قیمت کانال فلکسیبل

قیمت کانال فلکسیبل

قیمت کانال فلکسیبل

کانال فلکسیبل یا لوله خرطومی نامی است که امروزه در زندگی روزمره و صنایع مختلف بسیار شنیده می‌شود. یکی از کاربردی ترین کانال‌های تولید شده توسط انسان برای انتقال هوا، مایعات، پودرها، گرد و غبار و… که به دلیل قابلیت ارتجاعی، وزن بسیار کم، مقاومت بالای آن در محیط‌های مختلف قابل استفاده در هر فضا و شرایطی را دارد. کاربرد گسترده انواع لوله خرطومی در ساخت و سازها به خصوص استفاده از آن در سیستم تهویه هوای مطبوع باعث شده است قیمت کانال فلکسیبل موضوع پربحثی برای پیگیری باشد. در این مطلب قصد داریم شما را با قیمت انواع لوله خروطومی و عوامل تاثیر گذار بر قیمت کانال فلکسیبل آشنا نماییم. دانیال تهویه به عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو در ارائه خدمات تهویه هوا در کشور اقدام به ارائه انواع کانال فلکسیبل نموده است که نیاز جامعه را برطرف می‌نماید. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا کاربرد انواع کانال فلکسیل و قیمت آنها آشنا شوید.

پیش از هر چیز لازم است بررسی نماییم کانال فلکسیبل چیست و چه کاربردی دارد؟

کانال فلکسیبل چیست؟

کانال فلکسیبل (به انگلیسی flexible duct) یک لوله با ساختار فنری شکل است که از متریال‌های مختلف برای کاربرد در شرایط مختلف تولید می‌شود. لوله فلکسیبل که به آن لوله خرطومی نیز گفته می‌شود با توجه به ماهیت انعطاف پذیری که دارد یکی از ابزارهای پرکاربرد برای ایجاد ارتباط میان بخش‌های مختلف یک ساختمان، دستگاه یا هر چیزی برای تبادل مواد سیال است حال این مواد می‌تواند هوا یا انواع گازها باشد یا مایعات، گرد و غبار و ذرات هوا یا هر نوع پودری که قابلیت جابه جایی آسان را دارد. امروزه کانال‌های فلکسیبل یکی از تجهیزات اصلی در سیستم‌های تهویه هوا به خصوص داکت اسپلیت‌ها هستند. این کانال‌ها هوای به گردش درآمده را از درون ساختمان به خارج آن منتقل کرده و هوای مطبوع را جایگزین می‌کنند. انعطاف پذیری بالای کانال‌های فلکسیبل بسیار بالاست به طوری که آن را قابل استفاده در هر شرایط و محیطی می‌کند.

کانال فلکسیبل هوا

اغلب کانال‌های فلکسیبل را به عنوان کانال فلکسیبل هوا می‌شناسیم که در ساختمان‌های تجاری، مسکونی و کارخانجات در بخش تاسیسات زیاد به چشم می‌خورند. این نوع کانال‌ها در کانال کشی سیستم تهویه هوا به کار رفته اند و با توجه به شرایط اقلیمی و هزینه ای که متقاضیان برای آن صرف می‌کنند انواع مختلفی دارد. برخی از این کانال‌ها مناسب روکار هستند و برخی دیگر مناسب استفاده در فضاهای توکار هستند به طور کل مزایای استفاده از کانال‌های فلکسیبل در سیستم تهویه هوا و سایر فضاهای کاربردی بسیار زیاد است که در اینجا به برخی از آنها اشاره می‌نماییم.

