کانال فلکسیبل – تولید کننده کانال های انعطاف پذیر

کانال فلکسیبل

کانال فلکسیبل

در گذشته برای انتقال دود، ذرات و هوا از کانال های محکم و سفتی استفاده می کردند. هنگامی که محدودیت انتقال هوا در این لوله ها احساس شد، ساخت کانال فلکسیبل که بسیار انعطاف پذیر است، دارای طرفداران بسیاری شد و در نتیجه وارد بازار شد.

کانال فلکسیبل یا انعطاف پذیر، کانال سیستم گرمایش و سرمایش را به کانال هوا متصل می کند. که شامل کوره ها و رجیسترهایی می باشد که در سقف یا دیوارهای یک ساختمان تجاری نصب می کنند، کانال فلکسیبل دارای انواع مختلفی می باشد، آنها بسیار سبک هستند و به علت انعطاف پذیری بالایی که دارند، می توانند به آسانی نصب شوند.

از کانال فلکسیبل می توانید برای پروژه های ساختمانی مسکونی یا تجاری استفاده کنید. همچنین در فضاهای مختلف از آن استفاده بسیاری می کنند، کانال فلکسیبل دارای مزایای زیادی است، وزن کم، مقاوم بودن در برابر آتش، تولید آسان، مقاومت خوبی که دارد در برابر اشعه خورشید و هوابندی خوبی را انجام می دهد.

کانال فلکسیبل

 کانال فلکسیبل از چه چیزی تشکیل شده است؟

لوله فلکسیبل یا لوله فلکسیبل گرد بهترین انتخاب به عنوان کانال های سنتی در دنیا هستند و به خاطر انعطاف پذیری بالایی که دارند، و به همراه هزینه بسیار مناسب همراه با کیفیت بالایی هستند، برای انبارداری راحت و آسان برای کانال کشی فن کوئل ها، دستگاه های داکت اسپیلت، کولرهای آبی، انشعابات پشت دریچه و … استفاده می کنند.

در مکان های مانند آزمایشگاه ها توصیه می کنند که از فلکسیبل داکت استفاده نمایید. با این کار ذرات یا بخارهای سمی را دفع می نماید. اگر از سایر کانال های فلزی در چنین مواردی استفاده کنند، شاهد خورندگی و استهلاک آن در آینده می شوند. در نتیجه انتخاب بهتر همان کانال های انعطاف پذیر می باشد.

معمولاً کانال های فلکسیبل را به صورت عایق دار و بدون عایق ساخته می شوند. کانال فلکسیبل عایق دار، برای جلوگیری از افت انرژی قابل استفاده است. اگر این کانال نباشد، سبب می شود تا انرژی از بدنه کانال عبور نماید.

کانال فلکسیبل عایق دار

 چرا باید از کانکتورهای کانال فلکسیبل استفاده کنیم؟

در مورد کانال فلکسیبل می توانیم اشاره کنیم که تولید و ساخت آنها در قطرهای مختلف است مزیت مهم این وسیله باعث می شود از آن در جاهای مختلف استفاده کنند. از این کانال می توان در دستگاه های مکنده و دمنده استفاده نمود و هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد. اتصالات کانال فلکسیبل، به عنوان یک اتصال بین تجهیزات و کانال محسوب می شود، برای جداسازی ارتعاشات و صداها در یک سیستم هم از این کانال  استفاده می شود.

انعطاف پذیری بالایی که این کانال‌ها دارند در استفاده از سقف های کاذب یا جاهایی که دسترسی مستقیم به آنها وجود ندارد، بسیار مناسب هستند. کانال فلکسیبل در قطرهای متنوعی مانند 6 یا 10 متر تولید و ساخته می شوند. این مزیت برای زمانی است که برای جلوگیری از افت فشار استفاده می کنند و به منظور از بین رفتن ذره ذره هوا در طول مسیر کانال هم استفاده می شود.

