مزایای عایق کاری با عایق الاستومری

مزایای عایق کاری با الاستومری

مزایای عایق کاری با الاستومری

عایق الاستومری پدیده ای جدید در صنعت عایق کاری محسوب می شود، اما حسابی تعجب خواهید کرد که بدانید از ابتدای قرن بیستم از چنین عایق هایی استفاده می کردند. یکی از مهمترین مزیت هایی که عایق الاستومری دارد ساختار سلولی آن و مقاومت بیشتر در برابر رطوبت است و همین مزیت سبب شده است که به عنوان اصلی ترین عایق ساختمانی از آن استفاده گردد. اگر در رابطه با ساختار سلولی عایق ها کنجکاو هستید، باید بگوییم که میلیون ها نقطه در داخل ساختار عایق الاستومری وجود دارد که مانند سربازان، از نفوذ هرگونه مایعات به داخل جلوگیری می کنند. نکته دیگر این است که علاوه بر این حسابی از انرژی محافظت می کنند و اجازه ی هدر رفتن آن را نخواهند داد.

از هر جنبه ای که به این محصول توجه کنید متوجه می شوید که بهترین گزینه برای عایق کاری، استفاده از عایق الاستومری است، اصلی ترین فضا های مورد استفاده از عایق الاستومری، در سیستم های تهویه و گرمایشی، سرمایشی می باشد. با استفاده از ویژگی های عایق بودن الاستومری، حرارت و سرما به همین راحتی اتلاف نمی شود.

مشخصات عایق الاستومری چیست؟

باید بگوییم سه ماده ی اصلی در تشکیل عایق الاستومری مؤثرمی باشد. اولین عنصر تشکیل دهنده مخلوطی از چند لاستیک مصنوعی بوده که بیشتر مواقع از لاستیک بوتادین نیتریل استفاده می شود، دومین ماده ی تشکیل دهنده ی عایق الاستومری پی وی سی است که خاصیت عایق بودن آن را چند برابر می کند درنهایت هم مقداری ماده ی کف کننده شیمیایی استفاده می کنند که بسیار رایج و مرسوم می باشد.

یکی از بارزترین مشکلات که در زمینه استفاده از کانال ها و سیستم های گرمایشی و سرمایشی وجود دارد این است که رطوبت و حرارت را به خود جذب می کند اما با استفاده از  محصولی مانند: عایق الاستومری دیگر این مشکل وجود نخواهد داشت. در کل با عایق کردن کانال های و دریچه کولر می توانید از خنک ماندن منزل در فصول گرم سال اطمینان خاطر داشته باشید.

کاربرد عایق الاستومری چیست؟

استفاده از عایق الاستومری در سیستم های تهویه ی هوا بسیار کاربردی است. یکی از اصلی ترین کاربردهای این عایق، در پوشاندن لوله های آب سرد و گرم می باشد، و شما می توانید اطمینان حاصل نمایید که در تغییرات آب و هوایی هیچ گونه مشکلی برای دمای آب پیش نخواهند آمد.

علاوه بر صنعت ساختمانی که بیشترین مصرف را از عایق الاستومری در صنعت خودروسازی است یکی دیگر از کاربردهای عایق الاستومری این است که از آن برای عایق کردن اتصالات و مخازن خودرو بیشتر استفاده می کنند.

علاوه بر این موارد برای یک سالن تئاتر یا یک استودیوی ضبط صدا بدون این عایق ها، اساساً معنی پیدا نمی کند. در برخی از سالن های تئاتر برای اکوی صدا و برقراری سکوت از فوم هایی به شکل شانه ی تخم مرغ استفاده می نمایند، در واقع این فوم ها، همان عایق های الاستومری از نوع شانه تخم مرغی می باشند.

خوب است بدانید عایق الاستومری بیشتر به شکل عایق الاستومریک رولی و عایق الاستومریک لوله ای عرضه می شود که شکل رولی آن رواج بیشتری در میان ساختمان سازان و مصرف کنندگان دارد.