مزایای استفاده از کانال‌ فلکسیبل

استفاده از کانال‌ها برای هدایات جریانات سیال از دیرباز مورد استفاده بوده است. با توجه به سیال بودن مواد و جهت دهی به جریان‌ها اغلب نیاز بود که کانال‌ها سبک و منعطف باشند در نتیجه با پیروی از سیستم فنری کانال‌های فلکسیبل یا همان انعطاف پذیر پا به عرصه گذاشتند که با توجه به متریال‌های مورد استفاده در آن، دارای مزایای بسیاری برای کاربرد در صنایع مختلف به خصوص در کارهای تاسیساتی همچون کانال کشی سیستم تهویه هوا کاربرد دارد. برخی از این مزایا شامل:

مزایای استفاده از کانال‌ فلکسیبل

نصب سریع و آسان

یکی از مهمترین مزایای کانال‌های خرطومی که باعث محبوبیت آن شده است نصب سریع و آسان این نوع کانال است. کم وزن بودن و جابهجایی آسان آن باعث می‌شود در سریع ترین زمان مراحل نصب و راه اندازی آن انجام گردد.

سبک با قابلیت حمل آسان

مزیت مهم دیگر کانال‌های فلکسیبل سبک بودن آنهاست که باعث می‌شود برخلاف حجم بالا به راحتی جابه جا شوند و برای نصب بر روی هر سطحی مناسب باشد. این کانال‌ها به دلیل وزن کم آسیبی به سیستم تهویه هوا وارد نمی‌کنند.

انعطاف پذیری بالا

همانطور که گفته شد فلکسیبل به معنای انعطاف پذیراست و انعطاف پذیری بسیار بالای این نوع لوله مزیت اصلی آن است که به تکنسین‌ها اجازه می‌دهد آن را در هر مسیری به هر شکلی که می‌خواهند به خصوص در مسیر‌های زاویه دار کار بگذارند.

عمر طولانی

یکی دیگر از مزایای کانال‌های فلکسیبل عمر بالای آنها است که با توجه به انعطاف پذیری و متریال‌های به کار رفته در آن متنوع است. هر چه متریال کاربردی استحکام بیشتری داشته باشد به همان اندازه متوسط ماندگاری این نوع کانال نیز بیشتر خواهد شد.

عایق همه کاره

کانال‌های فلکسیبل با توجه به ساختار فنری که دارند و متریال‌هایی که در ساخت آن به کار رفته است در مقابل رطوبت عایق هستند. برخی از آنها با توجه به تعداد لایه و جنس آنها نه تنها در برابر رطوبت که در برابر حرارت، صدا و مواد خورنده نیز عایق هستند.

قابل استفاده در هر نوع شرایط محیطی

یکی دیگر از دلایل محبوبیت کانال‌های فلکسیبل مقاومت بالای آنها در جریانات جوی، آب و هوای سرد و نور خورشید است که به شما اجازه می‌دهد از آنها در محیط‌های داخلی و خارجی استفاده نمایید. در صورت استفاده از نمونه‌های مقاوم تر استفاده از این نوع کانال‌ها در شرایط جوی نامناسب نسبت به سایر روش‌ها مناسب تر است.

زیبایی و جذابیت بصری

کانال‌های فلکسیبل با وجود رنگ‌ها و انحنایی که دارد جذابیت بصری زیادی دارند و استفاده از آنها به عنوان ابزار روکار آسیبی به زیبایی محیط وارد نمی‌کند. این نوع کانال‌ها قابلیت رنگ پذیری دارند و شما می‌توانید متناسب با رنگ محیط آنها را رنگ آمیزی نمایید.

قیمت مناسب کانال‌های فلکسیبل

و بالاخره مهم ترین مزیت کانال‌های خرطومی قیمت آنها است. کانال‌های فلکسیبل با توجه به متریال‌های به کار رفته در آنها و کاری که ارائه می‌کنند بسیار مناسب و مقرون به صرفه هستند. تنوع محصولات و کیفیت آنها باعث می‌شود هر کسی با هر توان مالی، توانایی خرید انواع کانال فلکسیبل را داشته باشد. به طور کل با توجه به نصب سریع و جابه‌جایی آسان هزینه‌های نصب و راه اندازی نیز بسیار کاهش می‌یابد. در نتیجه قیمت کانال خرطومی مقرون به صرفه و مناسب است و استفاده از آن در کاهش هزینه‌ها نقش موثری دارد.

