کانال فلکسیبل پی وی سی

کانال فلکسیبل pvc

کانال فلکسیبل پی وی سی

شاید بتوان گفت کانال فلکسیبل پی وی سی از معروفترین کانال‌های خرطومی است که این روزها توجه بسیاری را به خود جلب نموده است. با توجه به نقش مهم کانال‌های فلکسیبل در سیستم تاسیسات ساختمان‌ها مطابق با پیشرفت تکنولوژی ظهور انواع کانال‌های خرطومی مورد انتظار بوده است. کانال فلکسیبل PVC ساخته شده از بهترین متریال مصنوعی یکی از انواع کانال فلکسیبل است که می‌توان ار آن موارد بسیاری استفاده نمود. وب سایت دانیال تهویه به عنوان یکی از ارائه کنندگان خدمات سیستم تهویه هوا در ایران است که با ارائه محصولات مرتبط با سیستم تهویه هوا، به خصوص ارائه انواع کانال‌های فلکسیبل توانسته است نیاز مشتریان را پاسخ بگوید. در این مطلب قصد داریم شما را با یکی از محصولات پرطرفدار این شرکت با عنوان کانال خرطومی پی وی سی آشنا نماییم. اگر به دنبال نصب و راه اندازی سیستم تهویه هوا یا خرید انواع کانال فلکسیبل هستید با ما در این مطلب همراه باشید.

کاربرد کانال فلکسیبل در صنایع

فلکسیبل به معنای انعطاف پذیر است و چون شبیه به خرطوم است به آن لوله خرطومی نیز گفته می‌شود. این نوع لوله همچون فنر عمل می‌کند و با انعطاف بالایی که دارد قابلیت‌های زیادی برای شکل پذیری و جهت پذیری دارد. کانال‌های فلکسیبل به عنوان رایج‌ترین نوع کانال برای کانال کشی سیستم تهویه هوا مورد استفاده قرار می‌گیرد و دارای انواع مختلفی است.این طیف از کانال‌ها با توجه به محبوبیت روز افزونی که برای انجام کارهای تاسیساتی داشته است پیشرفت‌های زیادی داشته و در ساخت آن از متریال‌های مختلفی استفاده شده است. ظهور متریال‌های جدید باعث می‌شود این نوع کانال مناسب استفاده در کارهای مختلف حتی در شرایط محیطی سخت باشد. امروزه در هر صنعتی شما می‌توانید استفاده از کانال‌های فلکسیبل را مشاهده نمایید. این کانال‌ها با توجه به مواد اولیه به کار رفته در ساخت لایه‌های آنها هریک مناسب استفاده در موقعیتی است. از آنها بیشتر برای جابه جایی مواد سیال مانند جریان هوا، گازها، مایعات، پودرها و… استفاده می‌شود. از این نوع لوله‌ها در خدمات پزشکی نیز بسیار استفاده شده است. در اینجا به انواع کانال‌های فلکسیبل خرطومی اشاره می‌کنیم تا بهتر با تنوع کاربردی آن آشنا شوید.

انواع کانال فلکسیبل و کاربرد آنها

همانطور که گفته شد کانال‌های فلکسیبل انواع مختلفی دارند که با توجه به جنس و کیفیتی آنها هریک مناسب استفاده در محیط و شرایطی است که در ادامه به معرفی کلی برخی از آنها می‌پردازیم. اغلب تفاوت این کانال‌ها ابتدا در جنس لایه‌ها و پس از آن در ضخامت لایه‌ها و در آخر در قطر دهانه است.
به طور کل انواع کانال‌های فلکسیبل عبارتند از :

انواع کانال فلکسیبل و کاربرد آنها

کانال فلکسیبل آلومینیومی

کانال فلکسیبل آلومینیومی از مهترین کانال‌های فلکسیبل است که به آن کانال خرطومی آلومینیومی نیز می‌گویند. متشکل از دولایه الومینیومی در اطراف یک لایه پلی استر است و بیشتر برای سیستم تهویه هوا داکت اسپلیت به عنوان جایگزینی برای کانال‌های گالونیزه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کانال فلکسیبل برزنتی

کانال‌های خرطومی برزنتی نوع دیگری است که از پارچه‌های برزنت مقاوم ساخته شده است و بیشتر برای هدایت هوا و گازها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع کانال بسیار سبک ومنعطف است و در برابر نور خورشید و پارگی مقاومت بالایی دارد.

