انواع کانال های فلکسیبل و مزایا و کاربرد‌های آن

انواع کانال فلکسیبل

انواع کانال های فلکسیبل و مزایا و کاربرد‌های آن

کانال‌کشی به عنوان مهمترین بخش سیستم تهویه هوا و تصفیه مواد هستند که اغلب در در ساختمان‌های بزرگ اعمال می‌شوند. یکی از محبوب ترین کانال‌ها در سیستم ‌کانال‌کشی، کانال‌های فلکسیبل است که خود نیز به چندین مدل کانال فلکسیبل با توجه به کارآیی و متریال‌های به کار رفته در آن تقسیم بندی می‌شود.

در این مطلب قصد داریم شما را با انواع کانال‌های فلکسیبل و مزایا و کاربرد آنها آشنا نماییم تا اگر در مرحله انتخاب هستید بتوانید به درستی مطابق با نیاز محیط خود بهترین گزینه را انتخاب نمایید.

کانال فلکسیبل چیست؟

کانال‌های فلکسیبل مجموعه‌ای از سیستم‌های انتقالی هستند که به وسیله اجزایی از جنس انعطاف‌پذیر تشکیل شده‌اند. این کانال‌ها برای انتقال سیالات، مواد جامد یا انرژی در صنایع مختلف استفاده می‌شوند. یکی از ویژگی‌های مهم کانال‌های فلکسیبل، انعطاف‌پذیری آنها است که به آنها امکان حرکت در مسیرهای پیچیده را می‌دهد.

با استفاده از کانال‌های فلکسیبل، می‌توانید مسیر انتقال را به راحتی تغییر دهید و به آسانی در فضاهای محدود قرار گیرید.

کانال فلکسیبل سیستم تهویه هوا

انواع کانال‌های فلکسیبلانواع کانال‌های فلکسیبل

سیستم تهویه هوا از مهمترین بخش‌های خدمات ساختمانی است که یکی از مهمترین جایگاه‌های کاربرد ‌کانال‌کشی در ساختمان است. اغلب در ساختمان‌های کوچک و بزرگ برای جابه جایی هوای مطبوع و بیرون رفت هوای مانده از ‌کانال‌کشی استفاده می‌شود. شناخت انواع ‌کانال‌کشی به خصوص ‌کانال‌کشی فلکسیبل که یکی از زیر مجموعه‌های اصلی برای اجرای سیستم‌های تهویه هوا در ساختمان هستند می‌تواند شما را در انتخاب بهتر یاری نماید.

شاید تهویه را بتوان مهمترین بخش یک ساختمان دانست که اگر به درستی انجام نشود زندگی و پویایی در آن ساختمان دچار اختلال خواهد شد. این سیستم تنها از طریق یک ‌کانال‌کشی مناسب به وجود می‌آید و این ‌کانال‌کشی لازم است به بهترین روش زیر نظر متخصصان امر انجام گردد تا توزیع هوای مطبوع در ساختمان به خوبی بر طبق استانداردهای آن انجام گیرد.

انواع کانال فلکسی مطابق با کاربرد آن

انواع کانال‌های فلکسیبل

انواع کانال‌های فلکسیبل

‌کانال‌کشی در واقع همان لوله گذاری در ابعاد مختلف استف این لوله‌ها می‌توانند در اشکال مربعی یا دایره ای باشند اما به طور کل یک فضای ایزوله برای جابه جایی گازها، مایعات و هوا به وجود می‌آورند تا در یک مسیر مشخص شده آمد و رفت نمایند. شناخت انواع کانال‌ها می‌تواند به شما در داشتن یک انتخاب مناسب کمک نماید. کانال‌ها انواع مختلفی دارند که چهار نوع اصلی آنها شامل کانال گالوانیزه، کانال اسپیرال، کانال پلی اورتان و کانال فلکسیبل می‌شود. این چهار نوع نیز با توجه به جنس بدنه، نوع عایق، شکل و قطر خود نیز باز به دسته‌های کوچکتری در مجموعه خود تقسیم می‌شوند.