انواع کانال فلکسیبل و کاربرد آنها

کانال‌های فلکسیبل از زمان ظهور تا به حال پیشرفت چشمگیری داشته اند. در ابتدا تنوع آنها بیشتر در سایز و مقاومت فلز فنری آن بود اما با پیشرفت تکنولوژی و ظهور متریال‌های جدید شاهد ظهور انواع کانال‌های فلکسیبل در ابعاد و اندازه‌های مختلف با متریال‌های مقاوم هستیم. کانال کشی با کمک کانال‌های فلکسیبل همانطور که گفته شد اغلب برای سیستم تهویه هوا به خصوص داکت اسپلیت‌ها با توجه به حجم هوای مورد نظر و مقاومتی که مورد نظر تکنسین‌ها است به کار گرفته می‌شود. علاوه بر آن از لوله خرطومی در کارهای بسیاری استفاده می‌شود.

انواع کانال فلکسیبل و کاربرد آنها

در ادامه به معرفی انواع کانال‌های فلکسیبل و کاربرد آنها و سپس به بررسی قیمت انواع کانال فلکسیبل می‌پردازیم.

کانال فلکسیبل فویلی آلومینیومی

یکی از معروفترین کانال‌های خرطومی، کانال فلکسیبل فویلی و آلومینیومی است که اغلب به آن کانال خرطومی آلومینیومی گفته می‌شود. در ساخت این کانال از دو لایه فویل آلومینیوم در اطراف یک لایه پلی استر استفاده شده است. انعطاف پذیری بالایی دارد و برای نصب کانال داکت اسپلیت یکی از گزینه‌های مرسوم است. اغلب از آن به عنوان جایگزینی برای کانال‌های سنتی گالوانیزه استفاده می‌شود. این نوع کانال در مقابل مواد خورنده در محیط‌های اسیدی و بازی از مقاومت بیشتری برخوردارند و مناسب برای کانال کشی در محیط‌های مرطوب و… استفاده می‌کنند.

قیمت کانال‌های فلکسیبل آلومینیومی

به طور کل کانال‌های فلکسیبل آلومینیومی به دلیل کاربرد گسترده ای که دارند بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. قیمت این نوع کانال با توجه به ضخامت لایه آلومینیوم آن تعریف می‌شود و هر چه لایه ضخیم تر و دهانه کانال بزرگتر باشد به همان میزان قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود.

شما عزیزان می‌توانید برای آگاهی از قیمت روز کانال فلکسیبل آلومینیومی با دانیال تهویه تماس بگیرید.

کانال فلکسیبل برزنتی

یکی از کانال‌های رایج خرطومی، کانال فلکسیبل برزنتی است که با نام کانال فلکسیبل پارچه ای نیز شناخته می‌شود. این نوع کانال سابقه ای طولانی دارد و نسبت به سایر کانال هال فلکسیبل با متریال‌های دیگر سبک تر است. از آنجایی که برزنت در ساخت آن به کار گرفته شده که در هدایت گازها و هوای مانده به کار می‌رود. این نوع کانال از پارجه ای ساخته می‌شود که در برابر حرارت، پارگی، نور آفتاب و ارتعاشات بسیار مقاوم است.

قیمت کانال فلکسیبل برزنتی

کانال فلکسیبل برزنتی نسبت به سایر کانال‌های فلکسیبل با توجه به جنس پارچه و نوع نخ دار یا ساده بودن آن قیمت گذاری می‌شود. هرچه بافت پارچه متراکم تر باشد به همان اندازه مقاومت آن بیشتر است و قیمت بالاتری خواهد داشت.
شما عزیزان می‌توانید برای آگاهی از قیمت روز کانال فلکسیبل برزنتی با دانیال تهویه تماس بگیرید.

