فلنج کانال هوا 

فلنج کانال هوا

فلنج کانال هوا چیست؟

سیستم فلنج کانال هوا در سازه های مهندسی تاسیسات ساختمانی اجزای مختلفی دارد که هر یک در پیاده سازی تاسیسات ساختمانی نقش مهمی دارند. یکی از این تجهیزات نصب، کانال های هوا می باشد. در این مقاله به بررسی نحوه اتصال کانال با استفاده از روش فلنج می پردازیم.

فرآیند نصب فلنج های کانال هوا به روش مدرن،که جایگزین روش سنتی است می پردازیم استفاده از نبشی و نخ های نسوز در این روش مرسوم می باشد، کانال های فلنج با استفاده از قطعات پیش ساخته گالوانیزه مانند پروفیل فلنج، گوشه، نوار واشر و گیره اجرا می شود. این روش با استانداردهایی مانند DW144 و SMACNA HVAC سازگار است. در مقایسه با روش سنتی فلنج کانال هوا، این سیستم دارای مزایایی مانند: تهویه بهتر، سرعت کار بیشتر، طول عمر بیشتر، ظاهر زیباتر و غیره است.

 فلنج کانال هوا

مشخصات فلنج کانال هوا پروفیل فلنج در سه سایز 20، 30 و 40 تولید و به صورت شاخه هایی به طول 4 متر عرضه می شود. این پروفیل ها با اتصال به داکت مانتینگ نقطه اتصال را ایجاد می کنند. انتخاب اندازه پروفیل فلنج و فضای بین فلنج ها بر اساس ابعاد کانال و ضخامت ورق کانال است.

شکل ظاهری کانال هوا به صورت زیر است:

به صورت گرد و یا چهارگوش

لازم به ذکر است برای جلوگیری از لرزش کانال ازفلنج استفاده می شود.برای نصب فلنج باید از پیچ و مهره مخصوص استفاده کرد، و با توجه به این که این محصول انواع و مدل های مختلفی دارد ، میتوان در مکان های بسیاری در کاربرد های مختلف از آن استفاده کرد.

عایق الاستومری لوله ای چیست؟

عایق الاستومری یک عایق فوم سلولی بسته است که مقاومت در برابر رطوبت و عملکرد حرارتی پایدار و طولانی مدت را ارائه می دهد. فوم الاستومری سلول دارای نفوذ پذیری بخارآب قوی است و نیاز به یک مانع بخار برای جلوگیری از انتقال رطوبت را از بین می برد.

آیا عایق پتو خوب است؟

عایق پتویی مزایای زیادی دارد، از جمله: مقرون به صرفه و ارزان تر از عایق فوم است. نصب آن آسان است و آن را به یک پروژه عالی تبدیل می کند. سر و صدای بیرون و همچنین بین اتاق ها و طبقات مختلف داخل خانه را کاهش می دهد. بسیار کارآمد ، و مناسب برای محیط زیست است.

لوله فلکسی صداگیر

فلکسی صداگیر اتصال ساده و آسانی را بین واحد و جعبه های سیستم کانال ایجاد می کند. همچنین استفاده از آن ورودی هوا را تخلیه و خارج می کند به منظور جلوگیری از سر و صدای پشته سقف مناسب است، مجرای سوراخ دار داخلی صداهایی را که در واحد تهویه ایجاد می شود از طریق فن ها جذب می کند و بسیار کارآمد است، این عایق از هوای کانال در برابر محیط اطراف محافظت می کند. در نتیجه، وقتی خنک شود، تراکم وجود ندارد. خود عایق با لایه ای از فرسایش محافظت می شود.

 لوله صداگیر ماینر

صداگیر همان طور که از اسمش معلوم است، یک نوع عایق صوتی می باشد که از قطعات مختلفی مانند

اگزوز ماینر و لوله خرطومی عایق دار تشکیل شده است و قطر این صداگیر 5 اینچ تا 12.5 سانت است.

بدنه صداگیر ماینر، با توجه به این که طول نیم تا یک متری دارد بهتر است از ساپورت های نگهدارنده برای ثابت نگه داشتن لوله صداگیر ماینر استفاده می شود.

بست فلکسی

بست فلکسی

بست ها برای نگه داشتن و ثابت کردن لوله های فلکسی در تجهیزات الکتریکی به کار برده می شود.این ورق ها در اندازه های مختلف تولید می شود، از ورق گالوانیزه گرم تولید می شود، و نصب لوله فلکسی بر روی دیوار بسیار مناسب هستند.