از کانال فلکسیبل در شرایط آب و هوای گرم و خشک یا شرجی با رطوبت بالا به آسانی قابل استفاده می باشد. درباره جنس آن می توان به مقاومت بالای آن در برابر خوردگی و آسیب جدی اشاره کرد. این مجحصول به سختی دچار زنگ زدگی می شود. از دلایل دیگری که کانال فلکسیبل را به شما پیشنهاد می نماییم این است که، هزینه آن مقرون به صرفه تر از موارد دیگر است و اکثر مهندسان یا کارفرمایان تعلاقه مند هستند از آن برای پروژه های خود استفاده نمایند.

کانال فلکسیبی که از جنس فلز هستند بیشتر برای پروژه های تجاری بزرگ تر استفاده می شوند. هنگامی که از این کانال استفاده می کنند، که تقریباً پروژه در حال نهایی سازی و مراحل آخر باشد. سپس با استفاده از کانال فلکسیبل آنها را نصب می نمایند و سایر نقشه را عملیاتی می کنند.

خرید کانال فلکسیبل فلزی در دو نوع ورق فلزی مستطیلی و صلب گرد در بازار موجود است؛ کانال کشی انعطاف پذیر نه تنها به راحتی نصب می شود، بلکه به راحتی با پیچ خوردگی روی سیم های برق، با طول زیاد یا خمیدگی های 90 درجه هم قابل انعطاف پذیری و نصب می باشد.

استفاده از این نوع کانال های فلزی پروژه را با کیفیت تر می نماید. خوب است بدانید نصب آنها به عهده مهندسین نیست و باید اپراتورها آنها را نصب نمایند. عموماً نصب کانال های فلزی بسیار سخت و زمان بر است. کانال فلکسیبل نسبت به نوع فلزی آن راحت تر قابل اجرا است.

کانال فلکسیبل فلزی کمی سنگین تر است و احتمال دارد اپراتورها را در شرایط سخت تری قرار گیرند. در نتیجه در انتخاب اپراتور باید دقت کنید تا سریع و بدون مشکل کانال شما را نصب و راه اندازی نمایند.

کانال فلکسیبل آلومینیومی برای چه مواردی استفاده می شود؟

این کانال فلکسیبل به منظور جلوگیری از تراکم و به حداقل رساندن هدر رفتن گرما طراحی شده است و توصیه می شود از کانال فلکسیبل در مواردی که هنوز فضای مکان موردنظر گرم نیست، استفاده نمایید.

این کانال ها جنسی متفاوت تر از سایر کانال ها دارند. جنس این کانال فلکسیبل از جنس آلومینیوم می باشد. معمولاً از آنها در مکان هایی مثل سرویس بهداشتی، فن ها، دریچه های کولری، دریچه دیواری،دریچه سقفی، یا برای تهویه هوا استفاده می کنند.

ویژگی کانال فلکسیبل آلومینیومی، دو لایه بودن می باشد که مسئله حائز اهمیتی می باشد. دو لایه بودن به کانال کمک نماید که مقاومت خوبی در برابر گرما یا آب داشته باشد. زیرا سبب می شوند در طولانی مدت از آنها استفاده شود و با دوام تر عمل نمایند.

برای محکم کردن این کانال ها می توانید از یک سیم تقویتی استفاده کنید. کانال فلکسیبل انواع مختلفی دارند. معمولاً ان مدل هایی که دو لایه هستند در برابر حرارت بهتر عمل می نمایند. بخش های بیرونی کانال مقاوم تر هستند و در اثر تابش نور خورشید آسیب شدیدی نمی بینند.

