کانکتور نظامی چیست؟

کانکتور نظامی چیست؟

استفاده از کانکتورها به خصوص کانکتور نظامی درعصر تکنولوژی و دنیایی که بخش اعظمی از آن با کمک انرژی برق کار‌ می‌کند امری اجتناب ناپذیر است. کانکتور نظامی  پرکاربردترین اتصال دهنده میان کابل‌های جریان‌های الکتریکی است که در گذشته توسط متخصصین نظامی ساخته شده و امروزه کاربردی عمومی دارد.

این نوع کانکتور از مهمترین ترمینال‌های برقی در راه اندازی سیستم تهویه هوا نیز محسوب‌ می‌گردند که گروه دانیال تهویه در تامین آنها در میان سایر لوازم مورد استفاده برای نصب و راه اندازی انواع سیستم‌های تهویه هوا با کانال‌های فلکسیبل، کانال‌های اسپیرال، کانال‌های گالوانیزه، کانال‌های پلی‌اورتان و … فعالیت دارد.

در این مطلب قصد داریم شما را با کانکتور نظامی به عنوان یکی از اقلام مورد استفاده در راه اندازی سیستم‌های تهویه هوای مطبوع آشنا نماییم پس اگر قصد خرید یا نصب و راه اندازی سیستم تهویه هوا یا داکل اسپلیت دارید در این مطلب با ما همراه باشید تا علاوه بر آشنایی با انواع کانکتور با اهمیت استفاده از کانکتور نظامی یا سوکت نظامی نیز آشنا شوید.

پیش از پرداختن به معرفی کانکتور نظامی و کاربردهای آن، لازم است شما ابتدا با خود کلمه کانکتور در فارسی به عنوان یک ابزار اتصال دهنده آشنا شوید و انواع آن را بشناسید، پس از آن در ادامه به شناخت کانکتور نظامی به عنوان یکی از پرکاربردترین اتصال دهنده‌ها در شرایط محیطی سخت با ایمنی بالا در اتصالات جریان‌های برقی خواهیم پرداخت.

گروه بازرگانی دانیال تهویه به عنوان یکی از تامین کنندگان، تولید کنندگان و عرضه کنندگان انواع لوازم تهویه هوای مطبوع در ایران این مطلب را برای آگاهی بیشتر شما عزیزان نسبت به لوازم مورد استفاده در نصب و راه اندازی انواع کانال اسپلیت و هوای مطبوع تهیه نموده است.

کانکتور چیست و چه کاربردی دارد؟ 

در هنگام کار با وسایل الکتریکی قطعا بارها با نام کانکتور برخورد کرده اید. کانکتور با وجودی که یک کلمه انگلیسی است اما کاملا در زبان فارسی به عنوان نام یک ابزار جا افتاده است. در واقع کانکتورها ابزار اتصال جریان الکتریکی هستند که به عنوان یک ترمینال رایج در تقسیم جریانات برق در میان مدارها و بردهای الکتریکی استفاده‌ می‌شوند.

کانکتور (بconnector به معنی اتصال دهنده) از ریشه کلمه کانکت (connect) به معنی اتصال گرفته شده است. از این ابزار برای ایجاد اتصالات در میان سیم‌ها  و کابل‌ها درون دستگاه‌های الکتریکی یا خارج از آنها استفاده‌ می‌شود.

 

کانکتور نظامی

به طور کل هر نوع رابط اتصال دهنده کابل و سیم برای ایجاد جریان الکترونیکی را یک کانکتور‌ می‌گویند که کانکتور نظامی از مهمترین آنها است. کانکتورها اغلب در ورودی‌های تغذیه دستگاه، اتصالات قطعات جانبی به دستگاه یا برد‌هایی که نیاز به تعویض دارن تعبیه‌ می‌شوند.

عملکرد کانکتور به عنوان اتصال دهنده

عامل اصلی در انتقال انرژی الکتریکی از طریق کانکتورها اتصالی است که میان دو سر آزاد سیم یا کابل ایجاد‌ می‌کنند. آنها اتصالاتی به وسیله پیچ‌های نگهدارنده ترمینال در میان دو سیم یا کابل به وجود‌ می‌آورند و به آنها امکان عبور جریانات الکتریکی را‌ می‌دهند.