کانال‌های فلکسیبل یا انعطاف پذیر موسوم به لوله خرطومی

‌کانال‌کشی فلکسیبل از جمله مواردی است که در سالهای گذشته با استقبال بسیاری از سوی متقاضیان مواجه شده است به خصوص در نصب و راه اندازی داکت اسپلیت به عنوان تهویه کننده هوای درون ساختمان ها. فلکسیبل به معنای انعطاف پذیر است و همانگونه که از شکل این نوع لوله‌ها مشخص است لوله‌های فنری با قابلیت خم شدگی و کشیدگی هستند که ‌کانال‌کشی را با توجه به جنس و متریال به کار رفته در آن درهر فضایی ممکن می‌سازند.

قیمت تمام شده کانال‌های فلکسیبل نسبت به سایر کانال‌ها مقرون به صرفه تر است و این روش ‌کانال‌کشی به خصوص در سیستم تهویه هوای داکت اسپلیت هزینه‌های نصب را تا حد زیادی کاهش می‌دهد و به عنوان یک ‌کانال‌کشی در سقف بسیار کاربردی است.

این کانال‌ها‌ از متریال‌های مختلفی ساخته می‌شوند و به طور کل شبیه به یک لوله خرطومی انعطاف پذیر هستند قابلیت فنری بالایی دارند. نصب آنها سریع و آسان است و با توجه به مواد به کار رفته در لایه‌های آنها کاربرد‌های مختلفی می‌توانند داشته باشند. کانال‌های فلکسی در صنایع مختلفی به کار گرفته می‌شوند و استفاده از آنها در صورت رعایت تمامی نکات نصب و راه اندازی استاندارد یک نتیجه عالی به همراه خواهد‌ داشت.

آشنایی با انواع کانال فلکسیبل و کاربرد آنها

در ‌کانال‌کشی به خصوص در محیط‌های پرپیچ و خم کانال‌های فلکسیبل یا همان لوله خرطومی‌ها یکی از گزینه‌های اصلی هستند که نمی توان آنها را نادیده گرفت. این کانال‌ها با توجه به متریال‌های مختلفی که در ساخت و عایق کاری آنها استفاده می‌شود قیمت‌های مختلفی دارند اما به طور کل قیمت تمام شده کانال‌های فلکسیبل برای ‌کانال‌کشی به خصوص در سیستم تهویه هوا نسبت به سایر ‌کانال‌کشی‌های کمتر خواهد بود.

در اینجا قصد داریم شما را با انواع کانال‌های فلکسیبل و ویژگی‌های کاربردی آنها آشنا نماییم تا شما بتوانید با توجه به نیاز مجموعه خود بهترین انتخاب را از میان کانال فلکسیبل‌ (لوله‌های انعطاف پذیر) داشته باشید.

کانال فلکسیبل فویلی و آلومینیوم

یکی از کانال‌های فلکسیبل‌ کانال فویلی و آلومینیومی است که با عنوان کانال خرطومی آلومینیومی نیز شناخته می‌شود. این کانال از دو فویل آلومینیوم ساخته شده که یک لایه پلی استر در میان آنها قرار گرفته است.

نصب این نوع کانال بسیار راحت است و انعطاف پذیری بالای آن برای خم شدن در هر جهتی به شما کمک می‌کند در هر فضایی بتوانید از آن استفاده نمایید. این کانال‌ها بیشتر برای انتقال هوا و دود در مجموعه‌های صنعتی ومسکونی مورد استفاده قرار می‌گیرد. قطر دهانه آن بین 10 تا 40 سانتی متر متغیر است. این نوع لوله خرطومی آلومینیومی توانسته است به عنوان جایگزینی مناسب برای کانال‌های گالوانیزه به خصوص در سیستم تهویه هوای داکت اسپلیت خود را درمیان متخصصین اثبات نمایند.

توجه به این نکته ضروری است که کانال فویلی آلومینیومی در محیط‌هایی اسیدی و قلیایی با وجود خورندگی دودها و هوا ماندگار تر از کانال‌های با لایه الاستومری هستند، در نتیجه روز به روز از استقبال بیشتری در میان متقاضیان برخوردار می‌شود.

