بهترین کانال های تهویه در صنایع مختلف

بهترین کانال های تهویه

بهترین کانال های تهویه در صنایع مختلف

مهم نیست که چه نوع صنعتی در حال اجرا است. ایمنی و رفاه کارکنان باید برای مالکان بسیار پر اهمیت می‌باشد. افرادی که در صنایع بزرگ و کارخانه‌های تولیدی کار می‌کنند بیشتر در معرض خطر ابتلا به مشکلات تنفسی هستند. به همین دلیل است که حذف دودهای گرد و غبار و ورود هوای تازه باید در اولویت قرار گیرد. این تنها با ادغام یک سیستم تهویه صنعتی مناسب امکان پذیر است. ممکن است بخواهید یک تامین کننده را بررسی کنید و ببینید که سیستم‌های تهویه صنعتی و کانال‌های مربوط به آن‌ها چگونه برای مشتریان خود مناسب‌اند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انتخاب بهترین کانال‌ های تهویه در صنایع مختلف، ادامه مطلب را بخوانید.

تهویه صنعتی چیست؟

تهویه صنعتی یک سیستم مکانیکی است که هوای تازه بیرون را به محل کار (کارگاه یا کارخانه تولیدی) وارد می‌کند و هوای آلوده داخل خانه را حذف می‌کند. تهویه در یک کارخانه برای فراهم کردن یک محیط کار سالم و ایمن برای کارکنان و حذف یا کنترل آلاینده‌های منتشر شده در محیط کار داخلی استفاده می‌شود. تهویه را می‌توان با باز کردن یک پنجره (طبیعی) یا استفاده از فن/دمنده (وسایل مکانیکی) به دست آورد. آلاینده‌های معمولی که با استفاده از سیستم تهویه صنعتی حذف می‌شوند عبارت‌اند از: بخارات قابل اشتعال، دود جوش، گرد و غبار، قالب، الیاف آزبست، مه روغن، مواد شیمیایی سمی، رطوبت و غیره.

نصب تهویه صنعتی مناسب برای ایجاد محیطی امن و سالم برای کارگران بسیار مهم است. آن‌ها برای نظارت بر کیفیت هوای داخلی بسیار مهم هستند. یک سیستم تهویه خوب طراحی شده، هوا را با سرعت خاصی وارد فضای کار می‌کند و فشار هوای مورد نیاز را ایجاد می‌کند تا از صرفه جویی در هزینه برای گرمایش و سرمایش اطمینان حاصل شود.

کانال تهویه صنعتی

اهداف یک سیستم تهویه صنعتی خوب طراحی شده

  • تامین مداوم هوای تازه بیرون را فراهم کنید
  • دما و رطوبت را حفظ کنید
  • کاهش خطرات ناشی از آتش سوزی و انفجار
  • آلاینده‌های موجود در هوا را حذف یا رقیق کنید
  • یک سیستم تهویه صنعتی از دو زیر سیستم تشکیل شده است: تامین هوای تازه و سیستم اگزوز.
  • سیستم تامین هوای تازه شامل ورودی هوا، تجهیزات فیلتر هوا، تجهیزات گرمایشی و/یا سرمایشی، فن‌ها، کانال‌ها و رجیسترهای توزیع هوا می‌باشد.
  • سیستم اگزوز دارای یک قسمت ورودی هوا و مجاری برای حذف هوای آلوده از یک منطقه به منطقه دیگر، یک دستگاه تمیز کننده هوا، مدخل‌های تخلیه و فن‌ها است.

برترین مزایای سیستم تهویه صنعتی

  •  تنظیم هوا

در نبود سیستم تهویه خوب، نمی‌توانید جریان هوای داخل ساختمان خود را کنترل کنید. در مورد آن فکر کنید. اگر صنعت شما هوای تازه و خنک زیادی داشته باشد، به صورت حساب‌ها اضافه خواهد شد. به همین دلیل است که یک سیستم تهویه صنعتی مقرون به صرفه است زیرا جریان هوا را مطابق با الزامات بهداشتی و ایمنی کارکنان کنترل و تنظیم می‌کند.