مزایای عایق الاستومریک چیست؟

مهم ترین مزیت عایق الاستومریک که همان اصلی ترین ویژگی اش می باشد. عایق الاستومری این اطمینان خاطر را برایتان فراهم می نماید که رطوبت و حرارت به هیچ وجه به داخل وارد نشود.

از دیگر مزیت های خوب عایق الاستومری نصب بسیار ساده و راحتی آن است. این ویژگی برای ساختمان سازان بسیار حائز اهمیت است زیرا سبب می شود سرعت کار را تا حد خیلی زیادی بالا برود. عایق الاستومری می تواند مقاومت خوبی در برابر نور خورشید داشته باشد و به سادگی دچار خرابی و آسیب نمی شود.

هنگامی که از این عایق برای لوله های خود استفاده می نمایید، باید بگوییم که چسباندن این عایق روی لوله ها بسیار ساده و راحت می باشد. در حقیقت نوعی از عایق الاستومری در بازار وجود دارد که خود چسب دار است و کار شما را تا حد خیلی زیادی راحت تر می کند.

عایق الاستومری دوست طبیعت و محیط زیست می باشد. از اتلاف انرژی به طرز چشم گیری جلوگیری می کند و همین مسئله سبب شده که طرفداران زیادی را پیدا کند.

البته مزیت های عایق الاستومری همین نکات نیست بلکه می توانید این عایق ها را در ابعاد مختلف و به صورت رولی یا لوله ای تهیه نمایید. بهتر است پیش از خرید با کارشناسان ما در شرکت دانیال تهویه مشورت نمایید. وب سایت دانیال تهویه آماده پاسخ گویی به تمام سؤالات شما در این زمینه است. شما می توانید با شماره تماس های مجموعه تماس حاصل نمایید.

قیمت عایق الاستومری

مهم ترین نکته ای که باید در رابطه با قیمت عایق الاستومری بدانید این نکته می باشد که استفاده از آن ها برای عایق کاری بسیار به صرفه تر از دیگر مصالح است. زیرا عمر و دوام بیشتری دارند و بعد از سال ها هم قابل استفاده خواهند بود.

اصلی ترین فاکتور تأثیرگذار بر روی قیمت عایق الاستومری، ضخامت آن است. بخوب است بدانید ضخامت های مختلفی از این محصول تولید می شوند که هرکدام برای بخش های مختلفی از صنعت و ساختمان سازی قابل استفاده هستند. هرچقدر که ضخامت این عایق ها بیشتر باشد، قیمت آن نیز افزایش پیدا می کند.

لازم به ذکر است عایق های الاستومری در انواع رولی، لوله ای، چسب دار، ساده، روکش دار و… عرضه می شوند. بسته به نوع کاربردی که از عایق ها انتظار دارید، باید یکی از آن ها را انتخاب نمایید.

باید در نظر داشته باشید که برندهای مختلفی از عایق الاستومری در بازار موجود است که همین مسئله باعث تنوع در قیمت آن ها شده است. هرچقدر که کیفیت و دوام عایق بالاتر باشد، قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود.

رنگ عایق الاستومری به چه صورت است ؟

مدلی از عایق های الاستومری وجود دارند که بر پایه ی الاستومری آکریلیک می باشند و قابلیت حل شدن در آب را دارند. این ویژگی سبب شده است که مقاومت آن ها در برابر حرارت بیشتر شود، این عایق ها مقاومت خوبی در برابر شرایط آب و هوایی مختلف دارند و در برابر گرما و سرما آسیب نمی بیند.

مقاومت شیمیایی این نوع از عایق ها نیز بسیار زیاد می باشد و تماس با مواد شیمیایی در کارکرد آن ها اخلالی ایجاد نخواهد کرد. در هنگام استفاده از عایق الاستومری آکریلیک خوب است اطمینان داشته باشید که هیچ گونه خوردگی ای در زیر عایق به وجود نخواهد ندارد.