مزایای کانال‌های خرطومی آلومیینومی

کانال‌های خرطومی فویلی و آلومینیومی دارای ویژگی‌ها و مزایایی هستند که دانستن آنها می‌تواند انتخاب شما را آسان تر نماید این ویژگی‌ها عبارتند از:

  • طول عمر بالا با قابلیت دوام در برابر حرارت، رطوبت و نور آفتاب
  • وزن بسیار سبک مناسب برای جابه جایی آسان و بی دردسر
  • انعطاف پذیری بسیار بالا با قابلیت فشردگی برای بسته بندی و حمل آسان
  • مقاوم در برابر خورندگی رطوبت و مناسب استفاده در هر نوع محیطی
  • تنوع اندازه قطرهای دهانه بین 4 تا 16 اینچ (10 تا 40 سانتی متر)
  • نصب و راه اندازی بسیار آسان و سریع با قیمت مناسب
  • مقاومت در برابر حرارت‌ تا دمای 170 درجه سانتی گراد

کانال فلکسیبل برزنتی

یکی از قدیمی ترین کانال‌های فلکسی نوع برزنتی آن است که از یک لایه برزنت نخ دار ضخیم با فنری محکم تشکیل شده است. این نوع لوله پارچه ای‌ مقاومت بسیار بالایی در برابر فشار هوا، پارگی، حرارت و نور آفتاب دارد به همین دلیل از آن بیشتر برای تخلیه هوا یا غبارهای سبک به خارج از محیط استفاده می‌شود.

فنرهای به کار رفته در این نوع لوله بسیار قوی هستند و در برابر ارتعاشات مقاومت بالایی دارند. اغلب کانال فلکسیبل برزنتی در دو نوع ساده و نخ دار از پارچه برزنت مستحکم تولید می‌شود. این کانال‌ها در شاخه‌های 10 متری با گستردگی قطر دهانه‌ در بازه 4 تا 24‌ اینچ تولید می‌شود.

مزایای کانال فلکسیبل برزنتی

کانال‌های فلکسی برزنتی با توجه به کاربردی که دارند نسبت به سایر کانال‌ها دارای ویژگی‌ها و مزایایی هستند که برخی از آنها شامل:

  • طول عمر بالا با توجه به نوع کاربرد
  • مقاوم در برابر هر گونه ارتعاشات محیطی
  • دارای قابلیت کشش و انعطاف پذیری بالا
  • قابلیت جمع شدن سریع و حمل و نقل آسان
  • تنوع قطر دهانه از 4 تا 24 اینچ (10 – 60 سانتی متر)
  • مقاوم در برابر حرارت تا‌ دمای 60 درجه سانتیگراد

کانال فلکسیبل PVC

یکی دیگر از کانال‌های فلکسیبل، کانال PVC شفاف است که یکی از انواع لوله‌های پرکاربرد در بیمارستان‌ها و آزمایشگاه‌ها و مجموعه‌های داروسازی و بهداشتی است. این لوله‌ها از یک لایه پی‌وی‌سی شفاف تولید می‌شوند و دارای فنر محکمی در میان خود هستند. PVC به کار رفته در آن ضخیم و محکم است و از کیفیت بالایی برخوردار است‌. این لوله‌ها اغلب در شاخه‌های 6 متری تولید می‌شوند‌ و قطر دهانه آنها بر اساس اینچ بین 4 تا 20 اینچ (10 تا 50 سانتی متر) است.

مزایای کانال فلکسیبل شفاف پی وی سی

لوله خرطومی فلکسی شفاف PVC با توجه به کاربردی که در صنایع بهداشتی دارند ویژگی‌های کلی دارند که جزیی از مزایای آنها محسوب می‌گردد. این مشخصات عبارتند از:

  • طول عمر بالا با توجه به نوع کاربرد بهداشتی
  • مقاوم در برابر انواع مواد شیمیایی اسیدی و قلیایی
  • انعطاف پذیری بالا با قابلیت کشش و تغییر جهت
  • قابل استفاده در هر نوع محیط داخلی برای جابه جایی و تخلیه
  • مقاوم در برابر هر گونه ارتعاشات محیطی
  • تنوع قطر دهانه از 3 – 90 سانتی متر
  • مقاوم در برابر دما بین 20-‌ تا 100+ درجه سانتیگراد
  • مناسب استفاده در کلین روم ها، مجموعه‌های بیمارستانی، داروسازی و …