  • حذف ناخالصی‌ها

آیا می‌دانستید که هوای داخل ساختمان شما بیشتر از هوای بیرون آلوده است. این واقعیت ممکن است به عنوان یک شوک بزرگ ظاهر شود. به خصوص، اگر در یک منطقه شهری زندگی می‌کنید. یک سیستم تهویه صنعتی خوب تمام ناخالصی‌ها، باکتری‌ها، رطوبت و حتی بوی نامطبوع بدن را از بین می‌برد و هوای تازه را جایگزین آن می‌کند.

  • کاهش تراکم

 یک سیستم تهویه صنعتی خوب، تراکم را متوقف می‌کند. آیا می‌دانستید که تراکم می‌تواند منجر به یک سطح پوسیده و قالبی شود؟ هم‌چنین، تراکم مرطوب می‌تواند منجر به مشکلات بهداشتی متعددی از جمله مشکلات تنفسی و واکنش‌های آلرژیک شدید شود. یک سیستم تهویه خوب می‌تواند تراکم را متوقف کند و از این رو خطر ابتلا به بیماری کارکنان را کاهش دهد.

  • دمای کنترل شده

 ممکن است وارد یک فضای محدود و شلوغ شده باشید و بلافاصله شروع به عرق کردن کرده باشید. حال تصور کنید تعداد زیادی از مردم در یک فضای شلوغ و گرفتگی کار می‌کنند که یک روال عادی در صنایع و کارخانه‌ها است. به زودی محیط به طرز ناخوشایندی گرم و گرفتگی خواهد شد. ناگفته نماند بوی بد بدن که در چنین شرایطی مستعد ابتلا به آن است. مناطق کار با تهویه مناسب می‌توانند با ایجاد یک محیط کاری خنک و آرام‌تر، همه را از شرایط اجتناب‌ناپذیر نجات دهند. این هم‌چنین راهی مطمئن برای افزایش بهره‌وری کارکنان و تمرکز بر وظایف به جای قرار دادن آن‌ها در معرض خطرات خطرناک سلامتی است.

راهنمای انتخاب کانال تهویه

در انتخاب بهترین کانال تهویه برای محل کار خود کوشا باشید، در این مبحث قصد داریم در مورد انواع کانال‌های تهویه صنایع مختلف بحث کنیم تا با کمک مطالعه این مقاله بتوانید برای محل مورد نظر خود بهترین کانال تهویه را مناسب با مکان خود انتخاب کنید و از شر هوای نامطبوع یا آلوده خلاص شوید.

هنگامی که می‌خواهید یک سیستم تهویه جدید نصب کنید یا یک سیستم تهویه را بازسازی کنید، باید از بین لوله‌های تهویه مختلف یکی را انتخاب کنید. با وجود بسیاری از لوله‌های تهویه مختلف در بازار، ما می‌دانیم که این انتخاب می‌تواند بسیار طاقت فرسا باشد. به همین دلیل ما یک راهنمای انتخاب برای شما تهیه کرده‌ایم که در آن می‌توانید تمام مزایا و معایب لوله‌های تهویه را بیابید.

شیلنگ تهویه انعطاف پذیر صوتی و عایق حرارتی

ما استفاده از شیلنگ‌های تهویه انعطاف پذیر را به عنوان مجرای تهویه توصیه نمی‌کنیم، زیرا باعث مقاومت بیش از حد می‌شود. با این حال، استفاده از قطعات کوتاه‌تر می‌تواند مفید باشد. به عنوان مثال، می‌توانید از شیلنگ تهویه صوتی برای قرار دادن در قسمت اول سیستم تهویه یا در گوشه‌های مشکل استفاده کنید. هوا از طریق یک لایه فایبرگلاس اضافی تحت فشار قرار می‌گیرد که باعث کاهش حرکات دایره‌ای در هوا می‌شود. این باعث ایجاد صدای کم‌تری در هوای عرضه شده می‌شود.

