کانال اسپیرال گالوانیزه

کانال اسپیرال گالوانیزه

کانال اسپیرال

گالوانیزه نوعی فولاد است که در آن فولاد ساختمانی کربن معمولی ، توسط گالوانیزه پردازش می‌شود که می‌تواند به طور موثری از خوردگی و زنگ زدگی فولاد جلوگیری کند و در نتیجه عمر مفید فولاد را افزایش دهد. به طور کلی در ساخت دیوارهای خارجی، انتقال گرمایش، برج های مخابراتی، ساختمان ها، فضای باز و سایر زمینه ها استفاده می شود. در میان آنها، گالوانیزه به الکتروگالوانیزه و گالوانیزه گرم تقسیم می شود و فولاد گالوانیزه گرم مقاومت بیشتری در برابر خوردگی دارد.

 

با توجه به پیشرفت روز افزون تکنولوژی و تغییر در ماشین آلات و متریال مختلف یکی از روش های مناسب و کاربردی انتقال هوا استفاده از کانال اسپیرال است که با ورق گالوانیزه یا ورق آلمینیوم تولید شده است ، کانال اسپیرال به صورت گرد معمولا تولید می شود ، و به طور معمول از طول 50 سانتی متر تا 6 متر تولید شده که و استاندارد آن 3 متری است، کانال اسپیرال به عنوان یکی از اجزای مهم در صنعت تهویه به حساب می آید که به صرفه ترین و پر کاربرد ترین کانال های فلزی است ، که در مکان های مختلف استفاده می شود .

 

 کانال اسپیرال

 

مجرای اسپیرال گالوانیزه

لوله‌های مارپیچی هستند، که صرفه‌جویی‌ بسیاری می کنند ،از جنس فلز سبک هستند که ساختار درز مارپیچی را ترکیب می‌کنند که حداکثر استحکام را تضمین می‌کند.استحکام کار کانال به اتصالات و آویزهای کمتری نیاز دارد. چهار لایه فلزی درواقع یک دنده تقویت ‌کننده پیوسته درهم قفل شده را در تشکیل می‌دهند که امکان ساخت لوله‌های طولانی در قطرهای مختلف را ازاستوک نواری مشخص می‌کند. لوله‌های مارپیچی که برای استفاده در سیستم‌های تهویه مطبوع با سرعت بالا و فشار بالا ساخته شده‌اند، برای انواع سیستم‌های توزیع فشار بالا یا متوسط، بالا و پایین زمین مناسب هستند، مانند: تهویه، حذف کانال، جابجایی دانه‌ها، اگزوز گاز مونوکسید کربن و لوله دو جداره برای عایق صدا و حرارت.

 

 کانال اسپیرال

 

اینها تنها تعدادی از کاربردهای متنوع کانال اسپیرال هستند. لوله های مارپیچ از مواد مختلف مانند روکش وینیل، برنج، مس، آلومینیوم و فولاد ضد زنگ که آن ها را می توان با سفارشات خاص ساخت.نام های دیگر این تولیدات داکت اسپیرال گالوانیزه، اسپیرو، لینداب، کانال هوای اسپیرال، کانال تهویه مطبوع، کانال اسپیرال استیل، فنراست، کانال های گرد و اسپیرال بیشترین کارایی را در انتقال هوا دارد ، آنها میزان ورق مصرفی کمتری نسبت به کانال های چهارگوش و مستطیلی است.

 

تولید کانال مارپیچی

اگرچه اغلب این کانال ها در دیوارها پنهان می شود، اما کانال کشی کار مهمی به حساب می آید، و کانال مارپیچی به خوبی این کار را انجام می دهد. اگر در زمینه گرمایش، تهویه و تهویه مطبوع کار می کنید، محصولاتی که برای نصب مطمئن نیاز دارید، باید به داکت متصل شوید. ما قابلیت های تولید گسترده ای برای کانال مارپیچ در تاسیسات خود داریم. از کانال مارپیچ با طول استاندارد گرفته تا محصولات و لوازم جانبی سفارشی، ما آماده‌ایم تا به شما کمک کنیم تا پروژه‌های خود را به سطح بعدی ببرید. با ما تماس بگیرید، و یا به سایت تهویه دانیال مراجعه فرمایید.