کانال فلکسیبل با عایق پلی استر

لوله‌های انعطاف پذیری با عایق پلی استر یکی دیگر از کانال‌های فلکسیبل هستند که اغلب برای هوای رفت از دستگاه مورد استفاده قرار می‌گیرند (هوای رفت شامل هوایی است که باید از محل تخلیه شود و اغلب سنگین و گرم هستند). از آنجایی که هوای رفت بار سنگینی همراه با رطوبت نسبی دارد امکان عرق کردن لایه داخلی لوله‌های وجود دارد در نتیجه لازم است لوله‌های استفاده شده برای اینکار عایق رطوبتی باشند تا نم را به سقف یا دیوار نشت ندهند در نتیجه استفاده از لوله‌های فلکسیبل پلی استر که در برابر رطوبت به خوبی عایق هستند بهترین گزینه برای خروج هوای رفت است.

لوله خرطومی پلی استر دار از دو لایه آلومینیوم با یک لایه پلی استر در وسط آنها ساخته می‌شود که لایه بیرونی روکش آلومینیوم ضخیم بدون فنر و لایه درونی یک لایه آلومینیوم ضخیم فنردار است. این دو لایه آلومینیوم در اطراف لایه پلی استر به عنوان عایق رطوبتی قرار گرفته اند و مقاومت بالایی را در برابر رطوبت به وجود می‌آورند.

این لوله‌ها بیشتر مناسب استفاده در نقاط مرطوب به خصوص شمال و جنوب کشور هستند. قیمت لوله‌های فلکسی با عایق پلی استر که به لوله خرطومی با عایق پلی استر نیز مشهور است با توجه به کاری که در ساختمان انجام می‌دهند بسیار مناسب است در نتیجه استفاده از آنها علاوه بر کارساز بودن مقرون به صرفه خواهد بود.

مزایای لوله خرطومی با عایق پلی استر

کانال‌های فلکسیبل خرطومی با عایق پلی استر به عنوان عایق رطوبت ویژگی‌های بارزی دارد که برای کاربردهای خاص لازم است آنها را بشناسید چند مورد از این ویژگی‌ها شامل:

  • طول عمر بالا با توجه به نوع کاربرد به عنوان عایق رطوبتی
  • مقاوم در برابر رطوبت، نشت آب و مواد سیال
  • انعطاف پذیری بالا با قابلیت کشش و تغییر جهت
  • قابل استفاده در هر نوع محیطی برای تخلیه هوای رفت
  • تنوع قطر دهانه از 6- 10 اینچ ( 15- 25 سانتی متر)
  • مقاوم در محدوده دمایی بین 30-‌ تا 80+ درجه سانتیگراد
  • مناسب استفاده در مناطق مرطوب و بارانی

کانال فلکسیبل با عایق الاستومری

شاید نام لوله خرطومی رابر را در میان لوله‌های انتقال دهنده زیاد شنیده باشید، به لوله‌های فلکسیبل با عایق الاستومری رابر می‌گویند. لوله خرطومی رابر نوعی لوله ی انتقال دهنده است که از دو لایه آلومینیومی و یک لایه عایق الاستومری که نوعی عایق مستحکم در برابر صدا، رطوبت و حرارت است تشکیل می‌شود.

لایه داخلی این لوله‌ها فویل ضخیمی از آلومینیوم است که به دلیل اصطکاک کمی که با هوای جریان یافته در میان لوله دارد از هدر رفت انرژی و کاهش سرعت انتقال آن‌ جلوگیری می‌کند. لایه میانی این لوله یک لایه فشرده الاستومری است که از دو لایه 3 میلمتری الاستومر به وجود آمده است و به صورت اورلب در طول شاخه کانال قرار گرفته است و در نهایت این لایه الاستومری با یک لایه فویل آلومینیومی ضخیم تر پوشانده شده تا یک لوله خرطومی مناسب برای انتقال هر نوع جریان هوایی را ایجاد نماید.