اغلب کانکتورها یک قطعه دو تیکه هستند که هر یک از آنها در یک سیم متصل‌ می‌شوند تا در نهایت با چفت و بست شدن بهم بتوانند جریان را در میان خود انتقال دهند.

کانکتورها نیز مانند بسیاری از موجودات زنده دارای دو جنسیت اصلی هستند یعنی هر کانکتور از دو بخش یا قطعه تشکیل شده است. دو قطعه کانکتور به دو دسته نری و مادگی تقسیم‌ می‌شوند و برای ارتباط کافی است آنها درون هم چفت شوند. زائده بیرون زده نری با تو رفتگی مادگی یک اتصال محکم و کامل ایجاد‌ می‌کند که به آسانی قابل شکست نیست.

پیش از هرچیز برای ایجاد اتصال لازم است قطعات کانکتور به دو سر کابل‌ها متصل شوند. در کانکتورها سیم‌هایی که باید به یکدیگر متصل شوند اغلب به دو صورت وارد دو بخش کانکتور‌ می‌شوند.

  • سیم به صورت مستقیم وارد یکی از سرهای کانکتور‌ می‌شود و مستقیما زیر پیچ قرار‌ می‌گیرد.
  • سیم‌ها زیر صفحه ای فلزی قرار‌ می‌گیرند و پیج‌ می‌شوند تا از آسیب دیدگی و پاره گی سیم‌ها جلوگیری به عمل آید.

هر یک از این دو نوع اتصال با توجه به شرایط دستگاه، میزان و اهمیت اتصال در میان ترمینال‌های انتقال برق انتخاب‌ می‌شود.

کانکتور نظامی

 

انواع کانکتور و کاربرد آنها 

کانکتورها با توجه به عملکردی که دارند و فضایی که در آن مورد استفاده قرار‌ می‌گیرند انواع مختلفی دارند که در بازار با عناوین مختلف شناخته‌ می‌شوند. رایج ترین کانکتورها را ما در صنعت الکترونیک‌ می‌شناسیم که به دستگاه‌های صوتی و تصویری برای داشتن عملکرد بهتر کمک‌ می‌کنند.

پیشتر گفتیم کانکتورها دارای دو بخش نر و ماده هستند که اصطلاحا به آنها پین و سوکت گفته‌ می‌شود. تفاوت اصلی کانکتورها در نوع پین، سوکت و کیفیت انتقال انرژی و سیگنال است که باعث به وجود آمدن انواع کانکتور‌ می‌شود. اکثر کانکتورها پلاریته هستند یعنی در یک جهت مشخص قابلیت اتصال قطعات را دارد و نمی توان آنها را از هر طرفی به هم متصل نمود. در اینگونه کانکتورها شما برای داشتن یک اتصال ایمن و پایدار لازم است از همان جهتی که سازنده مشخص نموده است دو سر کانکتور را به هم متصل نمایید.

متخصصان سعی نموده اند در طراحی کانکتورهای جدیدتر این مشکل را حل نمایند همانطور که تجربه دارید در کانکتورهایی مانند یو اس بی تایپ سی و لایتینیگ اپل، پلاریته در دو جهت است و شما‌ می‌تواند از هر طرف که‌ می‌خواهید آن را اتصال دهید.

نوع پلاریته و اتصال یک سویه یا دو سویه باعث ایجاد انواع مختلفی از کانکتور شده است که آنها نیز با توجه به نوع پین‌های کانکتور و تعداد پین‌های اتصالی میان نر و مادگی کانکتور  اتصال‌های متفاوتی ایجاد‌ می‌نمایند. هر چه این پین‌های ارتباطی بیشتر باشد به همان اندازه اتصال موثرتری برای جریانات الکتریکی برقرار خواهد بود.

