کانال اسپلیت چیست و نحوه عملکرد داکت اسپلیت

کانال اسپلیت چیست

کانال اسپلیت چیست؟

در عصر جدید هوای گرم تابستان را‌ نمی‌توان بدون حضور وسایل سرمایشی و تهویه هوا به خصوص اسپلیت‌ها تحمل کرد نصب و راه اندازی اسپلیت و استفاده از کانال‌های داکت اسپلیت مناسب در ساختمان می‌تواند علاوه بر تامین هوای خنک و همچنین هوای گرم مورد نیاز زمستان، به مدیریت هزینه‌های جاری شما کمک بسیاری نماید. در این مطلب قصد داریم شما را با کانال اسپلیت و نحوه عملکرد داکت اسپلیت آشنا نماییم تا بتوانید با مطالعه آن بهترین مورد کانال کشی و خدمات تهویه هوا‌ را برای کانال کشی و تهویه هوای ساختمان خود انتخاب نماید.

آشنایی با داکت اسپلیت و مزایای آن

انواع کانال‌های داکت اسپلیت

سیستم تهویه و گردش هوای سرد و گرم در ساختمان در هر شرایطی یکی از مهمترین بخش‌های تاسیسات ساختمان است. با روی کار آمدن داکت اسپلیت‌ها کارفرمایان دیگر نگران تهویه هوای محیط‌های وسیع و ساختمان‌های بزرگ نیستند.

بسیاری داکت اسپلیت را همان اسپلیت معمولی در نظر می‌گیرند که دارای ابعاد بزرگتر و گستردگی بیشتری در ساختمان است.

در ساختمان‌های جدید امکان استفاده از یک اسپلیت برای هر فضا وجود ندارد این کار علاوه بر اینکه هزینه بالایی را برای خرید اسپلیت تحمیل می‌کند، هزینه سرسام‌آوری را نیز برای مصرف برق به وجود می‌آورد. در نتیجه داکت اسپلیت‌ها (داکت به معنی کانال) با امکان کانال کشی به نقاط مختلف به وجود آمدند تا در ساختمان‌های بزرگ دیگر نیازی به حضور چندین اسپلیت کوچک نباشد.

توجه به این نکته که در ساختمان‌های جدید با کمک گرفتن از سقف کاذب سیستم داکت اسپلیت پیاده می‌شود خالی از لطف نیست زیرا دیگر به لحاظ زیبایی شناسی سیستم گرمایش و سرمایش بخشی از ساختمان است که در مقابل چشم قرار ندارد. این سیستم می‌تواند انرژی گرمایشی و سرمایشی را از طریق لوله کشی تعبیه شده در سقف کاذب به هر نقطه ای از ساختمان هدایت نماید.

 

مزایای سیستم تهویه هوای داکت اسپلیت

انواع کانال‌های داکت اسپلیت

نصب و راه اندازی داکت اسپلیت دارای مزایای بسیاری است که مهمترین آنها استفاده از یک دستگاه به جای چند دستگاه در نقاط مختلف ساختمان‌های بزرگ است. علاوه بر آن دو کاره بودن سیستم‌ داکت اسپلیت به شما کمک می‌کند گرمایش و سرمایش ساختمان خود را به راحتی تامین نمایید که این امر باعث مدیریت هزینه‌ها و کاهش استهلاک به خصوص در فصل زمستان می‌شود.

یکی دیگر از مزایای کانال کشی اسپلیت این است که هر فضا با توجه به نیاز آن، هوای مطبوع دریافت می‌کند و میزان خروج هوای مطبوع را می‌توان کنترل کرد. در کنار تمامی آنچه که گفته شد به دلیل قرار داشتن کانال کشی در درون دیوار یا سقف کاذب جلوه بصری جذابی را در ساختمان خواهید داشت. همچنین می‌توانید گسترش هوای مطبوع تا شعاع بیشتر را با کمک کانال‌های تعبیه شده در سقف و دیوار نسبت به سایر وسایل گرمایشی و سرمایشی داشته باشید.

