قیمت انواع عایق الاستومری در بازار‌های داخلی و خارجی

عایق الاستومری

انواع و قیمت عایق الاستومری

همانقدر که نصب و راه اندازی سیستم تهویه هوا برای داشتن یک هوای مطبوع در ساختمان‌ها اهمیت دارد استفاده از عایق‌های به خصوص انواع عایق الاستومری برای داشتن یک کانال کشی ماندگار و کارآمد در سیستم تهویه هوای ساختمان بزرگ و کوچک برای داشتن هوای مطبوع نیز نقش مهمی دارد. با توجه به اهمیت عایق کاری کانال‌های اسپلیت و افزایش متقاضیان نصب و راه اندازی کانال کشی داکت اسپلیت و سایر سیتم‌های تهویه هوا در این مطلب قصد داریم با معرفی عایق‌های الاستومری پارامترهای قیمت انواع عایق الاستومری در بازار را نیز بررسی نمایی تا شما عزیزان را با انواع عایق الاستومری و عوامل تاثیر گذار بر قیمت آن آشنا کنیم.

شرکت دانیال تهویه به عنوان یکی از فعالان تامین ملزومات و نصب و راه اندازی انواع سیستم تهویه هوای مطبوع در محیط‌های مسکونی، اداری، تجاری و عمومی می‌تواند در زمینه خرید، نصب و راه اندازی سیستم‌های داکل اسپلیت و سایر سیتم‌های تهویه هوا به شما عزیزان مشاوره دهد و نیازمندی‌های شما را برای راه اندازی سیستم تهویه هوای مطبوع در فروشگاه اینترنتی دانیال تهویه تامین نماید.

عایق کاری تاسیسات ساختمانی 

همانطور که در مقالات قبلی اشاره نمودیم سیستم‌های تهویه هوا روز به روز از استقبال بیشتری برخوردار می‌شوند و علاقمندان به دنبال راه اندازی این سیستم در محیط‌های مختلف مسکونی و تجاری خود هستند. از مهمترین بخش‌های هر سیستم تهویه هوایی چه گرمایشی و چه سرمایشی، بخش عایق کاری آن است که در کانال کشی بسیار حائز اهمیت است. علاوه بر سیستم تهویه هوا از عایق کاری برای لوله کشی آب تاسیسات ساختمانی نیز استفاده می‌شود که حفظ دمای آن اهمیت بسیاری دارد و این امر با کمک عایق کاری لوله کشی میسر می‌شود. در همین راستا قصد داریم شما را با عایق الاستومری به عنوان یکی از به روزترین عایق‌های روز دنیا که توانسته است جایگزین مناسبی برای روش‌های سنتی عایق کاری مانند عایق کاری با پشم شیشه، پشم سنگ، پلی فوم، ماستیک و … باشد آشنا نماییم. با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری از این عایق حرفه ای به دست آورید و با قیمت انواع عایق الاستومری در بازارهای داخلی و خارجی آشنا شوید.

عایق الاستومری چیست؟ 

با شنیدن نام عایق کاری سوالات بسیاری برای افرا به وجود می‌آید. اولین سوالی که لازم است به آن جواب دهیم این است که عایق الاستومری چیست و از چه چیزی تشکیل شده است؟ علاوه بر آن مزایای این عایق چیست؟ که به عنوان بهترین گزینه برای جایگزینی عایق‌های سنتی در نظر گرفته شده است.

عایق الاستومری یکی از انواع عایق‌های حرارتی و برودتی است که به صورت پیش ساخته با ساختار سلولی بسته در ابعاد و ضخامت‌های مختلف با اشکال رولی و لوله ای تولید و عرضه می‌شود. این عایق امروزه به عنوان یکی از پرکاربردترین عایق‌های صنعتی شناخته می‌شود که در صنایع مختلفی به خصوص صنعت ساخت و ساز و تاسیسات ساختمانی کاربرد دارد. شاید بتوان مهمترین کاربرد این نوع عایق را عایق کاری سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی در ساختمان‌ها دانست که نیاز به حفظ دما و جلوگیری از هدر رفت آن برای تامین هوای مطبوع داخل ساختمان دارد. در واقع عایق الاستومری یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از هدر رفت و افت  انرژی در ساختمان‌ها است.