در اینجا مروری بر مهمترین کانکتورهای اتصال دهنده خواهیم داشت :

  • VGA (نوعی کابل آنالوگ تصویری برای اتصال مانیتور با تلویزیون و …)
  • DVI (نوعی کابل گرافیکی برای اتصال مانیتور با مادر برد و ….)
  • HDMI (نوعی کابل صوتی تصویری برای اتصال کامپیوتر به تلویزیون و …)
  • USB (برای انتقال دیتا یا اتصال لوازم جانبی کامیپیوتر و … )
  • microUSB (برای انتقال دیتا و شارژ کردن استفاده‌ می‌شود و تایپ‌های مختلفی دارد)
  • USB type C (برای انتقال دیتا یا شارژ لوازم جانبی به گوشی یا لپ تاب )
  • Lightning (برای انتقال دیتا یا شارژ کردن در محصولات اپل )
  • جک 3.5میلی متری(سوکت صوتی برای انتقال صدا از دستگاه یا میکروفن به بلندگو یا هدفون…)
  • AUX (کابل صوتی برای انتقال صدا از دستگاه‌های مختلف به بلندگوها … )
  • PS2 (اتصال دستگاه‌های جانبی مانند میکروفن، کیبورد، موس و … به کامپیوتر )
  • BNC (اتصال کابل کواکسیال با سیگنال ویدیویی برای دوربین، تجهیزات رادیویی و …)
  • RJ45 (سوکت استاندارد شبکه با 8 پین برای اتصال به اترنت کامپیوتر و …)
  • RJ11 (سوکت با 2یا 4 یا 6 پین برای اتصال به تلفن)
  • DB15 (یک پورت گرافیک با 15 پین در دو ردیف برای ارتباط لپ تاب با دستگاه‌های دیگر)
  • ATX (فیش مادر برد یا پاور با 24 پین به عنوان منبع تغذیه مادر برد)
  • GX (کانکتور نظامی با شکل مدور در مدل‌های مختلف با تعداد متغیر پین 2 تا 12)
  • و …

آنچه برشمردیم مهمترین کانکتورها یا اتصال دهنده‌های پرکاربرد در صنعت الکترونیک از گذشته تا به امروز بود. در حال حاضر مهمترین کانکتورهای مورد استفاده نوع HDMI، USB، microUSB، USB type C، Lightning ، AUX و GX است که نوع GX یا همان کانکتورهای نظامی در این مقاله مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

کانکتور-نظامی

کانکتور نظامی یا کانکتور GX 

کانکتورهای نظامی که به عنوان (military Connectors) یا ( MIL-SPEC Connector) شناخته‌ می‌شوند نوعی کانکتور پیوسته هستند که مطابق با مشخصات نظامی ساخته‌ می‌شوند. این نوع کانکتور طراحی ویژه ای دارند و در برابر عوامل محیطی و شرایط سخت آن، بسیار مقاوم طراحی شده اند به گونه ای که در گذشته از آنها صرفا برای تجهیزات صنایع نظامی و هوافضا استفاده‌ می‌شد. کانکتور نظامی اغلب در اشکال گرد (مدور) در مدل‌های مختلف GX12، GX16، GX18 و … با تعداد پین متفاوتی بین 2 تا 12 پین تولید و عرضه‌ می‌شوند.

این کانکتورها علاوه بر تفاوت در تعداد پین در قطر دهانه خود نیز با سایر همتایان خود متفاوت هستند. بسته به کاربرد، کانکتورها را‌ می‌توان برای مقاومت در برابر خوردگی، لرزش، درجه حرارت شدید و موارد دیگر انتخاب کرد، یعنی شما با توجه به شرایط محیطی که در آن قرار است اتصالات را انجام دهید نمونه مورد نظر خود را با مشورت متخصصان انتخاب خواهید نمود.

 

کانکتور-نظامی

پیشینه کانکتور نظامی 

کانکتورهای نظامی که به عنوان کانکتورهای الکتریکی یا فیبر نوری نیز شناخته‌ می‌شدند در ابتدای دهه 1930 میلادی توسط وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا مورد استفاده قرار گرفت. این کانکتور‌ها در ابتدا برای کاربردهای هوافضا به کار گرفته شد و سپس توسعه پیدا کردند و نوع AN آن مختص به تجهیزات نیروی دریایی ساخته شد.

کانکتور‌های نظامی به دلیل کاربرد در شرایط سخت هوایی، دریایی و زمینی تحت استاندارد نظامی تولید شدند و به همین دلیل به آنها کانکتور MIL-SPEC یا به اختصار کانکتور MS نظامی گفته‌ می‌شد. پس از گذشت مدتی کاربرد این کانکتور‌ها در صنایع مختلف گسترش پیدا کرد و وارد کاربرد عمومی گردید.