کانال کشی داکت اسپلیت برای انتقال هوای مطبوع

کانال اسپلیت چیست

سیستم تهویه هوا در ساختمان با توجه به بزرگی و کوچکی آن تعریف می‌شود هر چه ساختمان بزرگتر باشد سیستم تهویه هوا نیز باید بزرگتر با توان خنک کنندگی بیشتری باشد اما برای توزیع مناسب هوای مطبوع نیازمند کانال کشی هستند.

کانال کشی داکت اسپلیت انواع مختلفی دارد که هر کدام از آنها مزایای خاص خود را مطابق با ساختمان و محل مورد تعبیه دارد. شناخت انواع کانال‌های داکت اسپلیت می‌تواند به شما در یک انتخاب بهینه و مناسب کمک نماید تا بتوانید یک محیط مطبوع را برای خود و مجموعه‌تان به وجود آورید.

نکته: توجه به این نکته ضروری است که سیستم تهویه هوا نقش مهمی بر زندگی روزمره افراد به خصوص در حین کار کردن دارد. هر چه این سیستم بهینه‌تر و کاراتر باشد به همان اندازه افراد احساس بهتری خواهند داشت که بر راندمان کار آنها تاثیرگذار خواهد بود.‌

حال وارد بحث اصلیمان می‌شویم یعنی انواع کانال‌های داکت اسپلیت و با مزایای آنها نیز بیشتر آشنا خواهیم شد. پس از آن به نحوه کانال کشی اسپلیت خواهیم پرداخت که به شما کمک می‌کند قبل از خرید بهترین‌ها را مقایسه و انتخاب نمایید.

 

انتخاب کانال داکت اسپلیت و اجرای آن

انواع کانال‌های داکت اسپلیت

مهمترین بخش نصب و راه اندازی سیستم‌های داکت اسپلیت، نوع کانال کشی آن برای توزیع هوای مطبوع در تمامی نقاط محیط مورد نظر شما است. انتخاب یک کانال کشی مناسب محیط از میان انواع کانال‌های داکت اسپلیت می‌تواند به شما در مدیریت هر چه بهتر توزیع هوای مطبوع کمک نماید.

کانال کشی داکت اسپلیت با توجه به متریال‌های به کار برده شده در آن در چهار روش کانال فلکسیبل، کانال اسپیرال، کانال گالوانیزه و کانال پلی اورتان انجام می‌شود.‌ انتخاب یکی از آنها زیر نظر متخصصین نصب و راه اندازی با توجه به کاربرد سیستم داکت اسپلیت، نوع محیط، ابعاد و توان هواساز و … انتخاب می‌شود. علاوه بر آن قیمت تمام شده نوع کانال نیز بر انتخاب می‌تواند تاثیر گذار باشد.

هر یک از این کانال کشی‌ها خود به زیر دسته‌های دیگری با توجه به متریال به کار رفته در آن، نوع عایق و شکل ظاهری تقسیم می‌شود که در قیمت تمام شده می‌تواند تاثیر گذار باشد.

 

نصب کانال داکت اسپلیت

کانال کشی داکت اسپلیت باید توسط متخصصین و تکنیسین‌ها کاربلد انجام شود و تمامی جنبه‌های آن مورد بررسی اصولی قرار گیرد تا با نصب صحیح، کمترین هدر رفت انرژی را در انتقال سرمایش و گرمایش از سیستم اصلی به محیط مورد نظر داشته باشید. پس در نظر داشته باشید انتخاب یک تکنسین کاربلد اولین قدم شما برای کانال کشی محیط مورد نظرتان باید باشد. بعد از انتخاب تکنسین، محاسبه دقیق ابعاد کانال‌های داکت اسپلیت برای اجرای یک کانال کشی بی عیب و نقص نیز حائز اهمیت است که این کار توسط تکنسین انجام می‌گردد.