دوام و کیفیت بالای عایق الاستومری باعث شده است استقبال از آن با وجود قیمت بیشتری که نسبت به سایر عایق‌ها دارد در حال افزایش باشد زیرا یکی از مهمترین مزیت‌های عایق‌های الاستومری که باعث محبوبیت آن شده است، عایق بودن چندکاره آن در برابر رطوبت، گرد و خاک، غبار و صدا است. در واقع با استفاده از این عایق شما چند نوع عایق را در یک عایق خواهید داشت.

 

عایق الاستومری

ویژگی‌های عایق الاستومری

همانطور که گفته شد عایق الاستومری جایگزین مناسبی برای عایق‌های سنتی به خصوص پشم شیشه و پشم سنگ است. درست است که قیمت عایق انواع عایق‌های الاستومری نسبت به انواع سنتی بیشتر است اما هزینه نصب و راه اندازی و صرفه جویی که در درازمدت در هزینه‌های مصرفی به وجود می‌آورد برای مخاطبان آن را مقرون به صرفه تر نموده است. برای آشنایی شما عزیزان با سایر ویژگی‌های این نوع عایق در اینجا مهمترین مزایای استفاده از عایق الاستومری را مرور می‌کنیم:

  • کاربری مناسب برای عایق کاری هر نوع سیستم سرمایشی و گرمایشی در شرایط جوی مختلف
  • وزن بسیار سبک، انعطاف پذیری بالا مناسب برای ایزوله کردن سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی
  • غیر سمی و غیر آلرژیک بودن برخلاف انواع عایق‌های سنتی و عدم نیاز به دستکش و ماسک برای نصب
  • مقاومت در برابر رطوبت، صدا، حرارت، آلودگی‌های جوی، گرو و غبار و …
  • مقاومت بالا در برابر رشد هر گونه باکتری، قارچ و کپک در محیط‌های مرطوب
  • مقاومت بیشتر نسبت به نمونه عایق‌های سنتی و ماندگاری و طول عمر بیشتر
  • ضریب انتقال حرارت بسیار پایین برای جلوگیری از هدر رفت انرژی محیط و دمای آب
  • مقاوم در برابر خوردگی‌های جوی و محیطی با ماندگاری طولانی مدت در شرایط جوی ناپایدار
  • مقاوم در برابر اشعه‌های مضر خورشید، اوزون و امواج ماورا بنفش
  • قابلیت رنگ پذیری بالا برای هماهنگ شدن با نماهای داخلی و خارجی ساختمان
  • مقاوم در برابر هر گونه ضربه و فشار و قابلیت محافظت از متریال‌های عایق شده
  • ساختار سلولی عایق، اشباع شده از گاز نیتروژن برای مقاومت در برابر فشار و جذب رطوبت محیط
  • صرفه جویی در هزینه‌های مصرفی با توجه به جلوگیری از هدر رفت انرژی ساختمان
  • تسریع امر نصب و راه اندازی سیستم‌های تهویه هوا و کاهش هزینه‌های نصب و راه اندازی
  •  عدم نیاز به روکش در محیط‌های داخلی برای جلوگیری از نفوذ رطوبت به آن
  • عایق کاری چندکاره با توجه به عایق بودن در برابر حرارت، صدا، رطوبت، گرد و غبار و …
  • عایق صوتی مناسب حتی زمانی که زمان کاربرد به عنوان عایقی به جز عایق صوتی
  • مطابق با استاندارد‌های محیط زیستی برای جلوگیری از ایجاد آلودگی در محیط زیست