این نوع عایق ها به صورت هم زمان عایق حرارت هستند و به شکل عایق صوت و رطوبت هستند،استفاده از رنگ های آکریلیک در ساختار عایق الاستومری سبب می شود که نور خورشید را بتوانید انعکاس دهید. حدود ۸۵ درصد نور خورشید منعکس می گردد و درنتیجه میزان حرارتی که به داخل نفوذ می کند بسیار کمتر می باشد.

دیگر مزایای عایق الاستومری آکریلیک بودن آن است که می توانند ضد قارچ و جلبک باشند. به خاطر داشته باشید که یکی از مهم ترین کاربردهای عایق الاستومری در صنعت لوله کشی و سیستم های تهویه می باشد. لوله ها مکان فوق العاده ای برای رشد و نمو جلبک ها می باشند با استفاده از عایق های الاستومری آکریلیک دیگر نیازی نیست که نگران این مورد باشید.

عایق الاستومری آکریلیک به خوبی به سطوح می چسبد و از این بابت نظیری ندارد. به این ترتیب نصب آن بسیار ساده و راحت است. از دیگر خصوصیات عایق الاستومری آکریلیک این است که هدایت حرارت بسیار کمی دارند. و علاوه بر مقاومتی که خودش در برابر حرارت نشان می دهد، اجازه ی عبور حرارت را نیز نخواهند داد.

خرید عایق الاستومریک

در حال حاضر اینترنت و خرید اینترنتی به شکلی در زندگی ما قرار گرفته که تقریباً کمتر کسی را پیدا می کنید که تجربه ی خرید اینترنتی را نداشته باشد. امروزه شما به جای این که با هزار زحمت آماده شوید و به بازار فروش مصالحی مانند: عایق الاستومری مراجعه کنید، می توانید به سادگی از طریق اینترنت خرید خود را در سایت دانیال تهویه ثبت نمایید.

عایق کاری سبب موارد زیر می شود

صرفه جویی در مصرف انرژی

اگر عایق بندی به خوبی طراحی و نصب شده باشد، هزینه‌های انرژی را کم می کند و در نهایت باعث صرفه‌جویی در انرژی می‌‍ شود. استفاده از عایق الاستومری برای لوله‌ها و سطوح داغ سبب می شود که هدر رفت گرما تا ۲۰ برابر کاهشپیدا کند. سیستم‌هایی مثل لوله‌ها و شیرآلات که بدون عایق هستند و یا سیستم‌هایی که عایق‌کاری آن‌ها به خوبی انجام نشده و یا معیوب می باشد، میزان انرژی زیادی را از دست می‌دهند.

می‌توانید با مراجعه به اسناد ارزیابان معتبر انرژی به راحتی متوجه شوید که عایق تا چه میزان در صرفه‌جویی انرژی و اصول مالی تاثیر می گذارد. استفاده از عایق دارای هزینه‌های تعمیر و نگهداریاست که اندازه چشمگیری هزینه ها را کاهش می دهد. ضخامت کافی عایق دارای اهمیت خاصی است زیرا می‌تواند دمای سطح تجهیزات مورد نظر را بالاتر از دمای ممکن کنترل نماید و عوامل مختلف آن به شرح زیر است:

  • کم شدن کیفیت و خدمات و عملکرد سیستم
  • رشد کپک و بروز مشکلات بهداشتی و سلامتی با توجه به چگالی آب
  • خوردگی لوله‌ها، اتصالات و شیرآلات به دلیل جمع شدن آب در داخل عایق
محافظت در برابر آتش

عایق در کنار متریال‌های مختلف می‌تواند در حفاظت از سیستم‌ مهار آتش، داکت‌های روغن و هوا و لوله‌ها و کابل‌های الکتریکی و ارتباطی موثر داشته باشد. همچنین عایق‌کاری سبب می‌شود تا بتوان سیستم‌های تهویه مطبوع، خطوط لوله‌کشی، دریچه هوا، دریچه دیواری، دریچه سقفی و کانال های فلکسیبل و کانال اسپیرال و … ظاهری بهتر و مناسب تری داشته باشند.