کاربرد کانکتور نظامی در صنایع

همانطور که گفته شد کانکتور نظامی به عنوان یک ترمینال تقسیم جریان برق در شرایط سخت محیطی ابتدا در صنایع و تجهیزات ارتش آمریکا به کار گرفته شد اما رفته رفته با رشد و توسعه این ابزار کاربردی استفاده از آن در ساخت تجیهزات زیردریایی نیز متداول گردید و پس از مدتی از صنایع نفت و گاز، پتروشیمی و کارخانه‌های ساخت خودرو سر در آورد. کم کم ایمنی و ماندگاری بالای این اتصالات باعث گردید از آنها در ساخت و سازهای ساختمانی نیز استفاده شود.

پس از گسترش صنعت الکترونیک مهندسان برق و الکترونیک از این ابزار کاربردی برای گسترش سیستم الکترونیک در ساختمان استفاده نمودند.

انواع اندازه های کانکتور نظامی

عملکرد کانکتور نظامی 

کانکتورهای نظامی که به کانکتور استیل هم معروف هستند معمولا از یک جفت سوکت و پین (دو قطعه) تشکیل شده اند که یکی از آنها را‌ می‌توان به عنوان دوشاخه و دیگری را به عنوان پریز ترسیم کرد. بخشی که به آن دوشاخه‌ می‌گوییم دارای زایده ای بیرون زده با عنوان پین است که درون سوکت یا حفره مادگی قرار‌ می‌گیرد و به این ترتیب اتصالات الکتریکی در بالاترین میزان اتصال و ایمنی به وجود‌ می‌آید.

قسمت نری اغلب روی بدنه دستگاه نصب‌ می‌شود و قسمت مادگی سر کابل وصل‌ می‌شود. زمانی که این دو بهم متصل‌ می‌شوند برای دوام اتصال روی قسمت مادگی کانکتور یک مهره و روی قسمت نری یک رزوه گرد وجود دارد که این دو به هم پیچیده شده و اتصال به وجود آمده را محکمتر‌ می‌کنند. یعنی تا زمانی که شما پیج این مهره و رزوه را باز نکنید اتصال همچنان برقرار خواهد بود حتی در شرایط سخت محیطی که اغلب کانکتورهای معمولی به آسانی از جای خود در‌ می‌آیند.

این ویژگی در کانکتورهای نظامی علاوه بر ایجاد زیبایی باعث استحکام و ایمنی بیشتر کار‌ می‌شود به همین دلیل این نوع کانکتور علاقمندان بیشتری را به خود جلب نموده است.

فروش کانکتور نظامی

برخی کانکتورهای نظامی را به عنوان کانکتور روسی‌ می‌شناسند. اغلب بخش‌های داخلی پین‌ها و سوکت‌ها از آلیاژ فسفر، برنز، بریلیم و مس ساخته‌ می‌شوند که علاوه بر مقاومت بالا در مقابل خوردگی و زنگ زدگی رسانای مناسبی برای جریان برق و سیگنال‌ها هستند.

در نمونه‌های پیشرفته این بخش‌های فلزی با نوعی فلز بسیار رسانا و غیرخورنده مانند طلا پوشش داده‌ می‌شوند. تعداد این پین‌ها با توجه به کاربرد کانکتور بین 2 تا 12 پین متفاوت است همانطور که قطر این نوع کانکتور میان 12، 16 وا 18 میلی متر  متفاوت است. در ایران اغلب کانکتور‌های نظامی 12 و 16 میلی متر موجود است.

خرید کانکتور نظامی

 

انواع کانکتور نظامی

بر طبق آنچه که گفته شد کانکتور نظامی در سه نوع GX 12، GX 16 و GX 18  تولید و عرضه‌ می‌شود که این اعداد به ابعاد قطر دهانه آن به میلی متر اشاره دارد. هر یک از این کانکتورها با توجه به میزان اتصال، کاربرد و محیطی که قرار است در آن مورد استفاده قرار گیرد به کار گرفته‌ می‌شود. توجه به این نکته ضروری است که دو نوع رایج در ایران کانکتور GX 12 و کانکتور GX 16 هستند که با توجه به تعداد پین به کار رفته در آن قدرت اتصال و جریان متفاوتی از الکتریسیته را به وجود‌ می‌آورند.