 کانال اسپیرال

 

مزایای کانال اسپیرال

هنگام انتخاب و نصب کانال کشی، دو گزینه اصلی وجود دارد که مدل کانال مستطیلی یا مارپیچی هستند.

– نشتی کمتر: به لطف شکل مفاصل، مجرای مارپیچی معمولاً نشتی کمتری را تجربه می کنند. این طراحی می تواند به کاهش هزینه های گرمایش، سرمایش و فیلتر کمک کند و در عین حال از اثرات نامطلوب بر کیفیت هوای داخل خانه جلوگیری کند.
– صدای کمتر: مجرای مارپیچی دارای افت فشار کمتر و طراحی سفت و سخت است که به آنها کمک می کند صدای کمتری ایجاد کنند.
– عایق بندی آسان تر: از آنجایی که آنها سفت تر هستند، استفاده از عایق روی مجرای مارپیچی آسان تر است.
– تمیز کردن آسان تر: مجرای مارپیچی نیز با روش های مقرون به صرفه تمیز می شود.
– نصب کانال های مارپیچ می تواند یک انتخاب قدرتمند برای سیستم تهویه مطبوع شما باشد و کارشناسان ما آماده هستند تا شما را با راه حل مناسب راهنمایی کنند.

 

نبشی گالوانیزه

نبشی گالوانیزه، نبشی آهنی است که با روی پوشانده شده باشد. این آهن، حتی اگر پوشش آن هم شکستگی پیدا کند، از زنگ زدن محفوظ می‌ماند. در نبشی گالوانیزه، بین آهن و روی، پیلی الکتروشیمیایی تشکیل می‌شود که در آن، روی به جای آهن به عنوان آند بکار می‌رود و آهن به عنوان کاتد. روی در آند اکسید می‌شود، چون فلزی پست‌تر یا فعال تر از آهن است و دارای پتانسیل احیاء کمتری از آهن بوده و نیز پتانسیل اکسید بیشتری از آن دارد.

 

  کانال فلکسیبل با عایق پلی استر

کرنر گالوانیزه

کرنر یک قطعه‌ی ال شکل می‌باشد و از ورق گالوانیزه‌ی ضخیم تولید می شود که در پرس‌های سنگین قالب‌گیری شده است. یکی از مهم‌ترین قطعات جانبی فلنج گالوانیزه کرنر می‌باشد که نقش چهارچوب دهنده به فلنج گالوانیزه را ایفا می‌کند.

‎‌

کلیپس گالوانیزه

برای وصل کردن دو قاب یا دو قسمت فلنج به یکدیگر از قطعاتی به اسم ابزار کلیپس یا گیره استفاده می شود که و طول این بست ها 10 سانتی متر تا 35 سانتی متر است لازم به ذکر است برای جلوگیری از سوراخ شدن کانال اتصالات هم از کلیپس استفاده می شود. و بیشتر در اتصالات ساختمانی با قطعات فلنج مورد استفاده قرار میگیرد.

 

کانال فلکسیبل

این محصول برای کانال کشی هوا در سیستم تهویه و سیستم گرمایش و سرمایش مورد اجرا قرار می گیرد، این ابزار در کولر های آبی و در پروژه های بسیاری در زمینه کارهای ساختمانی و پروژه های اداری و تجاری و بیمارستان ها و مناطق مسکونی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

از جمله مزایا کانال فلکسیبل :

مزایا مهم کانال های فلکسیبل این است که استفاده از این محصول باعث صرفه جویی در زمان می شود.
عایق دار هستند و شکل پذیری مناسبی دارد، نگهدارنده آن بسیار سبک است و یک کانال انعطاف پذیر از جنس آلومینیومی هستند.

از جمله معایب کانال فلکسیبل :

نصب آسان و راحت و سریع این محصول احتمال خطا را افزایش می دهد، و عایق کاری آن اگر بر پایه یک اصول مهم ساخته می شد بهتر بود، و بعلاوه درزهای زیاد کانال سبب هدر رفتن انرژی بسیاری می شود.