مزایای کانال‌های فلکسیبل با عایق الاستومری

شاید بتوان کانال فلکسی با عایق الاستومری را بهترین نوع کانال فلکسیبل در بازار برشمرد که ویژگی‌های متمایزی نسبت به سایر کانال‌ها دارد. این ویژگی‌ها عبارتند از:

  • طول عمر بالا با توجه به نوع کاربرد در ساختمان
  • وزن کم مناسب برای حمل آسان و نصب سریع
  • مقاومت بالا در برابر رطوبت، حرارت و صدا
  • سرعت در نصب و راه اندازی و عدم نیاز به لایه پوشاننده
  • عایق متناسب با ضریب انتقال حرارت بسیار پایین
  • کاربرد به عنوان عایق رطوبتی، عایق حرارتی و عایق صوتی
  • انعطاف پذیری بالا با قابلیت کشش و تغییر جهت
  • قابل استفاده در هر نوع محیطی برای جابه جایی جریان‌های هوا
  • تنوع قطر دهانه از 4- 24 اینچ ( 10- 60 سانتی متر)
  • مقاوم در محدوده دمایی بین 30-‌ تا 110+ درجه سانتیگراد
  • فشردگی و تخلخل بالای لایه الاستومر به عنوان عایق صدا
  • تولید در شاخه‌هایی به طول 6 متر متناسب با نیاز مصرف کننده

کانال فلکسیبل کومبی

یکی از کانال‌های فلکسی که تقاضای بیشتری نسبت به سایر کانال‌های فلکسیبل دارد نوع کومبی است که قیمت مناسب آن نسبت به سایر کانال ها، کارفرمایان را به انتخاب آن ترغیب می‌نماید. کانال فلکسیبل کومبی از یک لایه آلومینیوم تقویت شده درونی ساخته شده که با لایه‌های پی وی سی مشکی رنگ در لایه خارجی پوشانده شده است.

این نوع کانال اغلب مناسب استفاده در سیستم تهویه هوای داکت اسپلیت است و در بازار در شاخه‌های 10 متری موجود است. قطر این کانال‌ها‌ بین 10 تا 60 سانتی متر متغیر است و متخصصین نصب و راه اندازی با محاسبه دقیق قطر مورد نیاز دستگاه هواساز، یکی از آنها را انتخاب می‌نماید.

مزایای کانال فلکسیبل کومبی

کانال فلکسیبل کومبی ویژگی‌های بسیاری نسبت به کاربرد آنها دارند که مطالعه آنها می‌تواند به شما در انتخاب آن در مقابل سایر کانال‌ها کمک نماید. در اینجا به برخی از آنها اشاره می‌کنیم:

  • طول عمر بالا با قابلیت دوام در برابر رطوبت و نور آفتاب
  • مقاومت در برابر حرارت، به عنوان یک عایق نسبی حرارتی
  • مقاوم در برابر ترکیبات اسیدی و قلیایی و ماندگاری در محیط‌های آلوده
  • انعطاف پذیری بسیار بالا با قابلیت فشردگی برای بسته بندی و حمل آسان
  • تنوع اندازه قطرهای دهنه این نوع کانال بین 10 تا 60 سانتی متر
  • نصب و راه اندازی بسیار آسان و سریع
  • قابلیت روکاری به دلیل جذابیت بصری
  • مقاوم در برابر حرارت ناشی از نور آفتاب و شعله

با توجه به آنچه که گفته شد آشنایی نسبی با انواع لوله خرطومی فلکسیبل به دست آوردید اما فراموش نکنید که انتخاب هر یک از این کانال‌های ذکر شده با توجه به کاربردی که دارند نیازمند راهنمایی و مشاوره است، توجه داشته باشید که بهترین نتایج به خصوص برای ‌کانال‌کشی تهویه هوای ساختمان با مطالعه و مشورت به دست می‌آید پس پیش از هر انتخابی اطلاعات خود را درباره انواع کانال فلکسیبل افزایش دهید و آنگاه دست به انتخاب بزنید و از متخصصین برای نصب و راه اندازی خود کمک بگیرید.

کانال فلکسیبل عایق دار

کانال فلکسیبل عایق دار (Insulated Flexible Duct)، یک نوع کانال فلکسیبل است که دارای لایه عایقی برای جلوگیری از افت حرارت و سرما است. این کانال‌ها از دو لایه متفاوت تشکیل شده‌اند: لایه داخلی، که شامل لایه فلزی یا پلاستیکی است که هوا را جذب می‌کند، و لایه خارجی که شامل لایه عایق است که به عنوان مانعی علیه انتقال حرارت و سرما عمل می‌کند.