 

جانمایی کندانسور و هواساز داکت اسپلیت در محیط

از مهمترین بخش‌های نصب و راه اندازی سیستم داکت اسپلیت بررسی معماری ساختمان برای کانال کشی و پیدا کردن بهترین مکان‌ها برای تعبیه دریچه تهویه هوا است. این بررسی به شما کمک می‌کند تمام نقاط را بررسی نمایید و بهترین مکان را در ساختمان برای جانمایی کنداسور، هواساز و کانال کشی پیدا نمایید. هر یک از بخش‌های سیستم تهویه هوا لازم است با دقت جانمایی شود. لازم به ذکر است که داکت اسپلیت‌ها از سه بخش اصلی کندانسور، هواساز و کانال‌های تهویه تشکیل شده است که جانمایی هر یک از آنها در مکان مناسب در رادندمان بهتر سیستم تهویه نقش مهمی دارد.

 

جانمایی کندانسور

کندانسورها در خارج از ساختمان تعبیه می‌شوند اما‌ نمی‌توان آنها را هرجایی قرار داد. لازم است کندانسور در محیطی دور از نور مستقیم آفتاب و بالاتر از سطح زمین‌ قرار گیرد تا در عملکرد آن اختلالی به وجود نیاید تا تهویه مناسبی را در محیط داشته باشیم.

 

جانمایی هواساز

این قسمت از داکت اسپلیت را در بخشی از سقف کاذب ساختمان که نسبت به جاهای دیگر به آرامش کمتری نیاز دارد باید تعبیه نمایید زیرا سرو صدای آن باعث ایجاد آلودگی صوتی و اختلال در آرامش محیط می‌شود. اغلب راهروها یا فضاهای پرت ساختمانی گزینه مناسبی برای آن هستند.

 

کانال کشی سیستم تهویه هوا

پس از آن کانال کشی داکت اسپلیت انجام می‌شود که هوای مطبوع را به فضاهای مختلفی در ساختمان هدایت می‌کند. اما این کانال کشی نیازمند اجرای دقیق و اصولی است که پیش از هرچیز محاسبه دقیق ابعاد کانال‌ها را می‌طلبد.

 

محاسبه دقیق ابعاد کانال‌های داکت اسپلیت

برای راه اندازی سیستم داکت اسپلیت لازم است ابعاد کانال‌های داکت اسپلیت به درستی اندازه گیری شود. این اندازه‌ها با توجه به انواع مختلف کانال‌های داکل اسپلیت متفاوت هستند و تنها یک متخصص کاربلد می‌تواند اندازه‌های متناسب با قطر و ابعاد مورد نیاز هر نوع کانال را محاسبه نماید.

توجه داشته باشید که کانال کشی باید متناسب با توان دستگاه هواساز انجام شود، محاسبه کانال کشی با انتخاب ابعاد و قطر مناسب آن توسط متخصصین نصب و راه اندازی باید انجام شود تا از هدر رفت انرژی جلوگیری به عمل آید.

توجه به این نکته ضروری است که انتخاب یک کانال کشی نامناسب در فضای مورد نظرتان یا حتی اجرای غلط یا تغییر حتی یک بخش از روند نصب آن می‌تواند در سطح کارایی و راندمان سیستم داکت اسپلیت شما اختلال ایجاد کند و نتیجه مطلوب را به بار نیاورد.

 

تهیه ورق با ضخامت مناسب برای کانال کشی

ورقه‌های کانال‌های داکت اسپلیت را باید در ضخامت مناسب انتخاب نمایید. زمانی که ورقه‌های انتخابی شما بیش از حد نازک باشد با گذشت زمان سوراخ می‌شود و هوای گرم به درون آن راه می‌یابد و همچنین عبور و مرور هوا در این نوع کانال‌ها با سرو صدای بیشتری همراه می‌شود که می‌تواند باعث مخل آسایش شما شود. ضخامت کانال‌ها باید به گونه ای باشد که مناسب عایق کاری مورد نظر باشد. زیرا در صورت عدم عایق کاری مناسب بخش اعظمی از انرژی سرمایشی هدر خواهد رفت.

 

انواع کانال از لحاظ شکل ظاهری

کانال‌های کولر و اسپلیت از لحاظ شکل ظاهری در دو دسته بندی چهار گوش و دایره ای یا دوار قرار دارند. که انتخاب آن با توجه به محیطی که قرار است کانال کشی شود توسط متخصص انجام می‌شود.