کانکتور نظامی GX 12

کانکتورهای نظامی GX12 یک کانکتور با بدنه فلزی با پنلی مهره دار با قطر 12 میلی متر است که نسبت به نمونه 16 میلی متری کوچکتر هستند. جریان الکتریسیته 5 آمپر با ولتاژ 250 ولت تحمل‌ می‌کنند و تعداد پین‌های آنها 2 الی 6 پین است. اغلب قسمت نری به عنوان رو پنلی و قسمت مادگی به عنوان سرکابلی تعبیه شده است. نمونه‌های مختلفی از آن در بازار است و قیمت آنها نسبت به نوع 16 کمتر است.

کانکتور نظامی GX 16

یک کانکتور با بدنه فلزی و پنل مهره دار 16 میلی متری است که به عنوان نمونه بزرگ کانکتور نظامی شناخته‌ می‌شود. این نوع کانکتور اغلب توان 125 ولت دارند و جریان برق در آنها بین 4 تا 5 آمپر است. تعداد پین‌های به کار رفته در این نوع کانکتور بین 2 تا 10 پین است و ولتاز 200 ولت را جوابگو هستند. این نوع کانکتور تحمل ولتاژی تا 1500 را نیز دارا هستند. از لحاظ قیمت نسبت به نوع 12 گران تر هستند.

کاربرد کانکتور نظامی در سیستم‌های تهویه هوا مطبوع و داکت اسپلیت 

همانطور که گفته شد از کانکتورهای نظامی در شرایط محیطی ناپایدار و پرتنش استفاده‌ می‌شود. سیستم‌های تهویه هوا نیز یکی از سیستم‌های ساختمانی است که ممکت است نصب و راه اندازی آن در محیط‌های پرتنش اتفاق بیفتد. به خصوص زمانی که سیستم تهویه هوا در ابعاد وسیع در کارخانجات و تاسیسات بزرگ نصب و راه اندازی‌ می‌گردند. تاسیساتی که ممکن است در آن جریانات جوری ناپایدار یا آلودگی‌های محیط باعث اختلال در سیستم برق رسانی گردد در نتیجه استفاده از کانکتور نظامی به عنوان یک گزینه ایمن‌ می‌تواند به شما در داشتن یک جریان مداوم الکتریسیته در کنار محیط ایمن کمک زیادی نماید.

در ادامه برای آشنایی بیشتر به بررسی ویژگی‌های کانکتورهای نظامی به عنوان یکی از ابزار‌های رایج در نصب و راه اندازی سیستم‌های تهویه هوا‌ می‌پردازیم.

ویژگی‌های انواع کانکتورهای نظامی 

کانکتور نظامی دارای ویژگی‌های بسیاری است که به شما کمک‌ می‌کند یک اتصال ایمن را برای جریان مرگ آور الکتریسیته ایجاد نمایید. همانطور که گفتیم این ترمینال‌های برقی برای اتصال نیاز دارند که بخش نری آن با پین‌های سوزنی در داخل حفره‌های بخش مادگی قرار گیرد تا اتصال برقرار گردد.  پین‌ها یا سوزن‌های فلزی مهمترین عامل در برقراری جریان الکتریسیته در این ترمینال‌ها هستند که هرچه بیشتر باشند اتصال پایدارتر و جریان قوی تری برقرار‌ می‌کند. در کنار آن سایر ویژگی‌های کانکتورهای نظامی عبارتند از:

  • کاربردی با قابلیت استفاده در محیط‌های پرتنش
  • پایداری در سیستم انتقال برق و جلوگیری از نوسانات
  • مقاومت در برابر رطوبت، خوردگی و جریانات جوی
  • مقاوم در برابر زنگ زدگی و اکسیده شدن فرسایشی
  • مقاوم در برابر ضربه، فشار و کشش‌های ناگهانی
  • دارای قاب خارجی برای محافظت از پین و سوکت داخلی
  • ساخته شده از بهترین فلزات رسانا برای ایجاد اتصال موثر
  • افزایش توان مقاومت در برابر جریان با افزایش تعداد پین
  • تحمل فشار بالای جریان برق با ولتاژ بالا در هنگام نوسان برق

 انواع کانکتور های نظامی

تعویض یا تعمیر کانکتور

همانطور که گفتیم کانکتور دارای دو بخش است که اگر یکی از آنها دچار مشکل شود لازم است تعویض گردد. زمانی که کانکتور به منبع تغذیه متصل است یکی از بخش‌های کانکتور روی دستگاه تعبیه شده است که اغلب بخش نری کانتکتور است.