انواع عایق الاستومری 

گفتیم که عایق‌های الاستومری در صنعت ساختمان به خصوص در بخش تاسیسات گرمایشی و سرمایشی ساختمانی کاربرد فراوانی دارد اما آیا تنها یک نوع عایق الاستومری وجود دارد؟ توجه به این نکته ضروری است که تفاوت‌های سیستم‌های تهویه و ابعاد آنها باعث می‌شود در هر بخشی نوع خاصی از عایق الاستومری مورد نیاز باشد در نتیجه این نوع عایق دارای انواع مختلفی است که چه در شکل، چه در ابعاد، چه در جنس متریال‌های اولیه و حتی در قیمت عایق الاستومری با یکدیگر متفاوت هستند. در ادامه شما را با انواع عایق الاستومری و کاربرد آنها آشنا می‌نماییم.

به طور کل عایق الاستومری که به آن عایق الاستومریک نیز گفته می‌شود در دو نوع عایق الاستومری ورقه ای (رولی) و عایق الاستومری لوله ای تولید عرضه می‌شوند نوع دیگری نیز به عنوان عایث الاستومری صوتی شناخته می‌شود که به عنوان زیر مجموعه ای از عایق‌های ورقه ای است اما آن را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار می‌دهیم.

هر یک از این انواع خود نیز با توجه به ابعاد، جنس مواد اولیه و کاربرد به مدل‌های متنوع تری تقسیم می‌شوند.

عایق الاستومری ورقه ای 

یکی از مهمترین عایق‌های الاستومریک نوع رولی یا ورقه ای آن است که در ابعاد و ضخامت‌های مختلفی تولید و عرضه می‌شود. این ابعاد و ضخامت با توجه به نوع آب و هوا و سختی شرایط محیطی که سیستم هوای مطبوع در آن راه اندازی شده است توسط متخصصان و نصابان از میان انواع عرضه شده به بازار انتخاب می‌شود. این نوع عایق جایگزینی مناسب برای عایق‌های پشم شیشه و پشم سنگ است که با طول عمر بالا قابلیت نصب آسان در هر نوع فضایی اعم از داخلی و خارجی را دارد.

عایق الاستومری ورقه ای

عایق‌های الاستومری رولی خود نیز به چند نوع مختلف تقسیم می‌شوند که قیمت آنها نیز با توجه به نوع کاربرد و مواد اولیه به کار رفته در آن متفاوت است در اینجا به بررسی انواع عایق الاستومری و پارامترهای تاثیر گذار بر قیمت آنها می‌پردازیم:

عایق الاستومری رولی ساده

عایق الاستومریک رولی ساده، مرسوم ترین عایق الاستومری است که وزن بسیار سبکی دارد و علاوه بر جلوگیری از نفوذ رطوبت، مواد شیمیایی، گرد و غبار، آلودگی و … مانع از رشد قارچ ها، کپک‌ها و باکتری‌ها نیز می‌شود. این نوع عایق نصب آسانی به کمک چسب مخصوص عایق الاستومری دارد و اغلب در فضای بسته برای عایق کاری سیستم تهویه هوا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قیمت عایق رولی الاستومری ساده در میان عایق‌های رولی الاستومریک کمتر از بقیه است و این نوع به صورت رول کامل یا متراژی به فروش می‌رسد. جنس و بافت و تراکم سلولی و ابعاد و ضخامت آن در قیمت نهایی تاثیر گذار خواهد بود.

 

 

عایق الاستومری پشت چسب دار ساده

نوعی از عایق‌های ساده است که پشت آنها چسب دار شده است تا پروسه نصب و راه اندازی سریع تر انجام گردد. این نوع عایق در ساختمان‌های پیش ساخته و مجتمع‌های بزرگ بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد تا سرعت انجام کار افزایش یابد و در هزینه‌های نصب و راه اندازی نیز صرفه جویی شود.