 

کانال‌های مربعی (چهارگوش)

این نوع کانال از گذشته بسیار رایج بوده است و خود به دو مدل بند کشویی ( مدل آمریکایی) و مدل فلنچی (مدل انگلیسی) تقسیم می‌شود. به طور کل کانال‌های مربعی دارای معایب و مزایایی هستند که مهمترین عیب آن جهت دهی و کاهش سرعت هوای مطبوع است که به دلیل بست‌ها و تیز بودن زاویه انحنا اتفاق می‌افتد. کانال‌های چهار گوش با ضخامت مختلفی در ورقه و جنس بدنه تولید می‌شوند.

 

کانال‌های گرد (دایره ای)

نوع دیگری از کانال‌های داکت اسپلیت وجود دارد که با ظاهر گرد و دوار خود مناسب برای استفاده به عنوان کانال‌های روکار هستند. این نوع کانال‌ها ظاهری زیبا دارند و استفاده از آنها در کاهش صدا موثر است. علاوه بر آن دارای حجم و وزن کمی هستند که نصب و راه اندازی آن را بسیار آسان می‌کند. به دلیل یکسره بودن کانال کشی انتقال هوا در آن سریع انجام می‌شود. کانال‌های دایره ای با ضخامت‌ها متفاوت از متریال‌های مختلفی تولید می‌شوند.

 

انواع کانال داکت اسپلیت و کاربرد آنها

کانال‌های داکت اسپلیت چه از لحاظ شکل و چه از لحاظ جنس متنوع هستند همانگونه که گفته شد داکت اسپلیت در چهار روش کانال کشی می‌شود که شامل: کانال کشی گالوانیزه، کانال کشی اسپیرال، کانال کشی پلی اورتان و کانال کشی فلکسیبل است این کانال‌ها با توجه به نحوه اجرا و متریال به کار برده شده در آنها دارای مزایا و معایبی هستند که شناخت آنها می‌تواند به شما برای انتخاب یک روش مناسب برای کانال کشی داکت اسپلیت کمک نماید.

 

کانال گالوانیزه داکت اسپلیت

کانال‌های گالوانیزه متشکل از آهن پوشیده شده با فلز روی است‌ که یکی از رایج ترین نوع کانال کشی داکت اسپلیت به خصوص در ایران است. روی فلزی است که مانع از زنگ زدگی آهن می‌شود و به آن طول عمری زیاد می‌دهد. گالوانیزه بیش از 150 سال است که در صنعت ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد اما همچنان به دلیل قیمت مناسب آن پرمخاطب است. کانال‌های گالوانیزه در دو مدل: کانال‌های دایره ای و چهارگوش تولید و عرضه می‌شود. هزینه نصب و اجرای این نوع کانال کشی نسبت به سایر کانال کشی‌های داکت اسپلیت کمتر است در نتیجه بسیاری از افراد و پیمانکاران برای کاهش هزینه‌های خود از آن استفاده می‌نمایند.

کانال داکت اسپلیت گالوانیزه با توجه به نوع عایقی که در آن به کار رفته است انواع مختلفی دارد که در قیمت آن تاثیر گذار است. هر چه عایق بهتر باشد به همان اندازه از هدر رفت انرژی سرمایشی و گرمایشی بیشتر جلوگیری می‌شود. عایق‌های الاستومری بهترین نوع عایق در کانال‌های گالوانیزه هستند که نسبت به سایر عایق‌ها قیمت بالاتری دارند و استفاده از کانال گالوانیزه با عایق الاستومری می‌تواند هزینه‌های نصب و راه اندازی سیستم داکت اسپلیت شما را افزایش دهد. در کنار عایق الاستومری، نوع دیگری از عایق به نام عایق پلی اتیلنی وجود دارد که فرسایش آن نسبت به سایر عایق‌ها سریعتر است اما قیمت آن به صرفه‌تر می‌باشد و استفاده از آن برای پروژه‌های بزرگ اغلب توسط کارفرمایان انتخاب می‌شود. توجه داشته باشید که استفاده از عایق پلی اتیلن در درازمدت راندمان سیستم داکت اسپلیت شما را کاهش می‌دهد و شما هزینه ای زیادی برای برق مصرفی پرداخت خواهید نمود اما تهویه مطلوبی را دریافت نخواهید کرد.

