کاربرد عایق الاستومری چیست ؟

کاربرد عایق الاستومری چیست ؟

کاربرد عایق الاستومری چیست ؟

عایق الاستومری از انواع عایق حرارتی و رطوبتی و هم صوتی مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به کارایی بالا و سرعت اجرا و همچنین قیمت مناسب خیلی سریع جایگزین عایق هایی مانند پشم سنگ و پشم شیشه و انواع دیگر شد که هم کیفیت کمتری دارند و هم اینکه سرعت اجرای کار بسیار کند پیش می رود .

  • عایق حرارتی 
    عایق الاستومری به دلیل وجود تخلخل زیاد در لایه های درونی خود به شدت مناسب برای جلوگیری از نفوذ هوای سرد و گرم می باشد ، به همین منظور بر روی کانال های تهویه هوا لوله های آب تأسیساتی و هر فضایی که نیاز به عدم نفوذ هوای سرد و گرم باشد استفاده می شود .
  • عایق رطوبتی 
    عایق الاستومری با توجه به مواد اولیه پلاستیکی و ضد نفوذ بودن مایعات به عنوان عایق رطوبتی نیز مورد استفاده قرار می گیرد . مایعات از جمله آب روی سطح عایق الاستومری جاری میشود و به هیچ عنوان نفوذ نمی کند .
  • عایق صوتی
    یکی از بهترین عایق ها برای جلوگیری از انتقال صدا یا صوت عایق الاستومری می باشد که به صورت شانه تخم مرغی ارائه می شود .
    از عایق الاستومری با ضخامت 3 میلیمتر و یا 6 میلیمتر در خودروهایی که از سیستم های صوتی برای بالا بردن صدا استفاده می شود روی بدنه نصب تا از نفوذ صوت به محیط بیرون جلوگیری شود .
    در استدیو های صدا و همچنین سینما ها و اتقک های شنوایی سنجی نیز از عایق الاستومری شانه تخم مرغی استفاده می شود .
    امروزه با همه گیر شدن تولید رمز ارز و استفاده از دستگاه ماینر علی الخصوص در محیط های خانگی استفاده از کانال های فلکسیبل با عایق الاستومری و همچنین عایق الاستومری شانه تخم مرغی در محیط باکس دستگاه و محیط پیرامون بسیار مورد مصرف قرار می گیرد .

انواع عایق الاستومری بر اساس کاربرد

انواع عایق الاستومری بر اساس کاربرد

عایق الاستومری بر اساس کاربرد ، حساسیت کار و همچنین محیط عایق کاری با خدمات متنوعی محیا می شود که به چند مورد آن اشاره می کنیم:

  • عایق الاستومری پشت چسبدار
    به صورت معمول و استاندارد عایق الاستومری را با چسب مایع مخصوص الاستومری که چسب های مشکی رنگی هستند روی سطح کار می چسبانند .
    به این صورت که چسب را به مقدار اندکی روی سطح اجرای کار ریخته و با قلم رنگ روی تمام سطح آغشته می کنیم و سپس عایق الاستومری را روی آن چسبانده و پس از 20 تا 30 دقیقه به چسبندگی بالایی می رسد .
    برای سهولت اجرای عایق کاری در کارگاه خدماتی روی عایق الاستومری انجام می شود که اولین و رایج ترین آن پشت چسب دار ساده کردن عایق است ، یه صورتی چسب روی یک سمت عایق آغشته شده و با کاغذ کرافت روی سطح آن پوشانده می شود . در اجرا با کندن کاغذ کرافت به راحتی می توان عایق را روی سطح چسباند و سرعت اجرا بسیار بالا می رود ، این نوع عایق الاستومری پشت چسبدار ساده معمول ترین و رایج ترین خدماتی است که روی عایق انجام میشود .
  • عایق الاستومری پشت چسب نخدار یا مسلح
    از روش های دیگری که خدمات روی عایق انجام می شود چسب نخدار کردن است .
    همانند نوع پشت چسب ساده می باشد با این تفاوت که یک توری مشبک روی چسب قرار می گیرد که گیرایی و چسبندگی پشت عایق الاستومری را روی کار به شدت افزایش می دهد .
  • عایق الاستومری با روکش ساده 130 میکرون
    از انواع خدمات دیگری که انجام می گیرد لمینت کردن عایق الاستومری با ورق آلومینیوم است که به اصطلاح روکش آلومینیوم بیان می شود .
    در مواقعی که سطح کار عایق الاستومری در محیط بیرون می باشد منظور اینکه در زیر نور خورشید و یا سرما گرمای تابستان و زمستان را به طور مستقیم در بر میگیرد به طور قطع باید از انواع روکش آلومینیوم بسته به حساسیت کار مورد استفاده روی عایق الاستومری قرار گیرد .
    روکش 130 میکرون منظور ضخامت ورق آلومینیوم 130 میکرون می باشد .
  • عایق الاستومری با روکش 170 میکرون نخدار یا مسلح
    از انواع دیگر روکش آلومینیوم 170 میکرون به صورت نخدار یا مسلح می باشد که در واقع از داخل روکش آلومینیوم نخ به صورت مشبک بافته شده است که البته ضخامت روکش آلومینیوم هم نسبت مطلب فوق افزایش پیدا می کند .
  • عایق الاستومری با روکش آلومینیوم 230 میکرون 
    این خدمات نیز فرق چندانی با مطالب فوق نداشته و فقط ضخامت روکش آلومینیوم تغییر پیدا می کند که عایق الاستومری با خدمات روکش آلومینیوم 230 میکرون کاربرد کمتری نسبت به دو مورد فوق دارد زیرا سرعت اجرای کار به دلیل ضخامت بالای آلومینیوم کاسته می شود حتی اگر در پروژه ای حساسیت کار بسیار بالا باشد روکش 170 میکرون مسلح یا نخدار بسیار مقاوم تر و پرکاربرد تر است .

در مورد خدمات عایق کاری با توجه به نیاز می توان روی هر دو طرف عایق الاستومری را لمینت کرد به طور مثال یک سمت عایق را چسب ساده یا نخدار نصب کرد و در سمت دیگر همان عایق را روکش آلومینیوم لمینت کرد و هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد مانند عایق الاستومری پشت چسب ساده با روکش 130 میکرون ساده که از انواع این خدمات می توان نام برد .

تماس با کارشناسان بازرگانی دانیال:
09125881917
09124229500