 

انواع مختلف کانال های فلکسیبل

 

– کانال فلکسیبل فویلی و آلومینیوم
– کانال فلکسیبل شفاف پی وی سی
– کانال فلکسیبل با عایق پلی استر
– کانال فلکسیبل با عایق الاستومری
– کانال فلکسیبل کومبی

 

کانال فلکسیبل فویلی و آلومینیوم

 

کانال فویل آلومینیومی منعطف با انعطاف پذیری بالا و وزن سبک است و خود در برابر رطوبت و خوردگی مقاومت خوب و قابل قبولی از خود نشان داده است. بسته بندی مناسب حمل آن را آسان می کند. نصب کانال انعطاف پذیر آلومینیومی بسیار آسان است. این نوع کانال انعطاف پذیر برای استفاده در محیط های داخلی و خارجی بسیار توصیه می شود. ساختار این کانال انعطاف پذیر از فویل آلومینیومی و لایه ای از فنرهای پلی استر و فولادی تشکیل شده است. کانال فویل آلومینیومی در قطرهای 10 تا 45 سانتی متر ساخته و به بازار عرضه می شود. شاخه های کانال فویل آلومینیومی در 10 متر بسته بندی می شوند. کانال فویل آلومینیومی در محدوده دمایی 20- تا 100+ درجه سانتیگراد قرار دارد. کانال فویل آلومینیومی در مسیرهای گردش هوا و همچنین برای تهویه هوای هود، سرویس بهداشتی، فن های خارجی و غیره استفاده می شود. نصب آسان و راحت کانال های فویل آلومینیومی از جمله مزایای مهم کانال فویل آلومینیومی در محیط های مسکونی، تجاری می باشد. کاربردهای زیادی دارد،در مراکز اداری، ورزشی استفاده می شود.

کانال فلکسیبل با عایق الاستومری

 

کانال فلکسیبل شفاف پی وی سی PVC

این نوع کانال انعطاف پذیر از فولاد نرم پی وی سی تقویت شده با قطر 1 میلی متر تا 2 میلی متر ساخته شده است. کانال PVC برای تهویه درمنازل مسکونی، تجاری، صنعتی، بهداشتی، اتاق‌های تمیز و همچنین در سیستم‌های جمع‌آوری گرد و غبار و ذرات مانند کارخانه‌های نجاری و صنایعی که با گرد و غبار و آلاینده‌ها سروکار دارند. کانال فلکسیبل پی وی سی در قطرهای 1 تا 2 سانتی متر قابل تولید می باشد. کانال پی وی سی در بازه دمایی 0- تا 2+ درجه سانتیگراد و در محدوده دمایی 20- تا 100+ درجه سانتیگراد در برابر حرارت غیر ثابت مقاوم است. کانال PVC منعطف در شاخه های 6 متری تولید و عرضه می شود.

 

مزیت کانال PVC

الف) کانال PVC در برابر واکنش ها و اثرات شیمیایی مقاوم است.
ب) کانال PVC انعطاف پذیر دارای استحکام کششی بالایی بوده و در برابر هر نوع تغییر در حالت انبساط و انقباض مصون است.
ج) کانال منعطف پی وی سی با مقاومت کششی بالا دارای انعطاف پذیری خوبی می باشد.
د ) کانال PVC سبک و کاربردی برای استفاده در برنامه های مختلف است.
ح) ساختار کانال PVC انعطاف پذیر دارای فنر فولادی می باشد که مهمترین ویژگی این نوع کانال انعطاف پذیر می باشد. با اتصال این فنر به زمین برای تخلیه الکتریسیته ساکن به راحتی می توان آن را کار کرد. کانال PVC X-Flexible را می توان با ضخامت های مختلف فنر فولادی تولید کرد. فلکس PVC نیز با ضخامت های بدنه متنوع برای کاربردهای سبک و سنگین تولید می شود.