کانال‌های گالوانیزه دارای بخش‌های مختلفی نظیر ساپورت گالوانیزه، چنل گالوانیزه، فلنج گالوانیزه، نبشی گالوانیزه گوشه فلنج، کرنر گالوانیزه، کلیپس گالوانیزه، بست فلزی، لوله صداگیر ماینر و … هستند که لازم است پس از نصب هر از گاهی چک شوند تا دچار فرسایش نشده باشند زیرا عملکرد درست هر یک از آنها در بهینه سازی انتقال هوای مطبوع و کاهش مصرف انرژی نقش مهمی دارند.

 

کانال اسپیرال داکت اسپلیت

شاید بتوان کانال‌های اسپیرال را محبوب ترین نوع کانال در میان کانال‌های داکت اسپلیت برشمرد. این نوع کانال که شبیه به کانال‌های مارپیجی هستند به شکلی مدرن طراحی و تولید شده اند و علاقمندان بسیاری را به خود جلب می‌نماید. این کانال‌ها از ورقه‌های گالوانیزه یا همان آهن مقاوم شده با روی ساخته شده اند و ضخامت آنها رابطه مستقیمی با قطر کانال‌های اسپیرال دارد. کانال اسپیرال به هواساز متصل می‌شوند و با پیج و تاب خوردن بدنه در سقف کاذب یا روی دیوار به آسانی تعبیه می‌شوند. این کانال‌ها ظاهر جذابی دارند و اغلب به عنوان کانال‌های روکار در محیط‌های مختلف اعم از رستوران ها، کافی شاپ‌ها و حتی آشپزخانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کانال‌های اسپیرال از متریال‌های مختلفی تولید می‌شوند که نوع آلومینیومی و استیل آن بسیار محبوب هستند. قطر این کانال‌های 10 تا 25 اینچ است و در شاخه‌های 6 متری وجود دارند. از آنجایی که سطح داخلی این کانال‌ها برخلاف سطح خارجی ، کاملا صاف هستند گردش هوا در آن با کمترین اصطکاک انجام می‌شود که باعث بالا رفتن راندمان ‌جابه‌جایی هوای مطبوع می‌شود.

 

کانال پلی یورتان داکت اسپلیت

کانال‌های پلی اورتان یکی دیگر از کانال‌های داکت اسپلیت هستند که به نام کانال‌های از پیش عایق شده شناخته می‌شوند. این نوع کانال بسیار سبک هستند و جنس بدنه داخلی آن نوعی فوم سرد تزریقی است که با روکش آلومینیوم پوشانده شده است. این کانال‌ها متشکل از ورقه‌هایی سبک هستند که سرعت نصب آن نسبت به انواع گالوانیزه سریعتر است. پلی یورتان طول عمر بالایی دارد و بر طبق استانداردهای پلی یورتان ضریب انتقال حرارت بسیار پایینی دارد که مانع از هدر رفت انرژی می‌شود. به طور کل هزینه تمام شده برای کانال کشی پلی اورتان نسبت به روش گالوانیزه کمتر است.

 

کانال فلکسیبل داکت اسپلیت

فلکسیبل به معنای انعطاف پذیر است و شامل انواع لوله‌های خرطومی می‌شود. قیمت تمام شده کانال‌های فلکسیبل نسبت به سایر کانال‌ها مقرون به صرفه‌تر است و این روش کانال کشی به خصوص در سیستم تهویه هوای داکت اسپلیت هزینه‌های نصب را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

کانال کشی فلکسی به عنوان یک کانال کشی در سقف بسیار کاربردی است. این کانال‌ها از یک روکش آلومینیومی در رویه و یک فنر مارپیچی در داخل که با لایه ای از آلومینیوم پوشانده شده است ساخته شده و بسیار سبک هستند و اغلب لایه‌هایی از عایق‌های مختلف به عنوان بخش میانی در آنها قرار گرفته است.