این بخش که دارای پین‌هایی برای اتصال به بخش مادگی است در دستگاه‌های با منبع تغذیه یا فرستنده سیگنال در خارج از دستگاه قرار دارد و قابلیت تعویض دارند برای مثال شما به آسانی‌ می‌توانید یک کابل تغذیه برق کامپیوتر را از فروشگاه‌ها تهیه نمایید و آن را با قبلی تعویض کنید اما بخش مادگی که مکمل بخش نری است اغلب در روی دستگاه به صورت ثابت قرار گرفته است که به آسانی قابل تعویض نیستند و در صورت خرابی یا  نارسایی باید توسط متخصصان الکترونیک بررسی و در نهایت تعمیر یا تعویض گردد.

بر طبق آنچه گفته شد در این نوع کانکتورها بخش خارجی کانکتور را به آسانی‌ می‌توان از لوازم الکتریکی یا فروشگاه‌های مرتبط خریداری نمود و نیازی به متخصص برای تعویض آن نیست فقط کافی است نوع نمونه رو بشناسید اما اگر بخش مادگی کانکتور که بر روی دستگاه تعبیه شده است خراب شود لازم است حتما یک متخصص در جهت ترمیم یا تعویض آن اقدام نماید تا آسیبی به مدارهای تعبیه شده در دستگاه وارد نشود.

قیمت کانکتور نظامی 

کانکتورهای نظامی با قیمت‌های متفاوتی در بازار موجود هستند. در ایران شرکت‌های زیادی اقدام به تولید یا تامین این قطعات نموده اند که منجر به تنوع قیمت در این محصولات شده است. علاوه بر آن قیمت کانکتورهای روسی با توجه به ابعاد کانکتور، تعداد پین ها، جریانی که کانکتور از خود عبور‌ می‌دهد، توان قطر کانکتور، مقاومت در برابر تغییر ولتاژ و … متغییر است.

خرید کانکتور از فروشگاه دانیال تهویه 

با گسترش لزوم استفاده از کانکتورها در شرایط محیطی سخت امروزه فروشگاه‌های لوازم برقی زیادی در سراسر ایران اقدام به فروش این محصول کاربردی‌ می‌نمایند. متعاقب راه اندازی فروشگاه‌های اینترنتی این محصول به عنوان یکی از محصولات مورد نیاز در فروشگاه‌های مختلف اینترنتی نیز در دسترس قرار گرفته است.

دانیال تهویه با توجه به لزوم استفاده از این نوع کانکتور در راه اندازی سیستم‌های تهویه و سیستم کانال‌های اسپلیت در ساختمان‌ها به خصوص ساختمان‌هایی با ریسک بالای آسیب پذیری از محیط، اقدام به تامین و فروش انواع کانکتور نظامی در مدل‌های مختلف نموده است.

این فروشگاه سعی دارد با فراهم نمودن تمامی اقلام مورد نیاز شما عزیزان برای نصب و راه اندازی سیستم تهویه هوای مطبوع قدم‌های مثبتی با توجه به نیاز جامعه بردارد.

فروش کانکتورهای نظامی سیستم تهویه هوا در دانیال تهویه 

دانیال تهویه به عنوان یکی از واردکنندگان و تامین کنندگان انواع لوازم سیستم‌های تهویه هوا نظیر انواع کانال و لوله خرطومی در ایران فعالیت‌ می‌کند.