بست گازی

بست گازی ابزاری است که برای ثابت کردن و محکم کردن شلنگ گاز به سر لوله گاز استفاده می شود، برای تولید بست گازی از مواد اولیه و قطعات با کیفیت استفاده می‌شود تا محصول نهایی از کارایی و دوام عالی برخوردار باشد. تمامی قطعات بست اسید شوی شده و از مکانیزم گالوانیزه شدن می‌گذرند تا از این روش دارای استحکام بیشتر و طول عمر و دوام بیشتری شوند. نکته مهم در این رابطه این است که  هنگام وصل کردن بسب به شلنگ حتما چک کنید که نشتی نداشته باشد که خیلی مسئله مهمی است .

بست گازی

کانکتور برزنتی

از کانکتور برزنتی به راحتی برای مقاطع چهارگوش، گرد و حتی بیضی می توان استفاده کرد،لازم به ذکر است از کانکتور برزنتی هم درسیستمهای سرمایش و هم در سیستم های گرمایش استفاده کرد.

هنگام استفاده از کانکتور برزنتی باید توجه داشته باشیم که فاصله بین دستگاه مکنده با کانال هوا فاصله استانداردی باشد، اگر این فاصله رعایت نشود راندمان استفاده از کانکتور برزنتی کاهش می یابد .

کانکتور برزنتی به راحتی از انتقال لرزش و صداهای مزاحم لرزش جلوگیری می کند، و آرامش بیشتری برای اطرافیان ایجاد می کند،در گذشته شکل ظاهری کانکتور برزنتی به صورت گرد بوده کانکتور های برزنتی از انتقال صدا و حرارت ممانعت می کند،این محصول در عرضه ای استانداردی از 18 تا 42 دارد و برای ثبت سفارش می توانید به سایت تهویه دانیال مراجعه کنید.

ورق برزنتی چیست؟

برزنت ورقه های پلاستیکی بزرگی هستند که معمولاً برای محافظت در برابر آب در شرایط آب و هوایی بد استفاده می شوند. برزنت ها در طیف وسیعی از اندازه ها و رنگ های مختلفی هستند و طیف وسیعی از کاربردها از محافظت از مصالح ساختمانی که نمی توانند در داخل خانه منتقل شوند تا ایجاد یک سرپناه موقت دارند.

آیا برزنت کاملا ضد آب است؟

برزنت ها ورقه های بزرگ مقاوم در برابر آب هستند که به طور موقت ضد آب می شوند. آنها را می توان برای محافظت از پروژه های ساختمانی در آب و هوای مرطوب، برای جلوگیری از خیس شدن وسایل استفاده کرد.

 کدام ماده برزنت ماندگاری بیشتری دارد؟

در مقایسه با انواع مواد برزنتی، برزنت های وینیل عمر طولانی تری دارند و محافظت بهتری در برابر عناصر خشن دارند. برزنت های وینیل سنگین می توانند تا 10 برابر بیشتر از برزنت های پلی استاندارد دوام بیاورند و ارزش بیشتری از قیمتشان را داشته باشند.

آیا برزنت ها آب را عبور می دهند؟

برزنت ها علاوه برموارد ذکر شده هنگام حمل و نقل برای محافظت از گل ها، گیاهان و درختان شما در برابر آفتاب و باد سوختگی ایده آل هستند و در عین حال اجازه عبور آب را می دهند. برزنت های مشبک پلی استر با روکش پی وی سی 100% ساخت آمریکا، مقاوم در برابر پوسیدگی، تحت درمان با اشعه ماوراء بنفش هستند و بسته به رنگ  درصدهای مختلفی از انتقال نور ارائه می شوند.

برزنت PVC چیست؟

ابتدا برزنت های پی وی سی با استفاده از پلی اتیلن با چگالی بالا و متقاطع با روکش پلی اتیلن لمینت و مواد ورق ساخته می شوند. مرکز این برزنت ها از نوارهای پلاستیکی پلی اتیلن با ورق های چسبیده به سطح بافته شده است.

 نواردرزگیر

نوار آب بندی  کاربردهایی مانند: واشر و عایق نوار آب بندی که با نام های نوار عایق، نوار واشر یا نوار آب و هوا نیز شناخته می شود، برای آب بندی در برابر سیالات، گازها، گرد و غبار، رطوبت، هوا و صدا استفاده می شود. آنها همچنین به محافظت در برابر عوامل خارجی کمک می کنند. فوم های برش آن با قالب، لاستیک، فویل ها و نوارهای پارچه ای پوشش داده شده یا بدون چسب در هر شکل یا پیکربندی موجود هستند. این نوار های درزگیر ضد آب هستند و محافظت می کنند از هر قسمتی و لازم به ذکر است برای سطوح مختلف و سقف ایده ی باشد.