کانال فلکسیبل pu

لوله خرطومی PU که از پلی اورتان نرم تقویت شده با فنر فولادی ساخته شده یکی از کانال‌های فلکسیبل پرکاربرد است که برای کاهش اصطکاک جریانی، سطح داخلی کاملا صافی دارد. این نوع لوله وزن سبک و انعطاف پذیری بالایی دارند و در برابر مواد شیمیایی نیز مقاوم هستند. از کانال فلکسیبل پی یو بیشتر برای انتقال و تخلیه مواد ساینده مانند پودرهای سنگین، ذرات چوب، گرانول، گردو غبار درشت و… استفاده می‌شود. از مهمترین کاربرد آنها استفاده در جاروبرقی است.

کانال فلکسیبل با عایق پلی استر

پلی استر نام یکی از عایق‌های محبوب است که از آن در ساخت برخی از کانال‌های فلکسیبل استفاده شده است. این نوع کانال بیشتر برای جابه جایی هوای سنگین مورد استفاده قرار می‌گیرد و مقاومت بالایی در برابر رطوبت، گرما، مواد خورند و حتی صدا دارد. از این نوع کانال به دلیل عایق بودن آن بیشتر در مناطق مرطوب استفاده می‌شود.

کانال فلکسیبل با عایق الاستومری

نوع دیگری از عایق کاربردی در صنعت ساختمان عایق الاستومری است که به آن رابر هم گفته می‌شود. کانال فلکسیبل با عایق الاستومری یک عایق مستحکم در برابر رطوبت، هوا، و جریان صدا دارد. به طور کل لایه‌های آن از آلومینیوم و الاستومر ساخته شده است که لایه الاستومر در میان دو لایه الومینیوم قرار گرفته است. از آن برای ایجاد جریان‌های هوایی و سیستم تهویه هوا استفاده می‌شود.

کانال فلکسیبل کومبی

از کانال‌های محبوب کارفرمایان ساختمانی می‌توان به کانال فلکسیبل کومبی اشاره نمود. این نوع کانال نسبت به سایر کانال‌ها قیمت مناسب تری دارد و از یک لایه پی وی سی مشکی رنگ در اطراف لایه آلومینیوم ساخته شده است. از این نوع کانال بیشتر برای راه اندازی سیستم تهویه هوا استفاده می‌شود و قطر دهانه آن با نظر متخصصین تعیین می‌گردد.

کانال فلکسیبل پی وی سی

کانال فلکسیبل پی وی سی که موضوع اصلی بحث ماست یکی از کانال‌های پرکاربرد است که در ادامه مطلب به آن اشاره بیشتری خواهیم نمود و با کاربردهای آن آشنا خواهیم شد. به طور کل این نوع کانال فلکسیبل پی وی سی بیشتر در صنایع بهداشتی مانند مجموعه‌های آزمایشگاهی، مجموعه‌های درمانی و بیمارستانی، کلین روم، مجموعه‌های داروسازی و… مورد استفاده قرار می‌گیرند اما برخی از نمونه‌های آن در سیستم تهویه هوا کاربرد گسترده ای دارد.
با توجه به آنچه که گفته شد مشخص گردید هریک از این کانال‌های مصارف مختلفی دارند در نتیجه با توجه به حجم فضایی که در آن استفاده می‌شود نیاز به قطر دهانه متفاونی نیز دارند به همین دلیل یکی از مهمترین بخش‌های تفکیکی در میان کانال‌های فلکسیبل قطر دهانه آنها است که از چند سانتی متر تا چند ده سانتی متر متغیر است و این نوع کانال‌های فلکسیبل به صورتی متری با قطر دهانه‌های مختلف عرضه می‌شود.

لوله خرطومی PVC

حال لازم است برگردیم به بحث اصلیمان یعنی لوله خرطومی پی وی سی، یکی از پرکاربردترین لوله‌های فلکسیبل که امروزه شرکت‌های بسیاری در تولید و عرضه آن فعال هستند. ساختار تشکیل دهنده کانال‌های فلکسیبل یا همان انعطاف پذیر با توجه به شرایطی که در آن به کار می‌رود تعریف می‌شود. پی وی سی از مهمترین متریال‌های مصنوعی حال حاضر است که کانال‌های فلکسیبل PVC با استفاده از PVC تقویت شده تولید می‌شوند و در برابر انواع فعل و انفعالات شیمیایی مقاومت بالایی دارند. لازم است پیش از پرداختن به جزییات کانال فلکسیبل PVC و ویژگی‌های آنها ابتدا شما با متریال اصلی سازنده آن یعنی پی وی سی آشنا شوید و بدانید این متریال مصنوعی از چه ساخته می‌شود و کاربرد آن برای چیست.