 

کانال فلکسیبل PVC

پی وی سی یکی از پرکاربردترین متریال‌های عصر حاضر است که از آن در ساخت وسایل بسیاری استفاده می‌شود به خصوص در ساخت کانال فلکسیبل پی وی سی که ابزاری کاربردی در جابه جایی مواد اسیدی، قلیایی و شیمیایی است. این نوع لوله خرطومی در صنایع بهداشتی مانند کلین روم ها، مجموعه‌های بیمارستانی، داروسازی و… کاربرد دارند به خصوص نوع شفاف pvc که از محبوبیت زیادی برخوردار است. پس از آن مهمترین جایگاه کاربردی کانال‌های فلکسیبل PVC سیستم تهویه هواست که این روزها علاقمندان بسیاری پیدا کرده است.

کانال فلکسیبل PVC

قیمت کانال فلکسیبل PVC

کانال‌های فلکسیبل PVC به دلیل تنوع بسیاری که در محصولات آن است قیمت‌ها متنوعی دارد. علاوه بر کیفیت محصول قطر دهانه، جایگاه کاربرد و بسیاری فاکتور‌های دیگر می‌تواند بر قیمت نهایی تاثیر بگذارد. برای خرید کانال فلکسیبل پی وی سی حتما از یک متخصص راهنمایی بخواهید تا بهترین‌ها را به شما پیشنهاد نماید.

شما عزیزان می‌توانید برای آگاهی از قیمت روز کانال فلکسیبل PVC با دانیال تهویه تماس بگیرید.

 

کانال فلکسیبل با عایق پلی استر

نوعی از متریال با نام پلی استر وجود دارد که سازنده کانال‌های فلکسیبل با عایق پلی استر هستند. این نوع کانال برای هوای رفت مورد استفاده قرار می‌گیرد. هوای رفت به دلیل دارا بودن گرد و غبار، رطوبت و ذراتی معلق در هوا سنگین است. این بار سنگین معلق کم کم عرق کرده بر دیواره کانال می‌نشیند که در صورت عایق نبودن بدنه کانال به مرور از بین می‌رود زیرا در میان آنها مواد شیمیایی خورنده نیز وجود دارد که خوردندگی آنها بسیار بالاست. لوله خرطومی با عایق پلی استر از دو لایه آلومینیوم با یک لایه پلی استر در میان آنها ساخته می‌شود که لایه بیرونی روکش آلومینیوم ضخیم بدون فنر و لایه درونی یک لایه آلومینیوم ضخیم فنردار است. این دو لایه آلومینیوم در اطراف لایه پلی استر به عنوان عایق رطوبتی قرار گرفته اند و مقاومت بالایی را در برابر رطوبت به وجود می‌آورند. از این نوع کانال‌ها بیشتر در مناطق مرطوب مانند شمال و جنوب کشور استفاده می‌شود.

کانال فلکسیبل با عایق پلی استر

قیمت کانال فلکسیبل با عایق پلی استر

لوله خرطومی با عایق پلی استر از مرغوب ترین کانال‌های فلکسیبل بازار است که قیمت آن با توجه به ضخامت آلومینیوم، قطر دهانه و ضخامت عایق پلی استر متفاوت است.

شما عزیزان می‌توانید برای آگاهی از قیمت روز کانال فلکسیبل با عایق اپلی استر با دانیال تهویه تماس بگیرید.

کانال فلکسیبل با عایق الاستومری

لوله خرطومی رابر از مهمترین لوله‌های خرطومی انتقال دهنده است که دارای عایق الاستومری است. عایق الاستومر در این نوع کانال بسیار قوی است و می‌تواند در برابر صدا، رطوبت، حرارت و… مقاومت نماید. این نوع کانال بیشتر در سیستم تهویه هوا مورد استفاده قرار می‌گیرد و هدر رفت انرژی پایینی دارد. از دولایه آلومینیوم و یک لایه الاستومر تشکیل شده که لایه‌های الاستومر با توجه به کیفیت محصول متغیر است.