لایه عایق معمولا از مواد مانند فوم پلی اتیلن (PE) یا فوم گلاس فایبر (Glass Fiber) ساخته می‌شود. این لایه عایق می‌تواند در دماهای بالا و پایین مانند دماهای حاکم بر سیستم‌های تهویه مطبوع استفاده شود.

کانال فلکسیبل عایق دار، برای استفاده در سیستم‌های تهویه مطبوع، اتاق‌های خشکی مانند اتاق‌های سرور، اتاق‌های کنترل، و سایر بخش‌هایی که نیاز به جلوگیری از افت حرارت و سرما دارند، مناسب هستند.

مزایای استفاده از کانال فلکسیبل عایق دار شامل کم کردن یا حتی از بین بردن تلفات حرارت، جلوگیری از تشکیل ترشحات و کاهش نویز و صدا است. همچنین، کانال فلکسیبل عایق دار نسبت به کانال‌های سخت (مانند کانال‌های فولادی) سبک وزن بوده و نصب آن نسبتاً ساده‌تر است.

تفاوت کانال‌های فلکسیبل نسبت به کانال‌های دیگر

کانال‌های فلکسیبل از کانال‌های دیگر در موارد زیر متمایزند:

1. قابلیت انعطاف‌پذیری: کانال‌های فلکسیبل، مانند نامشان، انعطاف پذیر هستند و می‌توانند در شکل‌های مختلفی نصب شوند. در حالی که کانال‌های غیرانعطاف، مانند کانال‌های فولادی، در شکل خاص و مشخصی تولید و نصب می‌شوند.

2. سبک و وزن: کانال‌های فلکسیبل، از جنس موادی مانند PVC و یا نایلون هستند که سبک وزن هستند و به راحتی قابل نصب هستند. در حالی که کانال‌های غیرانعطاف، مانند کانال‌های فولادی، سنگین و بلند هستند و برای نصب به دستگاه‌های خاص نیاز دارند.

3. هزینه: کانال‌های فلکسیبل، به دلیل استفاده از مواد سبک و قابل انعطاف و همچنین روش نصب ساده‌تر، هزینه کمتری نسبت به کانال‌های غیرانعطاف دارند.

4. مقاومت در برابر آب و رطوبت: کانال‌های فلکسیبل، با توجه به جنس مواد ساخت آنها، مقاومت بیشتری در برابر آب و رطوبت دارند. در حالی که کانال‌های غیرانعطاف ممکن است در برابر آب و رطوبت آسیب ببینند.

5. کاربردها: کانال‌های فلکسیبل بیشتر در محل‌هایی مانند سقف‌ها و دیوارها و همچنین در محل‌هایی که نیاز به انعطاف دارند، استفاده می‌شوند. در حالی که کانال‌های غیرانعطاف، مانند کانال‌های فولادی، بیشتر در محل‌هایی مانند کارخانجات و ساختمان‌های صنعتی استفاده می‌شوند.

قیمت کانال‌های فلکسیبل

قیمت کانال فلکسیبل ممکن است بسته به مدل، سایز و برند متفاوت باشد. علاوه بر این، قیمت کانال فلکسیبل ممکن است در مناطق و شهرهای مختلف نیز متفاوت باشد. به دلیل نوسانات قیمت در ایران بهتر است برای قیمت گیری با کارشناسان دانیال تهویه تماس بگیرید.

بهترین راه برای مقایسه قیمت کانال فلکسیبل، مراجعه به فروشگاه‌های مختلف و بررسی قیمت‌ها و مشخصات محصولات است. همچنین، می‌توانید از طریق اینترنت و سایت‌های مختلف، قیمت‌های متفاوت را بررسی کنید. در هر صورت، در خرید کانال فلکسیبل بهتر است از برندها و فروشگاه‌های معتبر و با تجربه استفاده کنید.

فروش انواع کانال‌های فلکسیبل در دانیال تهویه

گروه بازرگانی دانیال به عنوان یکی از تولید کنندگان انواع کانال و لوله خرطومی در ایران از متریال‌های مختلف در سالهای اخیر توانسته است شرایطی را فراهم نموده تا بهترین نتیجه را در زمینه تولید انواع کانال از جمله کانال‌های اسپیرال، کانال‌های فلکسیبل، کانال‌های پلی اورتان و کانال‌های گالوانیزه مورد نیاز بازار و صنایع ایران به دست آورد.