فلکسیبل آلومینیومی

 

همان طور که بیان شد در موارد دیگری که می توان از آنها استفاده کرد تهویه مکان های تجاری، بهداشتی، آزمایشگاهی، اتاق های ایزوله شده و… می باشد. کانال فلکسی خرطومی در قطر هایی مانند: 4 الی 25 میلیمتری و طول 6 متری تولید و ساخته می شوند. میزان حرارتی که این کانال می تواند تحمل نمایند از -20 الی +70 درجه سانتیگراد بالاتر است. در موارد زیر به صورت خلاصه می توانید کاربردهای کانال فلکسیبل خرطومی را شرح می دهیم:

  • در سالن ها و کارخانه های تولیدی
  • برای آشپزخانه های صنعتی و صنایع غذایی
  • در مجتمع های تجاری یا اداری، پاساژها، فروشگاه ها
  • برای آپارتمان ها و مناطق مسکونی
  • در هتل ها و اقامتگاه های مسکونی
  • در گلخانه ها، سردخانه ها، انبارها و …
  • برای مجموعه ها و مجتمع های ورزشی، استخرها
  • در مجتمع های داروسازی و بیمارستان ها (داروخانه ها، آزمایشگاه ها، مراکز درمانی و محیط های پاک)

کانال فلکسیبل به شیوه های گوناگونی ساخته می شود ساختار آن به شکلی است که به طور کلی از مواد سبک و قابل دسترسی تولید می شود و در نهایت از کانال فلکسی با سرعت بسیار بالاتر و در مدت زمان بسیار کوتاه استفاده می شود. در نهایت سرعت این نوع از کانال خرطومی شکل را تولید و اجرا کرد. همچنین به خاطر استفاده از مواد سبک در طراحی و تولید کانال فلکسی جا به جایی و انتقال این محصول به محل پروژه کار بسیار ساده ای است و همین امر سبب شده باعث افزایش سرعت اجرای کانال کشی این کانال انتقال هوا شود.

این مدل کانال هوا از جنس پی وی سی شفاف و کدر، آلومینیومی یا فویلی، برزنتی می باشد، و با عایق های پلی استر، پلی اتیلن، پشم سنگ، پشم شیشه، الاستومری و… تولید می شود.

هر یک از این انواع کانال فلکسیبل، با جنس ها و عایق های متفاوت دارای ویژگی های خاص و ویژه ای هستند و به عنوان کانال هوارسان انعطاف پذیر برای استفاده در شرایط خاص تولید و عرضه می شوند وجود عایق ها از کانال فلکسی در برابر بسیاری از عوامل طبیعی و غیر طبیعی محافظت می کند همین کار باعث مشده است تا کانال فلکسیبل در مدت زمان طولانی تری همراه با کیفیت بالا و کارایی و بازدهی بسیار بیشتر به فعالیت خود ادامه دهد و دچار هیچ گونه مشکل، آسیب و یا ایرادی نشود.

خوب است بدانید از این کانال در صنایع چوبی صنایع مختلف برای انتقال آلاینده ها در طیف بیشتری از کانال فلکسی به کار می رود. لازم است بدانید کانال فلکسیبل یک جزء مهم و ضروری در انتقال آلاینده های صنعتی  به حساب می آید، مثلاً برای آلودگی های شیمیایی و حرارتی و گرد و غبار تولید شده در کارگاه های سنگ و چوب بسیار مهم است.

هزینه‌های استفاده از کانال فلکسی

هزینه هایی که به تولید کانال فلکسی تعلق دارد شامل هزینه هایی می شود که بسیار بالا نیست و می توان با صرف هزینه های بسیار پایین و نسبتا کم یک پروژه هوارسانی را به کمک کانال فلکسی به سرانجام برسانید و در عین حال از کیفیت و کارایی بسیار بالای آن اطمینان خاطر داشته باشید.

 اتصالات کانال فلکسیبل چه قطعاتی هستند؟

یک کانال فلکسی در یک سیستم هوارسانی احتیاج به استفاده از قطعات و محصولاتی دارد که به سیستم و کانال فلکسی کمک بسیاری می کند تا به درستی و با کیفیت به فعالیت خود ادامه دهند. این قطعات شامل ساپورت گالوانیزه، دریچه هوا، دریچه کولر، دریچه دیواری، دریچه سقفی و دمپر بین کانال، رابط ها، بست های فلزی، لرزه گیرها و کانکتور ها و انواع فلنج گالوانیزه می باشد. هریک با توجه به نیاز و پروژه با ویژگی های مورد نیاز و در سایز های مورد نیاز تولید می شود و سبب سرعت و بهبود در عملکرد سیستم آن می گردد.