قیمت عایق الاستومری پشت چسب دار ساده نسبت به نوع ساده به دلیل چسب دار بودن آن کمی بیشتر است اما سرعت در نصب آن باعث کاهش هزینه‌های نهایی نصب آن می‌شود. این نوع عایق به صورت رول‌های متری به فروش می‌رسد.

عایق الاستومری

عایق الاستومری پشت چسب دار نخ دار

نوعی از عایق‌های الاستومری وجود دارد که مناسب استفاده در سطوح متحرک است. این نوع سطوح نیاز به عایقی دارند که بار دینامیکی محیط را تحمل نماید و در برابر کشش‌های حرکتی مقاوم باشد در نتیجه متخصصان با کمک الیاف یا همان نخ‌های عایق توانسته اند یک عایق منعطف برای چنین سطوحی بسازند.

قیمت عایق الاستومری پشت چسب دار نخ دار نسبت به نوع ساده کمی بیشتر است اما استفاده از آنها به خصوص در عایق کاری کانال‌های گالوانیزه نسبت به انواع دیگر به دلیل ماندگاری بالا بهتر است و باعث می‌شود در هزینه‌های نهایی نصب نیز صرفه جویی شود.

عایق الاستومری ورقه ای روکش دار

عایق الاستومریک رولی روکش دار نوعی از عایق هستند که مناسب استفاده در شرایط سخت محیطی هستند زیرا مقاومت زیادی در برابر تغییرات جوی و اشعه‌های مضر خورشید دارند. اغلب این نوع عایق‌ها با لایه ای از آلومینیوم روکش می‌شوند که خود نیز در دو نوع عایق روکش آلومینیوم ساده و پشت چسب دار تولید و عرضه می‌شود.

قیمت عایق الاستومری ورقه ای روکش دار به دلیل روکش آلومینیومی که دارد نسبت به نوع ساده آن بیشتر است و چسب دار بودن یا غیر چسبی بودن این روکش نیز می‌تواند در این قیمت تاثیر گذار باشد.

عایق الاستومری ورقه ای بدون روکش

نوع بدون روکش عایق‌های رولی الاستومری قابل استفاده در محیط‌های بسته هستند زیرا روکشی برای محافظت از این عایق در برابر جریانات جوی وجود ندارد. با این حال این نوع عایق در فضاهای داخلی بسیار کاربردی تر است.

قیمت عایق الاستومری ورقه ای بدون روکش نسبت به نوع روکش‌ها کمتر است زیرا قابلیت‌های کمتری نسبت به نوع روکش دار دارد.

عایق الاستومری پروتکت بلک

پروتکت بلک (به معنای محفاظت از سیاه) به عنوان روکش روی فوم عایق حرارتی قرار می‌گیرد و باعث می‌شود قابلیت‌های آن به عنوان یک عایق حرارتی منعطف مستحکم بیشتر گردد.  پروتکت بلک به رنگ سیاه است و ساختاری غیر متخلخل دارد  و در برابر حرارت، رطوبت، گرد و غبار و هر نوع آلودگی بسیار مقاوم است. از این نوع عایق برای ایزوله سازی سیستم تهویه هوا در محیط‌های بسیار مرطوب یا محیط هایی که در جریان آلودگی بالا قرار دارند استفاده می‌شود.

قیمت عایق الاستومری پروتکت بلک نسبت به نمونه‌های دیگر با توجه به قابلیت‌های آن در محافظت وطول عمر عایق بیشتر است.