 

کانال فلکسیبل با عایق پلی استر

کانال کشی و عایق کاری کانال های هوا پس از نصب ، همواره با دشواری های اجرایی روبرو بوده است، بویژه در سقف های کاذب کم ارتفاع که امکان فعالیت بسیار محدود می باشد، این مسئله باعث افزایش روز افزون تقاضا برای کانال های پیش عایق گردیده است.
برخلاف نمونه های دیگر که عایق را پس از تولید کانال بصورت غلافی روی آن قرار می دهند (که معمولا این عایق از جنس پشم شیشه بوده و علاوه بر حجم بالا و عمر کوتاه ، اثرات سویی بر سلامتی انسان دارد.)

 

کانال فلکسیبل با عایق الاستومری

اگر می خواهید کانال فلکسیبل با کیفیتی را معرفی کنید که هم خاصیت عایق و هم عایق بودن را به طور کامل برآورده کند، باید کانال فلکسیبل پیش عایق الاستومری معرفی شود. کانال منعطف با عایق الاستومری و آلومینیوم لمینت شده با تکنولوژی روز با استفاده از ماشین آلات روز تولید و به بازار عرضه می شود، در حالی که نمونه های دیگر کانال فلکسیبل با عایق پشمی شیشه یا پلی استراست، از دیگر معایب نمونه های قبلی می توان به (فایبر گلاس یا پلی استایرن)، محل قرارگیری و حجیم و طول عمر کوتاه آنها اشاره کرد. اما استفاده از عایق الاستومری در ساختار کانال فلکسیبل این مشکل را به راحتی برطرف کرده است. کانال پیش عایق الاستومری یکی از کانال های هوا با استحکام بالا در زمان ساخت می باشد. همانطور که گفته شد کانال منعطف پیش عایق دارای طول عمر بالایی بوده و می توان برای مدت طولانی از آن استفاده کرد. کانال منعطف پیش عایق دارای انعطاف پذیری بسیار بالایی است. کانال عایق الاستومری در سیستم های تهویه مطبوع، جهت گردش هوا و همچنین سرمایش محیط اعمال می شود. این کانال ها در ساختار خود دارای سطح متعادل و یکنواختی هستند و در مجموع افت فشار بسیار کمی را در راه هوایی ایجاد می کند که از نظر کارایی کلی ناچیز است. ساختار فشاری مجرای انعطاف پذیر الاستومری پیش عایق شده به طور قابل توجهی از صدا می کاهد. استفاده از کانال های الاستومری منعطف از پیش عایق شده به عنوان یک مجرای هوای تمیز عمل می کند و از بروز هرگونه آلرژی در محیط برای افراد جلوگیری می کند. کانال های انعطاف پذیر پیش عایق در محدوده دمایی از 30- تا 110+ درجه سانتیگراد از نظر عملکردی مقاوم است. همانطور که گفته شد استفاده از کانال های پیش عایق الاستومری انعطاف پذیر به عنوان بهترین و منعطف ترین لوله انعطاف پذیر به مهندسان و کارفرمایان توصیه می شود.

 

کانال فلکسیبل کومبی

یکی از پرکاربردترین انواع کانال فلکسیبل هوا، کانال فلکسیبل کومبی می باشد، ساختارِ تشکیل دهنده کانال فلکسیبل کومبی از یک لایه فویل آلومینیوم تقویت شده با پلی استر در داخل و یک لایه پوششی از جنس پی وی سی در قسمت بیرونی می باشد، که بوسیله یک فنر فولادی حجم گرد به این کانال فلکسیبل می بخشد.

قیمت و کیفیتِ مناسبِ این محصول باعث استقبالِ فعالینِ صنعت تهویه مطبوع از آن شده و استفاده از کانال فلکسیبل کومبی بطور گسترده گسترش یافته است ، کانال فلکسیبل کومبی در قطرهای ۱۰-۱۵-۲۰-۲۵-۳۰-۳۵-۴۰ تولید و عرضه می گردد.

 

دمپر بین کانالی

این محصول دریچه یا یک صفحه فلزی است، و دمر بین کانالی برای کنترل و تنظیم جریان هوای داخل کانال را انجام می دهد، و علاوه بر این قطع و وصل کردن جریان هوا را نیز انجام می دهد.