PVC چیست؟

پی وی سی یا پلی وینیل کلراید (Polyvinyl chloride) یکی از پرکاربردترین محصولات صنعت پتروشیمی است که به عنوان یکی از پلیمرهای ترموپلاستیک شناخته می‌شود، به طور کل این محصولات را به عنوان مواد پلاستیکی می‌شناسیم. PVC در قرن 19 کشف شد و با توجه به قابلیت‌های بسیاری که داشت توانست به آسانی جای سنگ، چوب و حتی فلزات را در صنایع مختلف بگیرد. در ابتدا این محصول پتروشیمی فقط به صورت سخت تولید می‌شد اما محققان با فکر گسترش قابلیت‌های آن با اضافه کردن متریال‌های مختلف در روند تولید توانستند نوع پی وی سی نرم را نیز تولید کنند و مسیر جدیدی برای ساخت انواع محصولات را برای بشر آغاز نمایند. این محصول با توجه به تولید در دو نوع سخت و انعطاف پذیر کاربردی وسیعی در همه ابعاد زندگی انسان دارد.

کاربردهای پی وی سی

همانطور که گفته شد پی وی سی به عنوان یک ماده جادویی کاربردهای وسیعی دارد و می‌توان ردپای آن را در هر صنعتی از تولید لباس و صفحات گرامافون گرفته تا کف سازی و ساخت ساختمان به چشم دید؛ صنایع عظیم کشتی سازی، خودرو سازی، فضاسازی شهری، کارخانجات و… همگی مکان‌هایی برای استفاده از پی وی سی هستند. یکی از مهمترین کاربردهای آن استفاده در تاسیسات ساختمانی به عنوان لوله‌های انتقال آب است که اغلب به عنوان لوله پولیکا آنها را می‌شناسیم. با پیشرفت تکنولوژی و گسترش قابلیت‌های پی وی سی محققان توانستند از آنها در ساخت انواع لوله فلکسیبل نیز استفاده نمایند تا جایی که امروزه بخش اعظمی از لوله خرطومی با کمک این متریال مقاوم و انعطاف پذیر ساخته می‌شود.

ویژگی‌های PVC

کاربرد گسترده پی وی سی در هر مکان و شرایطی با توجه به ویژگی‌هایی که دارد مقرون به صرفه و اقتصادی است. از مهمترین ویژگی‌های آن می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.
– مقرون به صرفه
– ضدآب و لرزه گیر
– تمیز شوندگی آسان
– نسوز و ضد خط و خش
– سبک با قابلیت حمل آسان
– نصب و راه اندازی سریع
– سختی بالا در نوع سخت PVC
– انعطاف پذیری بالا در نوع نرم
– مقاوم در برابر حرارت، فشار و ضربه
– فساد ناپذیر و مقاوم در برابر مواد شیمیایی
– آنتی باکتریال مانعی برای رشد قارچ و کپک
– دوام و استحکم بالا نسبت به محصولات مشابه
با توجه به آنچه که گفته شد پی وی سی یکی از محصولات پتروشیمی است که از آن در ساخت کانال‌های خرطومی پی وی سی با قابلیت انعطاف پذیری بالا استفاده می‌شود و با توجه به ویژگی‌های این ماده و قیمت کانال فلکسیبل PVC استفاده از آن بسیار مقرون به صرفه خواهد بود.

انواع کانال فلکسیبل و کاربرد آنها

لوله خرطومی پی وی سی با استفاده از مواد PVC تقویت شده و یک فنر فلزی به وجود می‌آید. ضخامت لایه‌های این کانال خرطومی با توجه به موارد کاربرد متفاوت است و علاوه بر آن در قطرهای متنوع دهانه از 3 تا 90 سانتی متر تولید می‌شود. هر چه قدرت فنر بیشتر باشد و لایه پی وی سی ضخیم تر به همان اندازه کانال فلکسیبل مرغوب تری خواهیم داشت. پی وی سی‌ها در انواع مختلفی تولید می‌شوند که کانال فلکسیبل PVC شفاف یکی از آنهاست که قابلیت رویت درون کانال را نیز دارد است. این نوع کانال در مقابل آب و رطوبت مقاومت بسیار خوبی دارد. توجه داشته باشید که با وجود اینکه در مقابل مواد شیمایی زیادی مقاوم است اما برخی از مواد شیمیایی ممکن است به بافت آن آسیب وارد نماید.