عایق الاستومری لوله ای 

نوع دیگری از عایق‌های الاستومری، عایق‌های الاستومریک لوله ای است که مناسب استفاده در اطراف لوله‌های انتقال آب به خصوص نوع فلزی آن است. استفاده از این نوع عایق باعث می‌شود در هوای گرم از کاهش دمای آب و در هوای بسیار سرد از یخ زدگی آب درون این لوله‌های جلوگیری به عمل آید. علاوه بر آن استفاده از این نوع عایق‌های لوله ای باعث کاهش هزینه‌های مصرفی خواهد شد. شکل این نوع عایق در همه مدل‌های آن یکسان و به صورت لوله هایی است که به صورت شاخه‌های 2 متری به فروش می‌رسد و تفاوت اصلی در قطر دهانه آنها است. قطر دهانه این لوله‌های در ابعاد 9، 13، 19، 25 میلی متر است. برخی از آنها با توجه به کاربردشان با روکش آلومینیومی پوشانده شده اند.

این نوع عایق را هم برای لوله‌های مسی و هم فولادی می‌توان استفاده کرد. لازم به ذکر است که با توجه به نوع کاربرد چند عایق الاستومری لوله ای وجود دارد که عبارتند از:

عایق الاستومری لوله ای ساده

در پروژه‌های صنعتی و ساختمان سازی از عایق الاستومریک لوله ای ساده برای جلوگیری از رشد و ازدیاد انواع قارچ و کپ در ساختمان‌ها در کنار جلوگیری از هدر رفت انرژی استفاده می‌شود. این نوع لوله‌ها بر روی سیستم لوله کشی داخلی ساختمان پیاده می‌شود.

عایق-الاستومری

قیمت عایق لوله ای الاستومری ساده نسبت به سایر لوله‌های الاستومری لوله ای کمتر است و برای نصب آن تنها کافی است پس از برش دو لبه و قرار دادن در اطراف لوله با کمک چسب مخصوص الاستومری چسبانده شود.

عایق الاستومری لوله ای با روکش آلومینیوم

نوع دیگری از عایق‌های لوله ای الاستومریک وجود دارد که با روکشی از جنس آلومینیوم پوشانده می‌شود و مناسب‌ترین عایق برای محافظت از لوله‌های آب در فضاهای خارجی ساختمان هستند. از این نوع عایق به دلیل سطح بالای ممانعت از هدر رفت انرژی در فضای داخلی نیز استفاده می‌شود. از مهمترین بخش هایی که این نوع عایق کاری مورد استفاده قرار می‌گیرد سیستم‌های لوله کشی گاز و سایر سیالات در صنایع پتروشیمی در فضاهایی است که در معرض جریانات جوی و نور مستقیم خورشید قرار دارند.

قیمت عایق الاستومری لوله ای با روکش آلومینیوم بستگی مستقمی با ضخامت لایه آلومینیوم به کار رفته در آن دارد و نسبت به نوع ساده بیشتر است. ضخامت آلومینیویم این نوع عایق بین 130، 170 و 230 میکرون است که ضخامت 230 میکرون بالاترین میزان محافظت و جلوگیری از هدر رفت انرژی را به همراه دارد.

عایق الاستومری لوله ای با روکش پروتکت بلک

نوعی از عایق الاستومریک لوله ای که با استفاده از پروتکت بلک که خود نوعی روکش حفاظتی است پوشانده می‌شود و مناسب استفاده در هر محیطی است. این نوع عایق سیاه رنگ است و استفاده از آن بسیار مرسوم است.

عایق الاستومری لوله ای با روکش پروتکت سیلور

نوع دیگر از نمونه عایق‌های الاستومریک لوله ای که با استفاده از پروتکت سیلور که مانند پروتکت بلک نوعی روکش حفاظتی است پوشانده شده است. این نوع عایق به رنگ نقره ای یا استیل است و برای استفاده در محیط‌های داخلی مناسب است.