کانال‌های فلکسیبل‌ها علاوه بر وزن کمی که دارند دارای انعطاف پذیری بسیار بالایی هستند و همین امر نسب آنها را در هر مکانی به خصوص مکان‌های پر پیچ و خم به راحتی ممکن می‌سازد.

کانال‌های فلکسیبل به دلیل ظاهر آسیب پذیری که دارد کمتر مورد توجه متقاضیان هستند و بسیاری ممکن است به دلیل این ظاهر غلط انداز انواع کانال‌های داکت اسپلیت دیگری را انتخاب نمایند که از راندمان کار اسپلیت آنها بکاهد اما باید در نظر داشته باشید که یک نصاب و تکنسین حرفه ای می‌تواند نصبی استاندارد و بادوام با عایق الاستومری را برای شما انجام دهد که سالیان زیادی با بهترین راندمان تهویه هوای محیط شما را انجام دهد.

عایق کانال‌های فلکسیبل از مواد مختلفی مانند پلی اتیلن، پشم شیشه، الاستومری و … می‌تواند باشد. با تمام این اوصاف اهل فن معتقدند که بهترین گزینه برای کانال‌های فلکسیبل عایق الاستومری است که باعث بهینه سازی توزیع هوای مطبوع می‌شود.

این کانال‌ها با پیچ و خم طبیعی که دارد به راحتی در کنج‌ها و زوایای کور ساختمان قرار می‌گیرد و به دلیل جنس عایق خود در مقابل صدا، حرارت و رطوبت نیز عایق هستند. افت فشار در این نوع کانال‌ها بسیار کم است و باعث می‌شود هوای مطبوع به آسانی در همه نقاط مورد نظر در ساختمان رسیدگی کند.

فروش انواع کانال‌های داکت اسپلیت در دانیال تهویه

گروه بازرگانی دانیال به عنوان یکی از تولید کنندگان انواع کانال و لوله خرطومی در ایران از متریال‌های مختلف توانسته است یکی از تولیدکنندگان انواع کانال‌های اسپیرال، کانال‌های فلکسیبل، کانال‌های پلی‌اورتان و کانال‌های گالوانیزه باشد. این گروه در زمینه تولید انواع محصولات مرتبط با ‌کانال‌کشی مانند‌ کانکتور (لرزه گیرها) انواع چسب‌های مرتبط‌ با ‌کانال‌کشی (چسب‌ها آلومینیومی، چسب برزنتی، چسب الاستومری و…)، ساخت انواع فلنچ گالوانیزه، کلیپس گالوانیزه، گوشه و کرنر گالوانیزه، ساخت انواع عایق (عایق الاستومری لوله ای، عایق پتویی، عایق صداگیر)، لوله فلکسی صداگیر، لوله صداگیر ماینر، ساپورت گالوانیزه، چنل گالوانیزه، فلنج گالوانیزه، نبشی گالوانیزه، دمپر گالوانیزه، انواع بست‌های فلزی (بست فلکسی، بست گازی)، کانکتور برزنتی، برزنت ورقدار، لرزه گیر، درزگیر آلومینیوم، درزگیر برزنتی، درزگیر الاستومری، دمپر بین کانالی، و همچنین ساخت انواع دریچه‌های آلومینیومی، دریچه کولر، دریچه تنظیم‌هوا، دریچه آهنی، دریچه گرد‌ و …‌ محصولات با کیفیتی را روانه بازار ایران نموده است شما می‌توانید برای خرید محصولات مورد نیاز خود با ما تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

نکات مهم در انتخاب وسایل سرمایشی، گرمایشی و تهویه هوا مناسب چیست؟

پیش از انتخاب انواع کانال داکت اسپلیت لازم است آشنایی اولیه ای با وسایل سرمایشی به خصوص اسپلیت‌ها داشته باشید. بسیاری از ما صرفا نام آن را شنیده‌ایم و آشنایی چندانی با انواع آن و مزیت‌های استفاده از آنها نداریم. امروزه انواع مختلفی از وسایل سرمایشی وجود دارند که کولر آبی، کولرگازی و اسپلیت مهمترین این وسایل در ساختمان هستند. شناخت انواع کولرها، نحوه کاربرد آنها و متعلقات مربوط به آنها به شما کمک می‌کند علاوه بر داشتن یک انتخاب خوب، بتوانید هزینه‌های جاری خود را نیز در کوتاه مدت یا بلند مدت مدیریت نماید.