لازم به ذکر است هر محصولی نیاز به کنترل و تنظیم دارد برای کنترل جریان هوا هم باید از دمپر بین کانالی استفاده کرد.

 

انواع دمپر های بین کانالی موتوری :

موتوری گرد فلنج دار
موتوری گرد بدون فلنج
موتوری چهارگوش پره موازی
موتوری چهارگوش پره متقابل

دمپر های بین کانالی دستی :
دستی گرد فلنچ دار
دستی گرد بدون فلنچ
دستی چهارگوش پره موازی
دستی چهارگوش پره متقابل

 

دمپر گالوانیزه

دمپر محصولی است که در واقع یک دریچه مخصوص است که برای کنترل هوا از دریچه یا دمپر استفاده می شود، و در جنس های مختلفی مانند استیل ، آلومینیوم، گالوانیزه ، و یا دیگر فلزات هستند.

 

انواع دمپر

دمپر ضد انفجار
دمپر پروانه ای
دمپر دیافراگم
دمپر های ضد حریق

 

شرکت بازرگانی دانیال تهویه   ارائه دهنده محصولاتی با کیفیت بالا و قیمت مناسب است که کانال های ارتباطی مختلف مانند : لوله و اتصالات گالوانیزه، دریچه های دیواری ،دریچه سقفی، دمپر بین کانالی،
تولید می کند. برای ثبت سفارش در سایت دانیال تهویه پاسخگوی شما هستیم.

 

 

در انتها به چند پرسش رایج درباره کانال اسپیرال گالوانیزه پاسخ‌ می‌دهیم.

 

 

آیا کانال اسپیرال نیاز به عایق بندی دارد؟

 

این ممکن است بسته به شرایط تغییر کند، اما معمولاً اگر هوا از همان ارتفاع هوا برگشت پیدا کند، نیازی به عایق‌بندی مجرای مارپیچی ندارید. کانال های عایق کاری تضمین می کند که هوایی که از سیستم شما عبور می کند همان دما را بدون نشتی حفظ می کند.

 

ساپورت گالوانیزه به چه معناست؟

برای پوشاندن (آهن، فولاد و غیره) با پوشش محافظ روی با فرو بردن روی مذاب یا با رسوب الکتریکی توسط ساپورت گالوانیزه انجام می شود.ساپورت گالوانیزه یکی از اتصالات سازه ای مهم برای نگه داشتن و ایجاد پایداری سینی های کابل در ارتفاعات سازه است.

 

چنل گالوانیزه چیست؟

نگهدارنده و يا ساپورت كننده بست هاي دو تيكه ايست كه نگهداری لوله های انشعابات از قبيل لوله فاضلاب لوله های برق لوله هاي آب ، تاسيسات و نگهداری دستک سينی كابل با مهره فنردار مورد استفاده قرار مي گيرد.سی چنل به علت مقاومت بسيار بالا در مقابل فشارهاي عمودی مصرف بسيار بالايي در انتقال تأسيسات و عبور انها به عهده دارد سي چنل هاي دوبل و يا دو قلو از دو سمت اين وظيفه را به عهده دارند و پيشروي كابل ها و لوله های انتقال وظيفه آنهاست.

 

فلنج گالوانیزه چیست؟

فلنج گالوانیزه قطعه هایی از جنس گالوانیزه است که برای اتصال بخش های یک سیستم مانند سیستم تهویه مورد استفاده قرار می گیرد. فلنج گالوانیزه یکی از روش های اتصال قطعات مختلف است، این قطعه پر مصرف از پروفیل گالوانیزه تولید شده است و در واقع با برش آن، قطعات فلنچ ایجاد می گردد فلنچ ها دارای قابلیت های زیادی می باشند، به عنوان مثال به راحتی از هم و از اتصال با قطعات سیستم ها جدا می شوند ولی اگر از روش های دیگر اتصال مانند جوشکاری استفاده شود دیگر قابلیت برگشت را نخواهد داشت.