عایق الاستومری لوله ای

عایق الاستومری لوله ای

عایق الاستومری لوله ایمروزه استفاده از عایق برای لوله های تأسیساتی به امری واجب و ضروری تبدیل شده، در بسیاری از موارد از جمله موتورخانه ها و لوله های آتش نشانی و کانال های تأسیساتی و دیگر لوله های گازی و لوله های آب سرمایشی و گرمایشی به منظور عدم اتلاف انرژی از عایق و به خصوص  عایق لوله ای الاستومری استفاده میگردد.

 

عایق الاستومری لوله ایبا توجه به درک موضوع انرژی و ارزش آن در جوامع امروزی عدم اتلاف انرژی و همچنین اسفاده درست از آن بسیار اهمیت پیدا کرده و تلاش زیادی برای پیدا کردن راه حل های بهتر و روش های با بازده ای بیشتر و آسانتر انجام می پذیرد.

از جمله روش هایی که امروزه در زمینه عایق لوله های تأسیساتی کاربرد فراوانی به دلیل سهولت اجرای کار نسبت به روش های قدیمی و همچنین سرعت اجرای کار را افزایش داده عایق کاری با عایق الاستومری می باشد.

عایق الاستومری به دو صورت رولی و لوله ای تولید و عرضه میگردد.

در این قسمت به مزایا و معایب و انواع الاستومری لوله ای می پردازیم:

عایق لوله ای

عایق لوله ای

از گذشته تا به امروز از برای عدم اتلاف انرژی در لوله های تأسیساتی خود لوله ها را با عایق می پوشاندن. از انواع عایق کاری مرسوم در گذشته لوله را با توری مرغی و رابیتس و مل و ماستیک عایق می کردند و یا به طرق دیگر این عمل انجام میشد.

بعدها عایق پشم سنگ و پشم شیشه رواج پیدا کرد که امروزه نیست بنا به باور غلط هنوز از این عایق ها استفاده میشود، البته عایق پشم شیشه و پشم سنگ بدون تأثیر در عایق کاری لوله ها نیستند ولی به دلیل سرطان زا بودن پشم شیشه و همچنین وقت گیر بودن اجرای آنها ، البته یکی از مهمتری دلایل پخش شدن و دور ریز داشتن محیط را شلوغ و کار کردن را سخت و دستگیر می کنند.

اما عایق الاستومری لوله ای امروزه روند اجرای عایق کاری را بسیار سهل و آسان و سرعت اجرای کار را بالا برده است و همچنین بازده ای بیشتر نسبت به روش های دیگر دارد.

عایق های الاستومری لوله ای به صورت شاخه های 2 متری با ضخامت های مختلف و همچنین قطر های متفاوت ارائه می گردد. که در ادامه جدول ضخامت ها و سایز ها را خواهیم دید. این نوع عایق را هم برای لوله های مسی و هم فولادی می توان استفاده کرد.

این عایق ها را با توجه به محیط و حساسیت عایق کاری می توان خدماتی از جمله چاکدار کردن لوله به منظور سهولت اجرا و یا اگر در محیط باز باشد می توان روکش آلومینیوم  با ضخامت های مختلف روی عایق اجرا کرد که دوام و کارایی را بالا ببرد .

برای بازدید از اینستاگرام تهویه دانیال اینجا کلیک کنید.

عایق pa flex

عایق paflex
عایق paflex

یکی از برند های مطرح و با کیفیت عایق الاستومری لوله ای برند paflex می باشد که از لحاظ کیفیت عایق و قیمت مناسب می باشد

عایق الاستومری با نام تجاری paflex عایق وارداتی است و ساخت و تولید کشور ترکیه می باشد.

تهویه دانیال با توجه به نیاز موجودیت ، تمام سایزها و ضخامت ها از جمله رولی و لوله ای عایق الاستومری paflex را دارا می باشد.

همچنین عایق الاستومری paflex انواع تأییدیه ها از جمله سازمان مسکن شهرسازی را نیز دارد.

عایق لوله ای kflex

از دیگر برندهای رایج در کشور که کیفیت بسیار خوبی دارد و به خصوص در زمینه عایق کاری طرفدار دارد عایق لوله ای kflex می باشد. عایق الاستومری kflex در وندور اکثر پروژه های کشور وجود دارد . عایق kflex نیز در ضخامتها و سایز های مختلف تولید و عرضه می شود.

بهترین عایق برای لوله آب چیست؟

به منظور کاهش اتلاف انرژی در لوله های آب سرمایشی و گرمایشی باید لوله ها را عایق کرد که این امر را بهبود بخشد. بهترین عایق برای لوله آب عایق الاستومری لوله ای می باشد که بسته به دمای لوله  همچنین میزان اهمیت کاهش اتلاف انرژی می توان از ضخامتهای مختلف عایق استفاده نمود و همچنین بر اساس سایز لوله باید از عایق با قطر مناسب همان لوله استفاده نمود.

عایق کاری لوله

تهویه دانیال با در اختیار داشتن کادر عایق کاری مجرب و متخصص در پروژه های زیادی فعالیت داشته و یا در حال اجرا می باشد. امر عایق کاری در حین سادگی ولی ظرافت هایی دارد مانند عدم اضافه و یا پرت کردن عایق و همچنین استفاده از چسب با کیفیت و با چسبندگی بالا که عمر عایق کاری را بالاتر می برد.

عایق الاستومری
عایق kflex