ما شیلنگ تهویه عایق حرارتی را به ویژه هنگام تهویه با واحد توصیه می‌کنیم. با قرار دادن این شیلنگ در قسمت اول به سمت و سوی دستگاه، گرمای کمتری از دست می‌رود و می‌توانید از یونیت به صرفه‌تر استفاده کنید. علاوه بر این، این لوله تا دمای 30- و 140+ درجه سانتیگراد را تحمل می‌کند و در برابر آتش مقاوم است.

کانال فلکسیبل

کانال‌های تهویه هوای مناسب مشاغل و صنایع مختلف

کانال فلکسیبل 

کانال فلکسیبل مدل‌های مختلفی دارد و برای انواع فضاها استفاده می‌شود. کانال‌های Flexible پیش عایق شده به دلیل ساخت سریع و راحت، جایگزین مناسبی برای ورق‌های گالوانیزه هستند. پانل‌های عایق انعطاف‌پذیر که با فویل‌های فوم فویل آلومینیومی دو طرفه به ضخامت 21 و 30 میلی‌متر عرضه می‌شوند، به خوبی به نیازهای سیستم انتقال هوا پاسخ می‌دهند.

با توجه به سختی و ساخت و اجرای کانال‌های هوای سنتی در فضاهایی مانند سقف کاذب و محوطه با مسیرهای صعب العبور و هم‌چنین انعطاف‌پذیری کانال‌های کانال کشی سنتی، استفاده از کانال‌های منعطف هم متداول و هم کشسان است. بوده است.

شکل‌پذیری خمشی کانال به کانال فلکسی اجازه می‌دهد تا ساختار سفت و سخت خود را در هر کجا که نیاز به اجرا دارد، با انعطاف‌پذیری کامل برای چرخش و دمیدن یا مکش عملیات یا عملکردهایی مانند مکش گرد و غبار و آلاینده‌ها و پودرهای موجود در محیط و هم‌چنین، حفظ کند. همان‌طور که گفته شد، کانال انعطاف‌پذیر هم برای استنشاق استفاده می‌شود.

کانال انعطاف پذیر در انواع مواد اولیه با کاربردها و کاربردهای بسیار متنوع تولید و به بازار عرضه می‌شود.

انواع مختلف کانال انعطاف پذیر

  •    منعطف فویل آلومینیومی کانالی
  • کانال انعطاف پذیر ترکیبی با پوشش پی وی سی مشکی
    • کانال انعطاف پذیر پیش عایق با عایق پشم شیشه
    • کانال فلکسی پی وی سی شفاف
    • کانال انعطاف پذیر PU
    • مکش کانال انعطاف پذیر با لایه داخلی صیقلی
    • کانال انعطاف پذیر با عایق پلی استر فشرده IFD
    • کانال انعطاف پذیر با عایق پلی اتیلن
    • کانال انعطاف پذیر انعطاف پذیر با دمای بالا
  • کانال با عایق الاستومری

فوم‌های لاستیکی الاستومری که دارای ارزش عایق حرارتی بالایی هستند در برابر آب و بخار و هم‌چنین مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش (UV) ، شرایط آب و هوایی سخت و روغن‌ها مقاوم هستند. فوم لاستیکی الاستومری که به راحتی در نصب و استفاده با انعطاف پذیری بالایی که دارد اجازه تشکیل قارچ و کپک روی آن را نمی‌دهد.

ضریب نفوذپذیری گرما مهم‌ترین عایق را تشکیل می‌دهد. به دلیل هوای پایدار در سلول‌های بسته PA-FLEX و هدایت حرارتی کم مواد الاستومری، کاهش قابل توجهی در انتقال حرارت ایجاد می‌شود. دمای سطح با استفاده از مقدار عایق کم (0,035) به مقدار ایده‌آل می‌رسد.

مواد و ساختار سلولی PA-FLEX که مطابق با تراکم مناسب (7500) و نرخ سلول بسته تولید می‌شود، کارایی عایق طولانی مدت را تضمین می‌کند و در برابر نفوذپذیری بخار آب مقاومت می‌کند.