عایق الاستومری صوتی 

با گسترش زندگی صنعتی انسان امروز با انواع آلودگی‌ها مواجه است که آلودگی صوتی یکی از رایج ترین آنهاست. دانشمندان با استفاده از قابلیت‌های عایق‌های الاستومری اقدام به تولید عایق‌های صوتی مناسب برای عایق کاری محیط‌های داخلی ساختمانی برای جلوگیری از نفوذ صدا به ساختمان یا خروج صدا از آن نموده اند. عایق‌های الاستومری صوتی  یکی از گزینه‌های مهم در عایق کاری ساختمان‌های جدید هستند. عایق الاستومری رولی شانه ای مهمترین آنها است که به خصوص در استودیوهای ضبط صدا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

عایق الاستومری ورقه ای شانه تخم مرغی

شانه تخم مرغ همواره به عنوان یک عایق صوتی گزینه ای مطلوبی بوده است. سازندگان عایق‌های الاستومری با گرفتن این ایده و تولید عایق‌های رولی شانه تخم مرغی با ساختار سلولی متخلخل به عنوان عایق صوتی توانستند به میزان قابل توجهی از آلودگی صوتی جلوگیری نمایند. این نوع عایق در دو نوع ساده و مواج  که آنها نیز به انواع چسب دار یا بدون چسب عرضه می‌شوند. این نوع عایق به صورت رول‌های متری تولید می‌شود و شما می‌توانید هم یک رول کامل را خریداری نمایید یا متراژی مطابق با نیازتان را تهیه نمایید.

قیمت عایق الاستومری ورقه ای شانه تخم مرغی نسبت به نمونه‌های ساده بیشتر است، ضخامت هر چه بیشتر باشد به همان نسبت قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود. تراکم و نوع بافت این نوع عایق نیز در قیمت نهایی تاثیر گذار است.

قیمت عایق الاستومری در بازار 

عایق‌های الاستومری در انواع مختلف  با قیمت‌های متفاوتی در بازار موجود هستند. قیمت آنها با توجه به نوع و کاربرد این نوع عایق متفاوت است. علاوه بر آن جنس مواد اولیه به کار رفته، ضخامت، نوع بافت، تراکم و حجم بافت، روکش دار بودن یا نبودن و حتی چسب دار بودن و نبودن آن در قیمت نهایی محصول تفاوت بسیاری ایجاد می‌کند. برای آگاهی بیشتر درباره قیمت انواع عایق‌های الاستومری با مشاوران ما در دانیال تهویه تماس بگیرید.

کانال فلکسیبل با عایق الاستومری

یکی از مهمترین روش‌های کانال کشی در سیستم هوای مطبوع ساختمان استفاده از کانال فلکسیبل با عایق الاستومری است. این نوع کانال‌ها دارای سه لایه متصل به هم با روکش آلومینیوم بافته شده است که با فنری از جنس فولاد مستحکم شده است. این لایه‌ها شامل یک لایه فویل آلومینیوم، یک لایه فوم متراکم و یک لایه فویل آلومینیوم لمینت شده است که باعث می‌شود دما در درون کانال‌ها بدون تغییر جابه جا شود و به ماندگاری راندمان سیستم تهویه هوا کمک می‌کند.

کانال فلکسیبل با عایق الاستومریک با وجود فضای کمتری که اشغال می‌کنند طول عمر بالایی دارد و با انعطاف پذیری زیاد به شما کمک می‌کند در هر محیطی آن را نصب و راه اندازی نمایید. علاوه بر آن در سرعت بخشیدن به روند کانال کشی نیز بسیار موثر است. پس اگر به دنبال نصب و راه اندازی سیستم تهویه هوا هستید استفاده از کانال کشی با کانال فلکسیبل با عایق الاستومری بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