کنترل نویز با عایق کاری

سیستمی که به خوبی عایق شده باشد می‌تواند صداهای اضافه در سطوح و یا نویز را کاهش دهد. نویز می‌تواند به طور کلی بر روی سلامت کارکنان تاثیر مستقیمی داشته باشد. محیط‌های تولیدی می‌توانند بسیار سر و صد داشته باشند اگر این صداها و نویزها کنترل نشوند باعث می شود بر روی سلامتی افراد تاثیر زیادی بگذارد. صداهایی که سبب می‌شوند کارکنان از محیط کاری خود ناراضی شوند مانند: از صدا از وسایل مختلف، لوله‌ها، سیستم‌های گرمایش و تهویه مطبوع، تلفن‌ها، رادیوها و حتی صحبت کردن افراد سبب آزرده خاطر شدن کارکنان می شود.

عایق‌کاری کانال‌های هوا یک عمل بسیار مرسوم در ساختمان‌سازی اصولی به حساب می آید که اهمیت بسیار زیادی دارد. این فرایند می‌تواند در طولانی‌مدت مزایای بسیار زیادی را داشته باشد. کاهش هزینه قبض‌های آب و برق، کاهش مصرف انرژی و ایمنی بیشتر تنها بخشی از این مزیت‌ها به حساب می آید.

عملکرد بهتر سیستم تهویه مطبوع

نقش اصلی عایق‌های حرارتی کانال هوا، کاهش میزان اتلاف گرما و صرفه‌جویی در انرژی است، اما باید به اهمیت کارکرد عایق‌ کانال هوا، در عملکرد بهتر سیستم‌های تهویه مطبوع نیز توجه داشته باشیم. کانال‌هایی که وظیفه‌ انتقال هوای خنک را دارند نیز به یک عایق مناسب نیازمند هستند. عایق‌کاری این کانال‌ها سبب حفظ درجه حرارت پایین در داخل کانال می گردد، که در زمان عبور هوا از محیط‌های گرم شروع به کار می کند. در نتیجه اگر کانال‌های هوا به صورت درستی عایق‌بندی شده باشند، سیستم تهویه مطبوع می‌تواند عالی‌ترین عملکرد را ایجاد نماید.

بهترین عایق برای کانال‌های هوا چیست؟

برای مشاهده بهترین عملکرد از کانال‌های هوا و جلوگیری از هدر رفتن انرژی باید حتما عایق‌کاری اصولی صورت گیرد. مناسب‌ترین و کاربردی‌ترین انتخاب، عایق الاستومری کانال هوا می باشد. در ساختمان‌های تاسیساتی، تهویه فضای تاسیسات اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت. کانال‌های انتقال هوا مهم‌ترین بخش این تجهیزات به حساب می آیند، انتقال هوای تازه به داخل و یا خارج کردن هوای نامطبوع به بیرون، کمک زیادی برای کنترل رطوبت و دمای محیط داخل ساختمان دارد.

جنس کانال‌های هوا از فلزهای مختلف است.. معمولاً کانال‌های هوا از جنس فولاد گالوانیزه است تولیدکنندگان تمرکز خود را بر طراحی و تولید این نوع کانال‌ها می‌گذارند. همان طور که می دانید فلزات قابلیت رسانایی حرارتی زیادی دارند، و عایق‌کاری سبب می شود از هدررفت انرژی جلوگیری شود. این کانال‌ها سطح بسیار صافی دارند و به همین خاطر عایق‌های الاستومری به راحت‌ترین شکل ممکن بر روی آن‌ها قرار می‌گیرند.

انواع عایق الاستومری
  • عایق لوله ای حرارتی برودتی و صوتی
  • عایق رولی حرارتی برودتی
  • عایق رولی صوتی
  • عایق پنلی حرارتی برودتی
  • عایق پنلی صوتی

کاربرد بست فلزی چیست؟

کاربرد اصلی بست های فلزی، نگه داشتن اجسام از حرکت می باشد از انحراف و حرکت آن ها جلوگیری می کند. بست های فلزی یک یا چند جسم را در یک حالت ثابت و خاصی نگه داری می کنند. این وضعیت می تواند ثابت و بدون حرکت یا درحال حرکت باشد به طور کلی حرکت پس از استفاده از بست، حرکتی تحت کنترل می باشد.