فوم لاستیکی الاستومری Pa-flex در برابر آتش مقاوم است و در صورت آتش سوزی اجازه نمی‌دهد شعله در جهت عمودی و افقی پیشروی کند. با استفاده از این ویژگی، تمام مقادیر تعیین شده برای ایمنی در برابر آتش را برآورده می‌کند و یک ماده عایق است که می‌توانید با اطمینان در ساختمان‌ها و تاسیسات خود از آن استفاده کنید. ایزوله‌های فوم الاستومری لاستیک Pa-Flex بر پایه لاستیک هستند، ساختار سلولی صاف با منافذ بسته دارند و به صورت ورقه‌ای و لوله‌ای تولید می‌شوند.

  •  فلکسیبل داکت

کانال رابطه انعطاف پذیر نوعی لوله مجرای است که انعطاف پذیری بیشتری را برای قرار دادن در فضاهای باریک و محدود به جای مجرای مارپیچی یا مستطیلی صلب فراهم می‌کند. به دلیل سهولت نصب، انعطاف پذیری و هزینه نسبتا کم، پیمانکاران اغلب این سیستم را انتخاب می‌کنند. کوتاه شدن آسان، انعطاف پذیر و موجود در بخش‌های 10 متری، کانال رابط برای انواع سیستم‌های تهویه مطبوع مناسب است.

با این حال، کانال‌های انعطاف پذیر دارای ایرادات قابل توجهی نیز هستند که از جمله آن‌ها استحکام مکانیکی پایینی دارد، به این معنی که کانال رابط در برابر خم شدن و خرد شدن کاملا آسیب پذیر است و مقاومت جریان هوای بالاتری ایجاد می‌کند.

کانال رابط انعطاف پذیر را می‌توان نه تنها در سیستم‌های تهویه صنعتی، بلکه در ادارات و یا حتی در سیستم‌های هواکش خانگی کوچک یافت.

لوله انعطاف پذیر دودکش

برای توزیع هوای گرم از شومینه، کانال رابط انعطاف پذیر باید شرایط عملیاتی با دمای بالا را کنترل کند. ما لوله‌های دودکش عایق را ارائه می‌دهیم که تا 250+ درجه سانتی‌گراد مقاوم در برابر حرارت هستند.

کانال انعطاف پذیر عایق

کانال رابط انعطاف پذیر با عایق حرارتی و صوتی به عنوان یک اتصال دهنده برای اتصال خط کانال اصلی به جعبه پلنوم استفاده می‌شود که به همین دلیل از انتشار هوا از کاهش دما جلوگیری می‌کند و در عین حال به عنوان یک صدا خفه کن نیز عمل می‌کند.

مزایا کانال فلکسیبل

  • بدون لرزش
  • وزن کم
  • تولید آسان
  • مقاوم در برابر آتش
  • مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش
  • هدایت حرارتی بسیار پایین
  • تهویه مطبوع کامل و بدون درز

کانال اسپیرال

کانال اسپیرال، صرفه‌جویی‌های فلزی سبک را با ساختار درز قفل مارپیچی ترکیب می‌کنند که حداکثر استحکام را تضمین می‌کند. به عنوان یک نتیجه از استحکام ساختاری برتر، کار کانال به اتصالات و آویزهای کمتری نیاز دارد. چهار لایه فلزی یک دنده تقویت‌کننده پیوسته در هم قفل شده را در خارج تشکیل می‌دهند که امکان ساخت لوله‌های طولانی در قطرهای مختلف را از استوک نواری گیج مشخص می‌دهد. لوله‌های مارپیچی که برای استفاده در سیستم‌های تهویه مطبوع با سرعت بالا و فشار بالا ساخته شده‌اند، برای انواع سیستم‌های توزیع فشار بالا یا متوسط، بالا و پایین زمین، مانند تهویه، حذف کانال، جابجایی دانه‌ها، اگزوز گاز مونوکسید کربن و لوله دو جداره برای عایق صدا و حرارت.