شرایط آب و هوایی

شرایط آب و هوایی یکی از مهمترین نکاتی است که شما در انتخاب یک وسیله سرمایشی یا گرمایشی مناسب باید به آن توجه نمایید. برای مثال در تهویه هوای گرم کولرهای آبی مناسب استفاده در مناطق مرطوب نیستند در نتیجه استفاده از این کولرها تنها در مناطق خشک توصیه می‌شود. اما کولرهای گازی و اسپلیت‌ها به دلیل عدم مرطوب نمودن هوا مناسب استفاده در هر منطقه آب و هوایی هستند.

برند کولر و اسپلیت

پس از آن نوع برند کولر ‌مهم‌ترین عامل انتخاب شما باید باشد. برندهای معتبر، کولرهایی با استاندارد بالا تولید می‌کنند که برچسب انرژی آنها بیانگر کاهش برق مصرفی شما در درازمدت خواهد بود، از آنجایی که برق یک انرژی گران در کشور ما محسوب می‌شود این انتخاب می‌تواند در کاهش هزینه ها، کمک بسیاری به شما نماید. اسپلیت‌ها اغلب گران ترین نوع کولرهای تهویه هوا هستند که بر حسب توان مصرفی آن و بازدهی در مدل‌ها و اندازه‌های مختلفی تولید و عرضه می‌شوند. در نگاه اول شاید قیمت اسپلیت‌ها از برندهای معتبر رده اول بیشتر باشد اما با یک حساب سرانگشتی به این نتیجه خواهید رسید که هزینه ای که در درازمدت به دلیل کیفیت پایین کولر به عنوان بهای برق مصرفی پرداخت خواهید نمود از هزینه ای که در لحظه اول برای خرید یک جنس مرغوب تر پرداخت خواهید نمود بسیار بیشتر است.

آیا برچسب انرژی در خرید اسپلیت‌ها مهم است؟

تمامی دستگاه‌های الکترونیکی که با انرژی الکتریکی کار می‌کنند دریک بازه زمانی تعریف شده دارای میزان معینی ورود و خروج انرژی هستند که این میزان با توجه به نوع دستگاه و عملکرد آن متفاوت است. این میزان مصرف انرژی در دستگاه‌هایی که هر روزه با آن سرو کار داریم بسیار حائز اهمیت است. هر چه دستگاه از استانداردهای بالاتری برخوردار باشد به همان اندازه انرژی برق مصرفی آن در مطابق انرژی تولید آن کمتر خواهد بود. این میزان انرژی با برچسب انرژی بر روی دستگاه‌های الکترونیکی مشخص می‌گردد. انواع مختلف حروف بیانگر گرید‌های مصرفی هستند که از حرف انگلیسی A شروع شده و تا حرف G ادامه دارد.
برطبق استاندارد ایران کمترین مصرف انرژی در سطح A تعریف شده است که سطوح کمتر آن با قرار گرفتن پلاس در کنارش بر طبق استاندارد اروپایی تعریف می‌گردد. به طور کل میزان مصرف انرژی محصولاتی که در برچسب یا لیبل انرژی آنها A+++ باشند در کمترین میزان مصرف قرار دارند و محصولاتی که بیانگر گرید G باشند بیشترین میزان مصرف انرژی را خواهند داشت.
بسیاری در لحظه خرید توجهی به این برچسب انرژی نمی کنند و محصولاتی با قیمت پایین تر اما گرید مصرف انرژی بالاتری را خریداری می‌کنند که باعث می‌شود در دراز مدت هزینه ای بیش از آنچه که لازم است برای یک محصول با گرید مصرف پایین تر پرداخت نمایند. پس در هنگام انتخاب حتما به برچسب انرژی محصولات به خصوص در محصولات پرمصرفی همچون کولر گازی و اسپلیت توجه نمایید.