قیمت کانال فلکسیبل با عایق الاستومری

یکی از مهمترین عوامل تاثیر گذار بر قیمت کانال فلکسیبل با عایق الاستومری ضخامت لایه الاستومر و لایه‌های آلومینیوم آن است. هر چه این ضخامت بیشتر باشد کیفیت آن مرغوب تر است و به همان نسبت قیمت بالاتری خواهند داشت علاوه بر آن قطر دهانه نیز در قیمت نهایی تاثیر گذار است.
شما عزیزان می‌توانید برای آگاهی از قیمت روز کانال فلکسیبل با عایق الاستومری با دانیال تهویه تماس بگیرید.

کانال فلکسیبل کومبی

یکی از پرتقاضاترین کانال‌های فلکسیبل در ساخت و ساز کانال‌های کومبی است که دلیل محبوبیت آن قیمت مناسبی است که دارد. این نوع کانال با لایه ای از پی وی سی مشکی پوشانده شده که آن را در مقابل مخاطرات مقاوم می‌سازد. از این نوع کانال بیشتتر در سیستم تهویه هوای داکت اسپلیت استفاده می‌شود.

قیمت کانال فلکسیبل کومبی

همانطور که گفته شد کانال‌های کومبی قیمت مناسبی دارند اما این قیمت نیز متاثر از قطر دهانه و ضخامت لایه‌های آن است. در ساخت و سازهایی با حجم بالا استفاده از این نوع کانال برای کارفرمایان مقرون به صرفه خواهد بود.
شما عزیزان می‌توانید برای آگاهی از قیمت روز کانال فلکسیبل کومبی با دانیال تهویه تماس بگیرید.

قیمت کانال فلکسیبل

با توجه به آنچه که گفتیم قیمت کانال خرطومی با توجه به متغییرهای زیادی تعریف می‌شود که مهمترین آنها جنس کانال، ابعاد دهانه و ضخامت لایه‌های آن است. در مقیاس‌های کوچک لازم است به قیمت توجه کمتری شود و کیفیت در قدم اول انتخاب باشد اما در انبوه سازی‌ها بحث قیمت همیشه از اهمیت بیشتری برخوردار است. توجه داشته باشید که قیمت کانال‌های فلکسیبل تنها بر اساس خرید کانال محاسبه نمی‌شود لازم است در قیمت نهایی هزینه نصب و راه اندازی و لوازم جانبی را نیز در نظر بگیرید. با این وجود قیمت کانال فلکسیبل با وجود سرعت در نصب و راه اندازی و اقتصادی بودن آن بسیار مقرون به صرفه تر نسبت به سایر روش‌های کانال کشی است.

به طور کل کانال در میان کانال‌های فلکسیبل، فلکسیبل با عایق الاستومری به دلیل بالا بودن قیمت الاستومر بالاترین قیمت و کانال‌های با فویل آلومینیومی کمتریت قیمت را دارد.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت کانال فلکسیبل

بر روی قیمت نهایی کانال کشی کانال فلکسیبل عواملی بسیاری دخیل هستند که مهمترین آنها نصب و راه اندازی و قطعات و لوازم جانبی مورد نیاز برای آن است. هزینه نصب اغلب با توجه به سختی و آسانی مسیر کانال کشی و زمانی که صرف آن می‌شود محاسبه می‌گردد، اما لوازم جانبی بر اساس تعداد و ابعاد قیمت گذاری می‌شود که در اینجا اشاره ای کلی به آنها می‌نماییم.

رابط کانال فلکسیبل

رابط‌ها یکی از عوامل تاثیر گذار بر قیمت نهایی کانال فلکسیبل هستند. برای کانال‌هایی با متراژ 6 متر به بالا لازم است از رابط کانال استفاده شود در نتیجه هر چه طول کانال کشی بیشتر باشد به همان اندازه قیمت آن بیشتر می‌شود.

بست هوابندیِ کانال فلکسیبل

یکی دیگر از وسایل مرتبط بست هوابندی است که از جمله اجزای مهم در قیمت نهایی کانال فلکسیبل است. بست‌های استفاده شده در سیستم کانال فلکسیبل برای جلوگیری از هدر رفت هوای مطبوع است، هر چه تعداد آن بیشتر باشد به همان اندازه قیمت نیز بیشتر خواهد بود.