کانال Strut 

کانال Strut یک جزء بسیار متنوع از یک سیستم پشتیبانی است که برای کاربرد در صنایع ساختمانی، طراحی شده است. کانال Strut اغلب برای پشتیبانی، تعلیق و نصب سازه‌های فلزی استفاده می‌شود، این یک بخش مهم از سیستم قاب فلزی است که نیازی به جوشکاری، حفاری یا ابزارهای تخصصی ندارد. سیستم کانال پشتیبان شامل ریل‌های نصب (هم‌چنین به عنوان کانال‌های استرات، کانال‌های فولادی شکاف‌دار نیز شناخته می‌شود)، مجموعه کاملی از براکت‌های کانال، یعنی براکت‌های مسطح، براکت‌های زاویه، براکت‌های پنجره، گیره‌های تیر، کلاهک‌های انتهایی پلاستیکی امکان آماده‌سازی وسایل مجرای متناسب با هر یک را فراهم می‌کند.

انواع کانال STRUT

جزء اصلی سیستم پایه نگهدارنده کانال STRUT است که یک ریل نصب فولادی شکاف‌دار است که برای ساخت قاب‌ها و یراق آلات فولادی استفاده می‌شود. در پیشنهاد ما، آن را در پوشش الکترو گالوانیزه – DBST یا پوشش گالوانیزه گرم – LDBS، و هم‌چنین کانال پشت به پشت (دوبل) LBDT موجود است. کانال‌های STRUT جزء اصلی سیستم پشتیبانی کانال STRUT هستند که نه تنها در سیستم‌های تهویه، تهویه مطبوع و خنک کننده، بلکه برای سایر قطعاتی که قرار است معلق شوند نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. لبه‌های برگردان دندانه دار برای نگه داشتن بهتر بین کانال و مهره، این “دندان‌های” دندانه دار با شیارهای مهره های کشویی سازگار هستند: SNP، SNL و SNKL – که همراه با بست‌ها، گیره های تیر و براکت‌های کانال، سیستم پشتیبانی کامل را برای نصب سیستم تهویه مطبوع و تهویه.

تمام اجزا به عنوان استاندارد از فولاد الکترو گالوانیزه برای کاربردهای خارج از منزل ساخته شده‌اند، به عنوان مثال. برای نصب سقف توصیه می‌کنیم از کانال استرات گالوانیزه گرم (کد LDBSO) استفاده کنید، یک پوشش گالوانیزه گرم مقاومت طولانی مدت در برابر هوای بیرونی ایجاد می‌کند.

سخن پایانی

با توجه به مطالب ارائه شده می‌توانید با در نظر داشتن نوع مکان خود، بهترین کانال را جهت نصب در تهویه هوای استفاده کنید. چنان‌چه در مسیر تهیه و نصب کانال مورد نیاز خود نیاز به مشاوره و مجموعه‌ایی معتبر بودید می‌توانید از تیم تخصصی دانیال تهویه کمک بگیرید در چنین شرایطی از بروز خسارات یا زیانی از جهت نامناسب بودن کانال با شرایط، جلوگیری می‌شود.

 

سوالات متداول

کانال استرات برای چه مواردی استفاده می‌شود؟

نصب آسان، سریع و دقیق حتی در مکان‌های صعب العبور مزیت اصلی سیستم پشتیبانی STRUT است. سیستم‌های کانالی برای کاربردهای سبک و متوسط، به طور کلی برای پشتیبانی از لوله کشی، سیستم‌های تهویه، سیستم‌های تهویه مطبوع، سیم کشی، لوله کشی، لوله‌های برق، سینی کابل، تاسیسات پشت بام و غیره استفاده می‌شوند.

فلکسیبل داکت مناسب چه صنایعی هستند؟

این نوع از کانال‌ها به دلیل میزان بالای مقاومت در برابر حرارت و سرمایش مناسب طیف گسترده‌ایی صنایع هستند به همین دلیل طرفداران بسیاری در اقصی نقاط جهان دارد.