این گروه توانسته است در زمینه تولید انواع محصولات مرتبط با ‌کانال‌کشی مانند‌ کانکتور (لرزه گیرها) انواع چسب‌های مرتبط‌ با ‌کانال‌کشی (چسب‌ها آلومینیومی، چسب برزنتی، چسب الاستومری و … )، ساخت انواع فلنچ گالوانیزه، کلیپس گالوانیزه، گوشه و کرنر گالوانیزه، ساخت انواع عایق (عایق الاستومری لوله ای، عایق پتویی، عایق صداگیر)، لوله فلکسی صداگیر، لوله صداگیر ماینر، ساپورت گالوانیزه، چنل گالوانیزه، فلنج گالوانیزه، نبشی گالوانیزه، دمپر گالوانیزه، انواع بست‌های فلزی (بست فلکسی، بست گازی)، کانکتور برزنتی، برزنت ورقدار، لرزه گیر، درزگیر آلومینیوم، درزگیر برزنتی، درزگیر الاستومری، دمپر بین کانالی، و همچنین ساخت انواع دریچه‌های آلومینیومی، دریچه کولر، دریچه تنظیم هوا، دریچه آهنی، دریچه گرد‌ و … قدم مثبت و رو به جلویی در توسعه صنعت ‌کانال‌کشی و سیستم تهویه هوا کشور بردارد. انتخاب محصولات دانیال تهویه‌ به شما این امکان را می‌دهد که از نتیجه دانش روز و کادر مجرب این شرکت بهره برداری نمایید. برای خرید محصولات مورد نیاز خود با ما تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

تفاوت انواع کانال‌های فلکسیبل در چیست؟
کانال‌های فلکسیبل از متریال‌های مختلفی ساخته می‌شوند و به طور کل شبیه به یک لوله خرطومی انعطاف پذیر هستند که قابلیت فنری بالایی دارند؛. نصب آنها سریع و آسان است و با توجه به مواد به کار رفته در لایه‌های آنها کاربرد‌های مختلفی می‌توانند داشته باشند. کانال‌های فلکسی در صنایع مختلفی به کار گرفته می‌شوند و استفاده از آنها در صورت رعایت تمامی نکات نصب و راه اندازی استاندارد یک نتیجه عالی به همراه خواهد‌ داشت.
آیا انواع کانال‌های فلکسیبل را می‌توان برای هر کاری استفاده کرد؟
برای استفاده از کانال‌های فلکسیبل یا همان لوله خرطومی در کارهای مختلف لازم است به جنس آنها توجه شود. شما نمی توانید یک لوله فلکسیبل فلزی را به عنوان کانالی برای تخلیه آب استفاده نمایید زیرا آب به مرور حتی قوی ترین فلزات را تخریب می‌کند همچنین نمی توانید از کانال‌های برزنتی که برای تخلیه هوا مورد استفاده قرار می‌گیرد استفاده نمایید، لوله‌های از جنس پلاستیک فشرده برای تخلیه آب یا مایعات بهترین گزینه هستند تا بهترین جابه جایی انجام گیرد. در نتیجه برای هر کاری لازم است از کانال فلکسیبل مخصوص آن استفاده نمود.
چرا به این نوع کانال‌ها فلکسیبل می‌گویند؟
فلکسیبل در لغت به معنای انعطاف پذیر است، کانال‌های فلکسی با شکل آکاردئونی خود قابلیت بسیاری در جمع شدن و خم شدن دارد که نشان از انعطاف پذیری بالای آنها دارد. این قابلیت باعث می‌شود علاوه بر کم جا بودن این محصولات، سبک تر باشند و جابه جایی آنها نیز راحتر صورت گیرد. کانال‌های آکاردئونی را می‌توان در ابعاد مختلفی تهیه نمود و مطابق با فضا و نیاز محیط آنها را جای گذاری نمود.
نکات مهم در خرید کانال فلکسیبل چیست؟
برای بسیاری قیمت کانال فلکسیبل گزینه مهمی در انتخاب است. باید توجه داشت که قیمت کانال فلکسیبل داکت اسپلیت با توجه به تقاضای بازار متفاوت است به خصوص قیمت کانال فلکسیبل با عایق الاستومری زیرا کانال فلکسیبل با عایق الاستومری یکی از بهترین کانال‌های فلکسیبل هوا است که ماندگاری بالایی دارد. اما تنها نکات مهمی که باید در هنگام خرید کانال‌های فلکسیبل مورد توجه قرار دهید مرغوبیت کالا و انتخاب یک تکنسین و نصاب حرفه‌ای برای آن است.
با توجه به آنچه که گفته شد آشنایی نسبی با انواع لوله خرطومی فلکسیبل به دست آوردید اما فراموش نکنید که انتخاب هر یک از این کانال‌های ذکر شده با توجه به کاربردی که دارند نیازمند راهنمایی و مشاوره است، توجه داشته باشید که بهترین نتایج به خصوص برای ‌کانال‌کشی تهویه هوای ساختمان با مطالعه و مشورت به دست می‌آید پس پیش از هر انتخابی اطلاعات خود را درباره انواع کانال فلکسیبل افزایش دهید و آنگاه دست به انتخاب بزنید و از متخصصین برای نصب و راه اندازی خود کمک بگیرید.
کدام صنایع بیش‌تر به هواگذرهای خم‌پذیر ترکیبی نیاز دارند؟
صنایعی که با گازهای داغ و پرفشار سر و کار دارند همانند صنایع نفت‌ـ‌شیمی، گداخت آهن، فولادسازی، انواع کوره‌ها، نیروگاه‌های ترکیبی و سوختی. البته صنایعی که با گازهای بسیار سرد و یا شار بسیار بالای گازها کار می‌کنند نیز می‌بایست از هواگذرهای خم‌پذیر ترکیبی بهره‌برداری کنند.
آیا ایمنی هواگذرهای خم‌پذیر ترکیبی بیش‌تر از هواگذرهای خم‌پذیر ساده است؟