کانال فلکسی خیلی از مشکلات وآسیب های کانال های گالوانیزه را از بین می برد و در اصل جایگزین بسیار خوبی برای این نوع از کانال های هوا است. به همین خاطر امروزه کمتر از این کانال‌های گالوانیزه استفاده می کنند و در عوض استفاده از کانال فلکسیبل بسیار مورد توجه عموم قرار گرفته است.

از دیگر مزایای این کانال امکان عبور آن از فضاهایی بد مسیر است که انواع کانال ها این قابلیت را نخواهند داشت علاوه بر این نکته مزایا و نکات گفته شده، می توانیم به قیمت پایین این محصول در بین محصولات دیگر اشاره کنیم.

قیمت کانال فلکسیبل در مقایسه با دیگر کانال ها و داکت ها برای انتقال هوا و ذرات و دیگر موارد بسیار متفاوت است، با توجه به تنوع و گستردگی این محصولات در تولید این کانال، قیمت کانال فلکسی نیز متفاوت است. از جمله موارد مهم دیگری که می توان گفت امکان استفاده این کانال در مراکز تجاری، درمانی، مسکونی، اقامتی، صنعتی، فرهنگی، کشاورزی است. لازم به توضیح است که به دلیل دریافت لیست قیمت کانال فلکسی به روز بهتر است از مشاوران ما در سایت دانیال تهویه اطلاعات مهم را کسب نمایید.

در چند دهه‌ اخیر با توجه به به ساختار انواع لوله هوا، استفاده از لوله فلکسیبل هوا در پروژه‌های عمرانی، تجاری، صنعتی و مسکونی پیشرفت زیادی پیدا کرده است.

این محصول در صنایع مختلف از قبیلِ صنعت تهویه هوا، واحدهای تولیدی و کارخانجات، صنعت چوب معادن، مراکز پزشکی، آزمایشگاهی، بهداشتی، کلین روم‌ها و باشگاه‌های ورزشی، رستوران، فست فود،کافی شاپ ها، فضاهای فرودگاهی، پاساژها، گلخانه ها، انبارها،چاپخانه، کارخانجاتِ نساجی و… مصرف و طرفداران زیادی پیدا کرده است.

ساختار شکل گرفته در بدنه انواع لوله فلکسیبل برای موارد مختلف، با توجه نکاتی مثل فشار، دما، سایندگی، خورندگی وسخت بودن شرایط محیطی متفاوت  می باشد به همین علت لوله‌های انعطاف پذیرِ فلکسیبلِ هوا با ویژگی‌های مختلفی که دارند، حتی برای تخلیه هوای فن دستگاه ماینر تولید و عَرضه می‌ گردند.

لوله فلکسیبل به نوعی همان لوله خرطومی یا کانال فلکسی می باشدکه برای انتقال جریان هوا و یا محافظ برای سیم کشی و کابل کشی بیشتر استفاده می شود، و در سایت دانیال تهویه می توانید ثبت سفارش نمایید. در گذشته برای تهویه هوا از ورق های گالوانیزه استفاده می کردند آن ها در برابر رطوبت آسیب پذیر بودند وزن بالایی داشتند و قابلیت انعطاف پذیری خوبی نداشتند و در نصب زمان زیادی صرف می کردند.

اما با وجود کانال های فلکسیبل این مشکلاتن از بین رفت و امروزه در سایز های متفاوت و جنس های متفاوت برای کاربرد مختلف تولید شده است. لوله خرطومی فلکسیبل فلزی از جنس تمام فلز است و بیشتر در لوله کشی های برق در داخل سوله ها استفاده کنند. کانال خرطومی فلکسیبل فلزی قدرتمندتر هستند زیرا جنس بدنه آن ها از فلز فشرده می باشد، کاربرد این لوله خرطومی فلزی در سیم کشی داخل سوله ها جایگاه مناسبی دارد.