پلنیوم باکس در نصب کانال فلکسیبل

پلنیوم باکس یکی دیگر از ابزارهای کاربردی است که هوای لاین اصلی کانال هوا را به پشت دریچه‌های سقفی منتقل می‌کند. این قطعه مکعبی شکل است تا مجراهای ورودی هوا در قطرهای مختلف تعبیه می‌شود هر چه ابعاد و متراژ کانال کشی بیشتر باشد استفاده از آن بیشتر خواهد بود.

پس از بررسی قیمت انواع کانال‌های فلکسیبل در انتها به چند پرسش رایج شما عزیزان پاسخ داده می‌شود:

چرا به این کانال‌ها فلکسیبل، فلکسیبل گفته می‌شود؟

فلکسیبل در لغت به معنای انعطاف پذیر است، این کانال‌ها به دلیل برخورداری از قابلیت فنری انعطاف پذیر به این نام مرسوم شده اند علاوه بر آن شباهت‌های بسیار آن به خرطوم فیل باعث شده است به آن لوله خرطومی یا کانال خرطومی نیز گفته شود.

تفاوت عمده در انواع کانال فلکسیبل چیست؟

مهمترین تفاوت در کانال‌های فلکسیبل جنس و ابعاد آنها است. توجه داشته باشید که فلکسیبل به معنای انعطاف پذیر تنها یک صفت است شما می‌توانید قابلیت انعطاف پذیری را با متریال‌های مختلفی به وجود آورید.

کانال‌های فلکسیبل در کجا به کار گرفته می‌شوند؟

از آنجایی که کانال‌های فلکسیبل در ابعاد، طرح ها، رنگ‌ها و حتی جنس مواد اولیه متفاوت هستند، می‌توان گفت از آنها می‌توان در صنایع مختلف استفاده نمود. در واقع هرجایی که بتوان هوا را جریان داد می‌توان از کانال‌های مختلف فلکسیبل استفاده نمود.

توجه داشته باشید که کانال‌های فلکسیبل در ابعاد و طرح‌های مختلف تولید می‌شود و شما می‌توانید با مراجعه به وب سایت دانیال تهویه علاوه بر دریافت مشاوره و راهنمایی، بهترین و مناسب ترین کانال را برای کارهای خود تهیه نمایید.

پلنیوم باکس در نصب کانال فلکسیبل

فروش انواع کانال‌های فلکسیبل در دانیال تهویه

بازرگانی دانیال تهویه یکی از ارائه کنندگان انواع محصولات مرتبط با سیستم تهویه هوا است که نیازهای سیستم تهویه هوای شما در زمینه نصب و راه اندازی آن را به خوبی برآورده می‌نماید. این شرکت با ارائه انواع کانال فلکسیبل با قیمت مناسب برای سیستم تهویه هوا توانسته است بخشی از نیاز بازار را برآورده نماید. این گروه در سالهای اخیر با نصب و راه اندازی انواع سیستم‌های تهویه هوا تجربه ای پربار به دست آورده است و توانسته است در زمینه تولید و تامین انواع محصولات مرتبط با ‌کانال‌کشی مانند انواع کانال فلکسیبل، کانال اسپیرال، فلنچ گالوانیزه، برزنت ورقدار، انواع عایق الاستومری مانند عایق الاستومری لوله ای، انواع بست‌های فلزی (بست فلکسی، بست گازی)، دمپر بین کانالی و همچنین ساخت انواع دریچه‌های آلومینیومی، دریچه کولر، دریچه تنظیم هوا و… اقدامات مناسبی در صنعت ‌کانال‌کشی و سیستم تهویه هوا انجام دهد. انتخاب محصولات دانیال تهویه به شما این امکان را می‌دهد که از راهنمایی ها، مشاوره و دانش روز کادر مجرب این شرکت بهره ببرید. برای دریافت مشاوره و راهنمایی و خرید محصولات مورد نیاز خود با ما تماس بگیرید.