انواع کانال فلکسیبل و کاربرد آنها

کاربرد کانال فلکسیبل PVC

کانال‌های فلکسیبل همانطور که گفته شد مقاومت خوبی در برابر مایعات دارند و این باعث می‌شود در صنایع بسیاری کاربرد داشته باشند. از لوله خرطومی پی وی سی در سیستم‌های تهویه هوا، انتقال مواد، مکش ذرات، جابه جایی گرد و غبار، انتقال بخار ها، رنگ یا انتقال مواد فله ای در مصارف کشاورزی و به طور کل برای انتقال مواد سیال استفاده می‌شود زیرا ساختار خرطومی شکل آن کمک می‌کند که میعانات و سیالات به راحتی در آن جریان یابند. این نوع کانال پرکاربردترین کانال در محیط‌های بهداشتی همچون بیمارستان ها، درمانگاه ها، آزمایشگاه ها، کلین روم‌ها هستند علاوه بر آن اصلی ترین جایگاه آنها استفاده به عنوان کانال‌های داکت اسپلیت در سیستم‌های تهویه هوا است. شما می‌توانید آنها را در صنایع بزرگ و کوچک مشاهده نمایید.
مهم ترین نکته درباره کاربرد آنها این است که متناسب با هر کاربردی نوع کانال خرطومی PVC متفاوت خواهد بود اغلب کانال‌های خرطومی پی وی سی در انواع کانال‌های فلکس شفاف، آبی، درجه FDA، کانال فلکسیبل پی وی سی دیواره ضخیم و دیواره نازک در دسترس هستند.

مزایای کانال‌های فلکسیبل pvc

کاربرد کانال فلکسیبل در سیستم تهویه هوا امروزه جایگزینی برای کانال‌های قدیمی گالوانیزه و بتنی است که مزایای بسیاری داشته است. این نوع کانال کاربرد گسترده ای دارد ؛ اگر به دنبال خرید نوعی کانال فلکسیبل هستید با شناخت مزایا و ویژگی‌های آن می‌توانید آن را به عنوان جایگزینی برای کانال‌های سنتی انتخاب نمایید. مهم ترین مزایای استفاده از کانال‌های فلکسیبل پی وی سی نیز شامل موارد زیر می‌شود:

• طول عمر بالا با توجه به نوع کاربرد
• سبک با قابلیت حمل و نصب سریع و آسان
• مقاوم در برابر هر گونه ارتعاشات محیطی
• مقرون به صرفه و تنوع قیمت با توجه به کیفیت
• انعطاف پذیری بالا با قابلیت کشش و تغییر جهت
• تنوع محصول با قطر دهانه از 3 تا90 سانتی متر
• متنوع با قدرت فنر و ضخامت متفاوت پی وی سی
• عایق بندی مناسب در برابر رطوبت، حرارت، صدا
• دارای استحکام کششی بالا و مقاومت در برابر سایش
• زیبایی و مقاومت بالا برای استفاده در فضاهای روباز
• مقاومت در برابر انواع مواد شیمیایی، اسیدی و قلیایی
• قابل استفاده در شرایط محیطی سخت برای جابه جایی و تخلیه
• مقاوم در برابر دما بین منفی 20 تا مثبت 100 درجه سانتیگراد
• مناسب استفاده در هر نوع مجموعه ای صنعتی، درمانی، دریایی و…

با توجه به آنچه که گفته شد استفاده از کانال فلکسیل در بخش‌های مختلفی از زندگی ما امکان پذیر است و استفاده از آن علاوه بر مقرون به صرفه بودن دارای مزایای بسیاری است. استفاده از کانال‌های فلکسیبل در سالهای اخیر گسترش بسیاری داشته است به خصوص اینکه پی وی سی راهی جدید برای ساخت ابزارهای کاربردی برای ساخت و ساز بوده است. اگر به دنبال خرید یا راه اندازی سیستم تهویه هوا هستید انتخاب کانال فلکسیبل پی وی سی گزینه ای مناسب برای این کار است.

در انتها لازم است به چند سوال رایج شما عزیزان پاسخ داده شود:

کاربرد کانال فلکسیبل پی وی سی چیست؟
کانال‌های خرطومی پی وی سی کاربرد گسترده ای دارند و به دلیل آنتی باکتریال بودن قابلیت استفاده در هر فضا و شرایطی به خصوص فضاهای بهداشتی و بیمارستانی را دارند. یکی از مهمترین جایگاه‌های کاربرد آنها استفاده به عنوان کانال‌های دستگاه تهویه هوا در ساختمان است.