لوله فلکسیبل  با توجه به فلزی بودنشان و مقاومت بالایی که در برابر رطوبت و پوسیدگی یا خوردگی توسط موزیان خواهند داشت در بسیاری از موارد مختلف مانند: دوربین مداربسته و تابلو برق و سیم کشی ساختمان و صنایع مختلف استفاده می شود، همین امر سبب شده است که به این کانال‌ها لوله فلکسیبل صنعتی بگویند.

نوع دیگری از لوله فلکسیبل فشار قوی هم موجود می باشد که شیلنگ فلکسیبل خرطومی استیل با روکشی مناسب برای انتقال نوع خاصی از گاز و مواد خورنده در آن ها استفاده می گردد، شیلنگ آن از انعطاف زیادی برخوردار می باشد و در محدوده بسیار وسیعی می‌تواند کار نماید این شیلنگ از جنس فولاد ضدزنگ می باشد و توانایی تحمل فشار بسیار بالایی را هم دارد، این شیلنگ توانایی کار در دماهای بین منفی 273 تا مثبت 650 درجه سلسیوس را هم خواهد داشت و می‌تواند تا حداکثر فشار 350 بار را تحمل نماید.

فلکسیبل خرطومی استیل

سایز بندی لوله خرطومی فلکسیبل

سایز های استاندارد لوله های فلکسیبل که در واقع به نوعی قطر آنها می باشد در اندازه های 11،13، 16، 21، 25، 29، 36، 42 و 48 میلیمتری تولید می شود. این نکته بسیار مهم است که با توجه به نوع پروژه و اندازه و وزن کابل ها سایز فلکسی را می توانیم تعیین و انتخاب کنیم.

لوله های فلکسیبل نسبت به کانالهای گالوانیزه راحت تر نصب می شوند و سیستم انتقال هوا را به راحتی بر عهده می گیرد فلکسیبل ها در سایز های مختلف تولید می شوند و بستگی با سایز و نوع دستگاه های هوا ساز و به سلیقه مشتری قابل ارائه می باشد،لوله فلکسیبل از جنس گالوانیزه و بست ها فلزی به هم متصل می شوند.

لوله‌ فلکسیبل معمولاً از جنس پی وی سی و آلومینیوم ساخته می شوند که در مدل‌های مختلف عایق دار و بدون عایق هستند. اين لوله‌ ها برای انواع دستگاه‌های هواکش مورد استفاده عموم قرار می گیرد.

مشخصات فنی لوله های فلکسیبل هوا

نوع دیگری از  لوله ها که در سامانه های انتقال هوا بسیار پر کاربردی هستند لوله فلکسیبل هوا است. لوله فلکسیبل هوا دارای اندازه و ابعاد مختلفی است و در بازار با توجه به کاربری که شما احتیاج دارید موجود می باشد، زیرا برای مکان ها و دستگاه های مختلف با ابعاد و پوشش های مختلفی از این ابزار نیاز می شود.

خوب است بدانید دیواره لوله فلکسیبل هوا از جنس آلومینیوم و یا از جنس آلومینیوم با روکشی از پی وی سی است، قطر های متنوعی از این لوله ها وجود دارد و با توجه به سفارش مشتری می تواند قابل تغییر هم باشد، لوله های فلکسیبل دارای آلومینیوم هستند، و دو لایه داخلی و خارجی دارند، لایه داخلی مخلوطی از آلومینیوم و پلیمر پلی استر می باشد و لایه خارجی دارای عایق بندی می باشد. عایقی که بر روی قسمت بیرونی این لوله ها قرار می گیرد در برابر انواع فشار و حرارت مقاومت بسیاری دارد، از خروج و نشتی هوا نیز جلوگیری خواهند کرد.