دریچه هوا چیست؟

دریچه هوا به منظور تنظیم سرعت و فشار جریان هوا در ساختمان استفاده می شود. این دریچه ها با توجه به کارکردشان در سیستم های هوا مثل سیستم های تهویه هوا و یا  آب مانند: کولر آبی دارای کاربردهای متفاوتی هستند.

دریچه کولر چیست؟

دریچه کولر یکی از مهم‌ترین وسیله های کاربردی به منطور طراحی و نصب کانال کشی کولر استفاده می کنند. کانال کشی به منظور هدایت هوای کولر استفاده می شود.

دریچه سقفی چیست؟

به دریچه هایی که از طریق سقف هوا رسانی انجام می دهد دریچه های سقفی گفته می شود. از لحاظ ظاهری شکل هندسی این محصول به صورت چهارگوش، گرد و تایلی است. این نوع دریچه  برای سیستم های هواساز، ایرواشر، زنت و کولر آبی قابل استفاده است.

ساپورت گالوانیزه چیست؟

ساپورت گالوانیزه یکی از اصلی ترین قطعات و تجهیزاتی می باشد که برای ایمن نگه داشتن انواع سینی کابل در سایزهای متنوع در ارتفاعات سازه مورد استفاده عموم قرار می گیرد.

کانال اسپیرال چیست؟

کانال اسپیرال متشکل از ورق های گالوانیزه می باشد که به صورت مارپیچ برروی یکدیگر قرار می گیرند و کانال هوا با مقطع دایره شکل را به وجود می آورند. ورق گالوانیزه سبب مقاومت و استحکام کانال در برابر عوامل محیطی، فشار، فرسایش و… می شود. در این شرایط این کانال را کانال اسپیرال گالوانیزه می گویند.

فلنج گالوانیزه چیست؟

فلنج گالوانیزه محصولی است برای رابط بین دو قطعه که برای کانال هوا کاربرد فراوانی دارد و در صنعت ساختار فلنج گالوانیزه به گونه ای است که از پروفیل ورق گالوانیزه ساخته می شود.

دمپر های بین کانالی چیست؟

دمپر بین کانالی وسیله ای است که به منظورکنترل میزان هوای عبوری از کانال یا داکت هوا استفاده می کنند. به وسیله ی این محصول می توانیم دبی جریان هوای درون کانال یا پشت دریچه های هوا را تنظیم نمایید.

لرزه گیر چیست؟

لرزه گیر یا کانکتور لوله در اصل وسیله‌ای می باشد که می‌تواند از لرزش و ارتعاشات مختلف در خطوط لوله، پمپ‌ها، تأسیسات و … جلوگیری نماید وسبب افزایش طول عمر و راندمان آنها گردد. لرزه‌گیرها دارای انواع مختلفی هستند و هرکدام از ویژگی‌ها و قابلیت‌های خاصی برخوردار هستند و می‌توانند در صنایع مختلفی استفاده شوند.

انواع نوار درزگیر

نوار‌های درزگیر از مواد اولیه و متریال مختلفی تولید می‌شوند کیفیت آن‌ها می‌تواند مشخص‌کننده مقاومت در برابر عواملی مانند: تابش مستقیم نور خورشید، دمای زیاد یا کم، اکسیداسیون، فشار‌های محیطی، وزش باد و… باشد. یکی از فاکتور‌های مهم در انتخاب نوع نوار درزگیر قابلیت برگشت به حالت اولیه آن می باشد متأسفانه برخی از تولیدکنندگان برای پنچره‌های دوجداره به منظور صرفه‌جویی در هزینه‌ها از نوار‌های بی‌کیفیت و ارزان قیمت استفاده می‌ نمایند که  به مرور زمان کیفیت خود را از دست خواهند داد.