این شرکت یکی از تولیدکنندگان انواع کانال‌های اسپیرال، کانال‌های فلکسیبل، کانال‌های پلی‌اورتان و کانال‌های گالوانیزه در ایران است که متریال‌های اولیه خود را از بهترین منابع تامین‌ می‌کند. این گروه در زمینه تولید انواع محصولات مرتبط با ‌کانال‌کشی مانند‌ کانکتور (لرزه گیرها) انواع چسب‌های مرتبط‌ با ‌کانال‌کشی (چسب‌ها آلومینیومی، چسب برزنتی، چسب الاستومری و …)، ساخت انواع فلنچ گالوانیزه، کلیپس گالوانیزه، گوشه و کرنر گالوانیزه، ساخت انواع عایق (عایق الاستومری لوله ای، عایق پتویی، عایق صداگیر)، لوله فلکسی صداگیر، لوله صداگیر ماینر، ساپورت گالوانیزه، چنل گالوانیزه، فلنج گالوانیزه، نبشی گالوانیزه، دمپر گالوانیزه، انواع بست‌های فلزی (بست فلکسی، بست گازی)، کانکتور برزنتی، برزنت ورقدار، لرزه گیر، درزگیر آلومینیوم، درزگیر برزنتی، درزگیر الاستومری، دمپر بین کانالی و همچنین ساخت انواع دریچه‌های آلومینیومی، دریچه کولر، دریچه تنظیم‌هوا، دریچه آهنی، دریچه گرد‌ و …‌ فعالیتی مستمر دارد و توانسته است محصولات با کیفیتی را روانه بازار ایران نماید.

شما عزیزان در صورت نیاز به مشاوره‌ می‌توانید از راهنمایی مشاوران ما بهره مند گردید. همچنین محصولات مورد نیاز خود را از بخش فروشگاهی وب سایت‌ می‌توانید مشاهده نماید. برای اطلاع از قیمت‌ها با ما تماس بگیرید.

سوالات متداول

چرا از کانکتورها برای اتصال کابل‌ها باید استفاده نمود؟

اتصال جریانات الکتریکی‌ می‌تواند بسیار پرخطر باشد. یک اتصال نا امن علاوه بر ایجاد تنش در جریان انتقال داده و انرژی‌ می‌تواند خطراتی را برای افراد نظیر اختلال در سیستم برق رسانی و آتش سوزی به بار بیاورد. توجه به این نکته ضروری است که نباید برخی اتصالات تنها با کمک یک چسب در دو سر سیم‌ها به وجود آید چون علاوه بر ناپایداری اتصال، انتقال موثری نیز به وجود نخواهد آمد.

زمانی که این اتصال برای انتقال داده و سیگنال‌های صوتی و تصویری است لزوم استفاده از کانکتورهای مخصوص بیش از پیش مهم‌ می‌شود. در نتیجه بهترین راه ارتباط دو سر سیم، کابل و … استفاده از ترمینال‌های برقی نظیر کانکتورها است.

از کانکتورهای برقی در کجا استفاده می‌شود؟

کانکتورها در صنایع مختلفی کاربرد دارند اما در حال حاضر مهمترین کاربرد عمومی آنها صنعت ساختمان است. کاربرد کانکتورها به خصوص کانکتورهای نظامی به عنوان یک راه اتصال ایمن برای توزیع نیروی الکتریسیته در سیستم برق کشی ساختمان بسیار اهمیت دارد.

این ترمینال‌های برق در سیم کشی ساختمان به توزیع بهتر برق در کلیدپریزها، سیستم‌های روشنایی، تجهیزات خانگی و به خصوص سیستم‌های تهویه هوا مطبوع در محیط بسیار حائز اهمیت هستند.

چرا باید از کانکتور نظامی استفاده کنیم؟

هر چه ایمنی و تداوم اتصال در دستگاه‌ها مهمتر شود به همان اندازه لزوم استفاده از کانکتور نظامی به عنوان یک ترمینال هدایتگر جریان برق نیز اهمیت بیشتری پیدا‌ می‌کند. کانکتورهای نظامی در محیط‌های پرتنش و جریانات جوی ناپایدار‌ می‌توانند از جریان الکتریسته محافظت نمایند و مانع از قطع آن شوند.

چرا در سیستم تهویه هوا باید از کانکتور نظامی استفاده نمود؟

سیستم تهویه هوای مطبوع در ساختمان‌ها اغلب در فضاهای غیرقابل دسترس قرار‌ می‌گیرند و حتی ممکن است در خارج از محیط در مقابل جریانات جوی قرار بگیرند در نتیجه استفاده از کانکتور نظامی برای ایجاد جریان برق در این مواقع به پایداری شرایط آن و داشتن یک هوای مطبوع ماندگار کمک بسیاری‌ می‌کند.