مزایای نوار درزگیر چیست؟

  • آب بندی اصولی سقف
  • همه کاره و آسان برای استفاده
  • قابل انعطاف
  • نوار آب بندی سقف
  • مقاومت عالی در برابر اشعه ماوراء بنفش و آب و هوا
  • چسب اولیه خوب و مهر و موم قوی
  • چسبندگی عالی به بسیاری از مواد، به عنوان مثال. بتن، سنگ و فلزات

در کجاها از نوار درزگیر استفاده می شود:

  • تکمیل شدن اتصال سقف: دودکش ها، پیش امدگی ها، ناودان ها، پنجره های سقف و نورگیر
  • آب بندی جزئیات سقف و اتصالات بین مواد مختلف
  • رفع نشتی در پوشش های سقف و عناصر زهکشی (ناودان، لوله های فلزی)
  • عناصر آب بندی ساختمان سقف (زهکشی، تهویه، تهویه مطبوع یا کانال های گاز دودکش)

 انواع نوار درزگیر:

نوار درزگیر آلومینیوم

برای اتصال و آب بندی و هوابندی نقاط مختلف از عایق هایی با جنس الاستومری ، ایق پشم شیشه و عایق پشم سنگ از نوار درزگیر از جنس آلومینیوم استفاده می شود. جنس نوار درزگیر آلمینیومی از جنس فویل آلومینیوم است و جنس چسب این محصول هم از چسب پایه رزین است. نوار درزگیر آلومیینیوم در رول های 25 و 50 متری تولید و عرضه می گردد.

نوار درزگیر آلومینیوم

 

نوار درزگیر الاستومری

نوار درزگیر الاستومری برای آب بندی اتصالات بین قسمت های مختلف انجام مش شود. ضد رطوبت است. نوار آب بندی الاستومری برای آب بندی درزهایی که دارای حلقه های تعلیق هستند استفاده می شود.

عایق رطوبت و عایق صدا شناخته می شود ، مناسب برای کانال کشی از واحد تهویه به خروجی، سقف یا دیوار است ، از تراکم جلوگیری می کند. انتشار صدا را کاهش می دهد. لازم به ذکر است این کانال ها و اتصالات ضد رطوبت برای سیستم های بازیابی حرارت مناسب هستند.

نوار درزگیر الاستومری

نوار درزگیر برزنتی

 نوار درزگیر برزنتی محصولی است که برای پوشاندن نقاط  باز در اتصال اشیا ، درز گیری و هوابندی مورد استفاده قرار می گیرد. این عمل می تواند برای درزگیری نقاط اتصال استفاده کرد. عایق الاستومری در صنعت تاسیسات و کانال هوا و هم چنین تاسیسات موتورخانه مانند لوله های گرم و سرد به کار می رود.علاوه بر موارد ذکر شده نوار درزگیر برزنتی برای آب بندی و لوله های خرطومی جاروبرقی، انواع شلنگهای صنعتی ازقبیل پیستوله های بادی وسیستم لوله های فاضلاب کاربرد بسیاری دارد.
از نوار دزر گیر برزنت در سیستم های حرارتی و برودتی که به طور یکسان به کار گرفته می شود و هیچ محدودیتی جهت استفاده در سرما یا گرما ندارد.

نوار درزگیر برزنتی

بهترین چسب برای استفاده روی آلومینیوم چیست؟

چسب اپوکسی

قوی ترین چسب برای چسباندن آلومینیوم شما یک چسب اپوکسی است. به ترتیب قوی ترین تا کم استحکام ترین، درجه استحکام هر چسب به شرح زیر است: اپوکسی ها: که می توانند آلومینیوم را با استحکام تا 30 مگاپاسکال بچسبانند، چسب های متیل متاکریلات: در هنگام چسباندن آلومینیوم دارای استحکام تا 25 مگاپاسکال هستند.

قوی ترین اپوکسی برای آلومینیوم چیست؟

ترکیب اتصال:

گزینه دیگر برای چسباندن فلز ترکیب اتصال است. یک جایگزین مناسب برای جوشکاری، قوی ترین راه حل برای اتصال بیشتر فلزات از جمله آهن، فولاد، آلومینیوم، برنج، مس است.

چسب عایق

چسب عایق محصولی بسیار کاربردی است ، و برای آب بندی همه سطوح بتنی مانند : تونل ها ، اسکله ها، خطوط انتقال آب ، جابه های آسانسور، مناسب است و در اصل میتوان گفت : چسب عایق در کل جایگزین بسیار مهمی برای قیرگونی و ایزوگام به حساب می آید.

چسب عایق

عایق صوتی

عایق صوتی وسیله ای است برای جلوگیری از خروج یا ورود صدا استفاده می شود، در اصل انواع عایق صوتی در سقف آپارتمان ، عایق صوتی اتاق ، و عایق صوتی دیوار مشترک نصب می شود.

عایق صوتی

انواع عایق صوتی

فوم ایکس پی اس : فوم عایق اکس پی اس در واقع یک نوع عایق از جنس پلاستیک صلب به شکل سلول بسته ساخته شده است ، و یک مدل عایق حرارتی و رطوبتی با کیفیت بالا به حساب می آید.