چند نوع کانال فلکسیبل پی وی سی در بازار موجود است؟
تنوع کانال‌های فلکسیبل به دلیل قابلیت‌های بالای پی وی سی بسیار است. این محصول با توجه به کاربردهای مختلف ضخامت متنوعی دارد و همین طور در قطر دهانه نیز دامنه گسترده ای را پوشش می‌دهد در نتیجه تقریبا می‌توان گفت برای هر کاری نوعی کانال فلکسیبل PVC وجود دارد تنها کافی است با متخصصین درباره انتخاب آن مشورت نمایید.

آیا استفاده از کانال فلکسیبل پی وی سی مقرون به صرفه است؟
این نوع کانال نسبت به سایر کانال‌ها از قیمت مناسبی برخوردار است و شما می‌توانید با توجه به نیازمندی مجموعه خود کانال خرطومی پی وی سی با ضخامت و ابعاد دهانه مورد نیاز خود را انتخاب نمایید.

آیا می‌توان از کانال‌های فلکسیبل پی وی سی در سیستم تهویه هوا استفاده نمود؟
یکی از مهمترین جایگاه‌های استفاده از کانال‌های خرطومی PVC، به عنوان کانال‌های داکت اسپلیت است که علاقمندان به آن روز به روز در حال افزایش هستند. استفاده از این محصولات می‌تواند سیستم تهویه هوا را در بهترین حالت خود قرار دهد.

مهمترین نکات در خرید کانال فلکسیبل پی وی سی چیست؟

شاید بتوان گفت قیمت کانال فلکسیبل PVC گزینه مهمی در انتخاب آن است اما مهمتر از آن انتخاب نوع مناسب است که با توجه به تنوع انواع کانال‌های خرطومی در بازار بهتر است انتخاب هر یک از این کانال‌ها زیر نظر متخصص و مشاورین انجام گردد، به خصوص در سیستم تهویه هوای ساختمان بهترین نتایج را با کمک مطالعه و مشورت به دست خواهید آورد. پس پیش از هر انتخابی اطلاعات خود را درباره انواع کانال فلکسیبل افزایش دهید و آگاهانه دست به انتخاب بزنید و از متخصصین برای نصب و راه اندازی خود کمک بگیرید.

از کجا کانال فلکسیبل PVC بخریم؟
استفاده از محصولات مرغوب لازمه دوام کار است. انتخاب یک فروشگاه معتبر با محصولات با کیفیت قدم اول شما در داشتن نتیجه ای مناسب است. خرید از فروشگاه‌های اینترنتی راهکار مناسبی برای دسترسی به محصولات با تنوع کیفی بیشتر است در زمینه خرید کانال فلکسی PVC شما می‌توانید از وب سایت دانیال تهویه بازدید نمایید و بهترین‌ها را انتخاب نمایید. دانیال تهویه با بهره‌گیری از کادر مجرب و دانش روز آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است.

فروش کانال‌ فلکسیبل پی وی سی از دانیال تهویه

بازرگانی دانیال  تهویه ارائه دهنده خدمات نصب و فروش انواع سیستم تهویه هوا در ایران است که انواع کانال‌های فلکسیبل و لوله خرطومی مناسب برای سیستم تهویه هوا به خصوص کانال خرطومی پی وی سی را عرضه می‌نماید. دانیال تهویه توانسته با استفاده از متریال پی وی سی محصولات سازگار و متناسبی را مطابق با نیاز جامعه عرضه نماید. علاوه بر آن این شرکت تمامی محصولات خود را تحت استانداردهای بین المللی ساخت و ساز کانال‌های فلکسیبل ارائه می‌کند. دانیال تهویه توانسته با ارائه محصولات مرتبط با نصب و راه اندازی سیستم تهویه هوا مانند انواع کانال فلکسیبل، کانال اسپیرال، فلنچ گالوانیزه، برزنت ورقدار، انواع عایق الاستومری همچون عایق الاستومری لوله ای، دمپر گالوانیزه، انواع بست‌های فلزی (بست فلکسی، بست گازی)، دمپر بین کانالی و همچنین ساخت انواع دریچه‌های آلومینیومی، دریچه کولر، دریچه تنظیم هوا و… نیازهای شما عزیزان را پاسخگو باشد. برای خرید محصولات مورد نیاز خود با ما تماس بگیرید.