فروش انواع عایق الاستومری سیستم تهویه هوا در دانیال تهویه 

شرکت بازرگانی دانیال به عنوان یکی از تولید کنندگان و تامین کنندگان انواع قطعات و ملزومات مورد استفاده در کانال کشی و نصب و راه اندازی سیستم‌های تهویه هوا و داکت اسپلیت فعالیت می‌کند. این شرکت  انواع کانال و لوله خرطومی ساخته شده از متریال‌های مختلف را در ایران عرضه می‌کند. از مهمترین دستاوردهای شرکت تامین انواع کانال‌های اسپیرال، کانال‌های فلکسیبل، کانال‌های پلی‌اورتان و کانال‌های گالوانیزه است. دانیال تهویه همچنین در زمینه تولید انواع محصولات مرتبط با ‌کانال‌کشی مانند‌ کانکتور (لرزه گیرها) انواع چسب‌های مرتبط‌ با ‌کانال‌کشی (چسب‌ها آلومینیومی، چسب برزنتی، چسب الاستومری و…)، ساخت انواع فلنچ گالوانیزه، کلیپس گالوانیزه، گوشه و کرنر گالوانیزه، ساخت انواع عایق (عایق الاستومری لوله ای، عایق پتویی، عایق صداگیر)، لوله فلکسی صداگیر، لوله صداگیر ماینر، ساپورت گالوانیزه، چنل گالوانیزه، فلنج گالوانیزه، نبشی گالوانیزه، دمپر گالوانیزه، انواع بست‌های فلزی (بست فلکسی، بست گازی)، کانکتور برزنتی، برزنت ورقدار، لرزه گیر، درزگیر آلومینیوم، درزگیر برزنتی، درزگیر الاستومری، دمپر بین کانالی و همچنین ساخت انواع دریچه‌های آلومینیومی، دریچه کولر، دریچه تنظیم‌هوا، دریچه آهنی، دریچه گرد‌ و …‌ با کیفیتی بالا در بازار ایران فعالیت دارد. شما عزیزان می‌توانید برای خرید خدمات و ملزومات مورد نیاز خود در زمینه انواع ابزارهای مرتبط با کانال کشی و سیستم تهویه هوا از وب سایت این شرکت اقدام نمایید. در صورت نیاز به مشاوره با شماره تلفن‌های درج شده در وب سایت تماس حاصل فرمایید.

پرسش‌های رایج درباره عایق‌های الاستومری 

در انتهای مبحث می‌خواهیم به چند پرسش رایج شما عزیزان پاسخ می‌گوییم:

عایق‌های الاستومری چند نوع است؟

همانطور که در متن گفته شد به طور کل به سه دسته عایق‌های الاستومری ورقه ای، لوله ای و صوتی تقسیم می‌شوند که نوع صوتی یکی از زیر مجموعه‌های عایق‌های الاستومری ورقه ای یا همان عایق الاستومری رولی است.

از عایق الاستومری در کجا استفاده می‌شود؟

از این نوع عایق‌ها در فضاهایی که نیاز به حفظ دما و حفاظت از جریانات سیال درون کانال‌ها و لوله کشی وجود دارد استفاده می‌شود. یکی از مهمترین آنها استفاده در تاسیسات گرمایشی و سرمایشی ساختمان‌ها است.

چرا از عایق‌های الاستومری برای عایق کاری سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی باید استفاده نمود؟

عایق الاستومری نسبت به عایق‌های سنتی پشم شیشه و پشم سنگ با وجود قیمت بالاتری که در خرید متریال‌های اولیه دارد در نصب و راه اندازی به صرفه تر از آب در می‌آید. علاوه بر آن نصب سریعتری دارد و مضراتی که پشم شیشه و پشم سنگ برای سلامتی به وجود می‌آورد را ندارد. این نوع عایق کاری طول عمر و دوام بیشتری نیز دارد.

چرا در سیستم تهویه هوا باید از عایق استفاده نمود؟

نکته مهم در سیستم تهویه هوا در ساختمان‌های بزرگ عدم تغییر دما و نشت آن به بیرون از کانال‌های هواکشی است. استفاده از عایق‌ها در سیستم‌های تهویه هوا به راندمان بهتر سیستم تهویه هوای ساختمان و جلوگیری از نشت انرژی به بیرون کمک می‌نماید.