بهترین نوع کانال داکت اسپلیت کدام مدل است؟

ساختمان‌های مختلف با کاربردهای مختلف برای سیستم تهویه هوا از داکت اسپلیت استفاده می‌کنند. هر ساختمان معماری خاص خود را دارد که ممکن است با یک نوع از کانال‌های داکت اسپلیت سازگاری بیشتری داشته باشد. به طور کل بدون بررسی تخصصی مکان مورد نظر برای کانال کشی نمی توان گفت کدام سیستم کانال کشی بهتر است در نتیجه لازم است یک تکنسین حرفه ای را انتخاب نمایید تا با ببرسی ساختمان شما و جانمایی هواساز و نوع لوله کشی کانال‌ها به شما در انتخاب بهترین نوع کانال داکت اسپلیت کمک نماید.

آیا ابعاد کانال کشی داکت اسپلیت مشخص است؟

پیش از کانال کشی سیستم تهویه هوا و انتخاب و خرید کانال‌های آن سوال مهمی که ممکن است پیش آید این است که آیا ابعاد کانالهای داکت اسپلیت قاعده خاصی دارد یا می‌توان هر ابعادی را برای آن در نظر گرفت.
توجه به این نکته که میزان خروج هوا از هواساز داکت اسپلیت در هر سیستم میزان معینی است در نتیجه لازم است که کانال کشی ابعادی مختص به سیستم هواساز داشته باشد و برای نصب آن اجرای دقیق و اصولی انجام گردد. محاسبه دقیق ابعاد کانال‌های داکت اسپلیت بسیار مهم است پس به آن توجهی زیادی داشته باشید تا بتوانید در بهینه‌ترین حالت ممکن هوای مطبوع را به فضاهای مختلفی در ساختمان هدایت نمایید.

چرا در نصب کانال‌های داکت اسپلیت به متخصصین و تکنسین‌های کاربلد احتیاج است؟

توجه داشته باشید که راه اندازی کانال‌های هواکش با توجه به ابعاد مورد نیاز هواسازها تنها توسط افراد حرفه ای که با ابزارها و نرم افزارهای این حوزه آشنا هستند انجام می‌شود. شما نمی توانید بدون علم به این ابزارها و روند نصب اقدام به انتخاب و نصب کانال‌های داکت اسپلیت نمایید. انتخاب ابعاد کانال‌ها یک کار حرفه ای است و یک انتخاب نامناسب می‌تواند در روند تهویه هوا اختلال ایجاد نماید و مانع از بهره برداری بهتر از هوای مطبوع شود.
یک متخصص نصب می‌تواند طول عمر بیشتری به کانال کشی شما با رعایت اصول بدهد که این نیز خود یک صرفه جویی در هزینه‌های آینده شما خواهد بود همانطور که گفته شد انتخاب یک حرفه ای می‌تواند از هدر رفت پول شما برای مصرف انرژی در آینده جلوگیری به عمل آورد. پس کار را به کاردان بسپارید تا یک نتیجه عالی به دست آورید.

از کجا کانال داکت اسپلیت بخریم؟

سیستم تهویه هوا از مهمترین بخش‌های هر ساختمانی است که در زندگی افراد حاضر در آن ساختمان نقش مهمی ایفا می کند در نتیجه سعی کنید بهترین کیفیت را انتخاب نمایید و پیش از خرید درباره مزایا و کاربرد هر یک از محصولات اطلاعاتی به دست آورید. فروشگاه های اینترنتی با ارائه محصولات مختلف در سایز بندی های مختلف مطابق با نیاز شما امکان مقایسه محصولات را نیز برای شما فراهم آورده‌اند.
خرید از فروشگاه‌های اینترنتی معتبر پیشنهاد ما به شماست. دانیال تهویه با راه اندازی فروشگاه اینترنتی خود به دنبال ارائه خدمات آنلاین به شما عزیزان است.