فوم ایکس پی اس

یونولیت: این محصول در واقع  یک ماده پلاستیکی فوم سفید می باشد که از که از دانه های جامد پلی استایرن تولید می شود. کاربرد این محصول بسیار زیاد است که عبارتند از: برای بسته بندی، عایق کاری ، کارهای ساختمانی و غیره استفاده می شود .

یونولیت

فوم ریباند:

  این محصول نوعی فوم بازیافتی است که از در اصل از ضایعات محصولات دیگر تولید می شود ، و خیلی به صرفه و مفید است و برای محیط زیست هم مناسب است.

فوم ریباند

فوم شانه تخم مرغی:

پنل های تخم مرغی با ضخامت های مختلفی تولید می شوند ، و در سایز های 1*2 ارائه می شوند، و پوششی بسیار مناسبی روی دیوار دارند ، کار اصلی این پنل ها جذب صدا است و برای اتاق ضبط صدا بسیار کاربردی است چون صدا را خیلی با کیفیت خواهد می کند.

فوم شانه تخم مرغی

پشم سنگ:

این محصول به عنوان عایق حرارتی صوتی و رطوبتی عمل می کند این عایق از الیاف حرارتی تشکیل شده است و مواد اولیه آن عایق سنگ بازالت است ، عملکرد این عایق به نحوی کار می کند که رطوبت زیادی را در خود جمع می کند و از بروز نم در دیوار ها و سقف ها جلوگیری می کند.

پشم سنگ

پشم شیشه:

این محصول ترکیبی از شیشه های طبیعی و بازیافتی ، ماسه معمولی ، و رزین مخصوصی تشکیل شده است ، و پشم شیشه در واقع الیاف بسیار کوچک و ریز هستند که به هم تافته شده اند، و بیش از 70 سال سابقه استفاده در جهان را دارد ، در کشور عزیزمان ایران این محصول به صورت عمده حدودا 40 درصد از نیاز کشور را تولید می کند. این محصول در واقع در مصالح ساختمانی ، سقف استفاده می شود .عایق بسیار کاربردی با وزن بسیار کم است.

پشم شیشه

پشم سرباره:

این محصول نوعی پشم معدنی است که در مراحل کشش و چرخش مواد ذوب شده یا مواد معدنی محصولی   نام سرباره و سرامیک تولید می شود.

پشم سرباره

عایق یورتان:

این محصول یکی از پر  عایق ها به حساب می آید ، و یک نوع عایق حرارتی تبدیل شده است ،عایق پلی یورتان زمانی که با این دو ماده ترکیب می شود دچار تغییر شکل نمی شود، با مرور زمان هم خاصیت خود را از دست نمی دهد.

دریچه کولر

این محصول در ساختمانها و مکان های عمومی و مسکونی برای تنظیم میزان هوای ورودی کولر به اتاق ها و پذیرایی از دریچه کولر استفاده می شود.

انواع دریچه کولر

  • دریچه کولر آهنی
  • دریچه کولر آلومینیومی

انواع دریچه کولر

  • دریچه تنظیم هوا

این محصول هم به عنوان یک محصول بسیار کاربردی است ، از دریچه تنظیم هوا به منظور تنظیم هوای ورودی از کانال هوا استفاده می شود.و معمولا پره هایی داخل این دریچه ها قرار گرفته شده است که جهت و مسیر هوا را کنترل می کند.

دریچه تنظیم هوا

  • دریچه آلومینیوم

دریچه آلومینیومی جهت نصب بر روی نما تعبیه شده است  که از جنس آلومینیوم است و بیشتر برای تهویه مورد استفاده قرار میگیرد.

  • دریچه آهنی

دریچه آهنی با ضخامت های مختلف از جنس آهن است این دریچه ها از ورق روغنی به عرض 3 سانت تهیه می شوند، مزایای مهم این دریچه ظریف بودن آن نسبت به دریچه پشت بلند از دیگر خوبی های آن است، و معایب مهم این محصول این است که به ندرت خراب می شود.

  • دریچه گرد

دریچه ها یکی از مهم ترین و پرکاربرد ترین اجزای صنعت تاسیسات می باشند، دریچه گرد هم نوع دیگری از دریچه های پر مصرف است که در دو نوع و جنس پلاستیکی و آلومینیومی دسته بندی می شوند و بنا بر کاربرد آن می توان در جاهای مختلف به کار گرفته می شود،دریچه های گرد در دهانه کانال هوا نصب می شوند و ورود و خروج هوا به صورت سیستم برگشت کاربرد بسیاری دارد، این محصول هم در مکان های مختلف مانند: بیمارستانها،مکان های اداری،ساختمان ها، تالارها،استخرها سرویس های بهداشتی و در مکان هایی که رطوبت بالا دارند.