در صنایع بزرگی که با گازهای داغ و پرفشار کار می‌کنند، چه این گازها در جایگاه نهاده در ان‌ها به کار رفته باشد و چه در جایگاه فرآورده اصلی و چه در جایگاه فرآورده جانبی و چه در جایگاه ماده زاید خروجی، مسلما هواگذرهای خم‌پذیر ساده خطرآفرین هستتند و در همه بخش‌هایی که با چنین گازهایی تماس دارند می‌بایست از هواگذرهای خم‌پذیر ترکیبی بهره برد. از سویی، در صنایعی که شار (:دبی) گازهای در گذر بسیار بالا است و خواه ناخواه به دیواره هواگذرهای خم‌پذیر به ویژه در جاهایی که لوله خمیده شده است و به ویژه در خم‌های تند، فشار چند برابری می‌آورد؛ نیاز است که حتما هواگذرهای خم‌پذیر ترکیبی کار گذاشته شود حتی اگر گازها دمایی روال داشته باشند و پر چگال نیز نباشند. روشن است که میزان پای‌داری دیواره هواگذر خم‌پذیری که شار بسیار بالایی از گازهایی که بسیار داغ و یا بسیار سرد و یا بسیار پرچگال هستند را ترابرد می‌کند؛ می‌بایست بسیار بالاتر باشد.

از کجا کانال فلکسیبل بخریم؟
خرید یک محصول مرغوب می‌تواند در ماندگاری ‌کانال‌کشی شما کارساز باشد در نتیجه سعی کنید از تولیدکنندگان معتبر کانال‌های خرطومی خود را تهیه نمایید. استفاده از مواد اولیه مرغوب در تولید همیشه یک کار بادوام ارائه می‌کند. خرید از فروشگاه‌های اینترنتی راهکار مناسبی برای دسترسی به محصولات با تنوع کیفی بیشتر است در این زمینه دانیال تهویه با ارائه محصولات خود به صورت آنلاین می‌تواند کمک بزرگی باشد. وب سایت دانیال تهویه آماده ارائه خدمات به عزیزان است، این شرکت توانسته است با بهره‌گیری از کادر مجرب و دانش روز در تولید این محصولات قدم‌های مثبتی بردارد.