پروفیل فلنج گالوانیزه

پروفیل فلنج گالوانیزه

فلنج گالوانیزه از ورق گالوانیزه نمره 70 ساخته و پرداخته می گردد. سالیان درازی در اروپا از این محصول در تأسیسات استفاده می شود و جایگزین مناسبی برای فلنچ های سنتی و نبشی آهنی می باشد.

این محصول در سایزهای 20، 30، 35 و 40 می باشد. این فلنج ها کلاس های فشار هوا و نیروهای وارده را بر پایه “استاندارد ساخت کانال SMACNA-HVAC” و “استاندارد کانال هوا با ورق فولادی DW 144” که دو استاندارد جهانی هستند، تحت پوشش قرار می دهد. پروفیل فلنج گالوانیزه رابط بین دو کانال هستند.

در واقع کانال های هوا را به هم متصل نگه می دارد، فلنچ گالوانیزه در دو نوع ماستیکدار و بدون ماستیک تولید و عرضه می گردد. تفاوت این دو نوع از فلنچ تنها در یک نوار ماستیک به عنوان هوابند می باشد که در طول فلنچ کشیده شده است. از متعلقات نبشی های گالوانیزه می توان کلیپس و گوشه (کرنر) را نام برد.

گوشه ها داخل فلنچ رفته و یک قاب را به همراه فلنچ تشکیل می دهند که در سر کانال نصب می شود و کانال دیگر که به همین صورت در سر خود یک قاب فلنچ دارد در مقابل هم قرار داده و باکلیپس این دو فلنچ را به هم قفل کرده، در صورتی که بخواهیم در قسمت فلنچ اتلاف انرژی و هوا نداشته باشیم می توان از نوار درزگیر (بسته به سایز فلنچ ابعاد نوار درزگیر تفاوت پیدا می کند) استفاده کرد و همچنین جهت بهینه کردن انرژی به دور فلنچ نیز از نوار درزگیر الاستومری استفاده می کنیم.

 

 

زمانی که قاب فلنج آماده شد برای نصب باید ورق گالوانیزه برای امتداد کانال و نصب نبشی داخل مجرای فلنج گالوانیزه قرار بگیرد.

برای استحکام بیشتر و گیردار شدن کانال هوا با نبشی گالوانیزه می توان از پیچ و مهره و یا پیچ شرمته واشردار استفاده کرد. با فواصل حدود 10 سانتیمتر نسبت به کرنر هر طرف یک عدد پیچ و مهره یا پیچ واشردار نصب می شود.

کرنر فلنج گالوانیزه:

از متعلقات نبشی گالوانیزه کرنر با گوشه می باشد که باعث می شود سرعت اجرای کار بالا برود.

از کرنر برای اتصال دو فلنچ به یکدیگر و ساخت قاب کانال استفاده می گردد.

کرنر گالوانیزه

 مزایای کرنر یا گوشه:

  • افزایش سرعت اجرای کانال
  • بالا بردن سرعت ساخت و مونتاژ قاب پروفیل فلنچ گالوانیزه
  • بدون نیاز به جوشکاری
  • با توجه به سوراخ های روی کرنر هم راستا کردن فلنچ راحت است

با توجه به اینکه بازرگانی دانیال فلنچ گالوانیزه و همچنین کرنر و کلیپس را تولید می کند بر همین اساس کرنر ها را با طراحی که انجام شده کاملا متناسب با فلنچ طراحی و تولید می شود.

کلیپس:

از دیگر متعلقات فلنچ گالوانیزه کلیپس می باشد، کلیپس به عنوان نگهدارنده دو قاب فلنچ گالوانیزه به و سیله پیچ این عمل را انجام می دهد، بازرگانی دانیال کلیپس های خود را با ورق 2 میلیمتر تولید می کند و با طراحی خم های کلیپس عمل نگهدارندگی را مطمئن و آسان تر می کند.

 

کلیپس گالوانیزه

در همین راستا بازرگانی دانیال دست به تولید نبشی گالوانیزه و کلیپس و کرنر زده و  می تواند پروفیل فلنچ گالوانیزه را با ضخامت ورق های 70 و 80 ارائه کند، همه مجموعه در تلاش هستند تا محصولی با بهترین کیفیت را تولید و در اختیار متقاضیان قرار دهد که این امر محقق گشته و روز به روز با توجه به تقاضا میزان تولید افزایش یافته است، بازرگانی دانیال در تلاش است در این زمینه انواع دیگر از فلنچ گالوانیزه را تولید و وارد بازار کند که در آینده ای نزدیک این امر میسر خواهد شد.