کانال فلکسیبل هوا و مزایای استفاده از آن

کانال فلکسیبل هوا

کانال فلکسیبل هوا

کانال فلکسیبل به لوله هایی که برای انتقال هوا استفاده می شود و حالت انعطاف پذیری دارد کانال فلکسیبل می گویند .
برای انتقال هوا از گذشته تا به امروز از راه های متفاوتی استفاده شده است که عمده ترین و رایج ترین آن کانال گالوانیزه که از ورق گالوانیزه با ضخامت های مختلف ساخته و پرداخته می شود .

مزایای استفاده از کانال فلکسیبل هوا

از دیگر روش های انتقال هوا کانال های پلی اورتان و یا فلونیک اصطلاحا و یا حتی کانال های پارچه ای نیز می توان نام برد که کاربرد های خاص و با توجه به مهندسین ناظر و مهندسین طراح مورد استفاده قرار می گیرد .

از دیگر راه های انتقال هوا کانال های فلکسیبل هستند که امروزه به دلیل سرعت اجرای کار و همچنین هزینه کمتر و سهولت در اجرا بسیار مورد توجه قرار گرفته است و با توجه به انواع مختلف و تنوعی که برای محیط ها و فضاها و شرایط مختلف دارد استفاده زیادی می شود .

برای انتقال هوا با ورق گالوانیزه تا کانال شکل بگیرد زمان بر است برشکاری ، بند کشو و غیره انجام شود هم زمان و هم نیروی انسانی نیاز دارد حالا اگر قرار باشد که عایق کاری هم انجام شود که زمان زیادی صرف آماده شدن کانال انتقال هوا می گردد و یا کانال پلی اورتان که کلی متعلقات دارد و ریزه کاری زیادی دارد و زمان بر است آماده سازی کانال در صورتی که کانال های فلکسیبل آماده با هر نوعی و برای هر کاربردی فقط نیاز به نصب دارد و کاملا آماده است و با توجه به اینکه با دستگاه تولید می شود خطای انسانی نداشته و با کمترین نقص مورد استفاده قرار می گیرد .

راه های انتقال هوا کانال های فلکسیبل

با توجه به اینکه کانال گالوانیزه پرداخته می شود و خمکاری و برشکاری و غیره انجام میگیرد تا به مرحله نصب و استفاده برسد و با توجه به این اعمال توسط نیروی انسانی انجام میگیرد و دستمزد دارد نسبت به کانال فلکسیبل در متراژ یکسان هزینه بیشتری نیاز است تا آماده شود و همچنین اجرات نصب نیز بالاتر است نسبت به کانال فلکسیبل و برای کانال پلی اورتان نیز به همین صورت می باشد .

مزیت دیگری که کانال فلکسیبل دارد تنوع است برای هوای سرد برای هوای گرم برای محیط های با رطوبت بالا برای معادن و بیمارستان ها در مانگاه ها داروسازی ها و به طور کل محیز های بهداشتی برای انتقال گرد و غبار برای گرفتن صدای فن برای کوره ها و تقریبا برای هر مورد و موقعیتی کانال فلکسیبل خاص همان موضوع وجود داشته و می توان استفاده کرد .

همچنین کانال فلکسیبل کمترین هزینه نصب را در میان کانال های انتقال هوا به دلیل سرعت و سهولت نصب دارا می باشد .
از دیگر مزایای کانال فلکسیبل کیفیت است زمانی که برای انتقال هوا از کانال گالوانیزه و کانال پلی اورتان استفاده می شود با توجه به تأثیر نیروی انسانی در عمل آوری و سر هم بندی کانال درزهای کانال باز می ماند و به هر صورت هر چقدر که کار تمیز و با دقت انجام بگیرد باز هم امکان وجود درز در کانال است در صورتی که کانال فلکسیبل تولید به صورت مکانیزه و با دستگاه صورت میگیرد درز به هیچ عنوان نداشته و هوای در حال انتقال امکان هدر رفتن ندارد .

کانال فلکسیبل

از دیگر مزایای کانال فلکسیبل این است که اکثر انواع کانال های فلکسیبل لایه درونی که ارتباط مستقیم با هوا در حال انتقال دارد از روکش آلومینیوم استفاده می شود که آلومینیوم به علت اصطحکاک کمی که دارد از سرعت فشار هوا کاسته نمیشود و هوا بدون کاهش سرعت در مسیر کانال حرکت می کند .

از دیگر مزایا کانال فلکسیبل فضای مورد نیاز است در واقع زمانی که از کانال گالوانیزه و غیره استفاده می شود قسمتهایی که در سقف نیاز به چرخیدن کانال و زانو باید زده شود فضای بیاری در زیر سقف اشغال می شود و به همین دلیل سقف کاذب باید با ارتفاع بیشتری نسبت به سقف اجرا شود اما در کانال فلکسیبل به دلیل انعطاف پذیری به راحتی خم و از مسیر های مقطع کوچک عبور کرده و به آسانی در مسیرهای مورد نیاز می توان کانال را نصب کرد .

تماس با کارشناسان بازرگانی دانیال :
09125881917
09124229500